וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין: להפקיע את אפיקים 10 ו-22 לחודשיים בלבד

18.9.2017 / 10:20

לאחר שהרשות השנייה המליצה על החשכת הערוצים למשך שנה שלמה, במועצה ממליצים על הפקעתם למשך תקופה קצרה יותר. במידה ושר התקשורת יאמץ את ההמלצה - בתחילת 2018 יוכלו הוט ויס לשבץ ערוצים שאינם משדרים חדשות או פרסומות בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלוויין ממליצה על הפקעה בת חודשיים בלבד של אפיקים 10 ו-22, כאשר במהלך חודשיים אלו תוקרן שקופית קבועה המפנה את הצופים לאפיקים החדשים. בתחילת 2018 יוכלו הוט ויס לשבץ באפיקים ערוצים שאינם משדרים חדשות או פרסומות בלבד.

כזכור, ההמלצה של המועצה לתקופה של חודשיים בלבד מגיעה לאחר שהרשות השנייה המליצה על החשכת הערוצים למשך שנה שלמה. בדיון המיוחד שנערך בנושא, הוט ויס הביעו נכונות להפנות את הצופים לאפיקים החדשים באמצעות שקופית ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים אחרים שהן בוחנות, וכן עמדו על עמדתן ש"החשכה" משמעה הפקעה של משאב יקר שלא לצורך. מנגד, דרשו הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10 "להחשיך" את הערוצים לפרק זמן של בין שנה עד לשלוש שנים, בטענה שהאפיקים נהנים ממוניטין שנקנה במשך שנות הפעלתם, ולמוניטין זה יש שווי ערך גדול.

בשבועות האחרונים הציגו הצדדים את עמדתם בפני שר התקשורת איוב קרא וכן בפני יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, שאמרה כי בנושאים כאלה רצוי וכדאי היה שהצדדים היו מגיעים להסכמה ללא מעורבות רגולטורית או ממשלתית, והצרה על שהדברים הגיעו לכך שעל שר התקשורת להכריע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבסוף, המועצה קבעה כי לאור הקמפיין הפרסומי לקראת הפיצול שכבר החל בשבועות האחרונים, לאור העובדה שמידע על כל ערוץ מוצג לצופים במדריך האלקטרוני (EPG), וכן לאור התחייבות הוט ויס להפנות את הצופים לערוצים החדשים - פרק זמן של חודשיים יספיק לטענתה לאפשר לציבור להתרגל לעובדה שערוצי הרשות השנייה שינו את אפיקיהם, ולהפנות את אלו שיגיעו לאפיקים 10 ו-22 מתוך הרגל לאפיקים החדשים.

החוק קובע כי על הוט ויס חל איסור לשבץ ערוצים המכילים בתוכם שידורי חדשות או ערוצים המשדרים פרסומות באפיקים שיתפנו. בנוסף, הממשלה כבר מפקיעה מספר רב של ערוצים מידי הוט ויס לטובת ערוצים ציבוריים, ערוצים ייעודיים וערוצים של הרשות השנייה.

בן חי שגב הוסיפה כי בראש ובראשונה יש לראות את טובת קהל הצופים ואת חווית הצפייה החדשה שלו: "החשכה ממושכת של אפיקים, יש בה כדי לשבש את חווית הצפייה שמבוססת בין היתר על 'זפזופ'. בנוסף, אכן לאפיקים הללו יש ערך מכח המוניטין ושעורי הצפייה הגבוהים להם זכו במשך השנים, ואולם ערך זה מוגבל לזמן קצר יחסית, שכן הצפייה בברודקאסט היא מעשה שגרתי יומיומי, ולכן סביר כי במהלך חודש ימים ייחשפו כל צופי הערוצים לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully