וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 20 לבג"ץ: הורו לחדשות 2 ו-10 לחשוף את הצעותיהן במכרז לערוץ הכנסת

28.9.2017 / 12:40

הזוכה במכרז לערוץ הכנסת השיבה לעתירות שהוגשו נגדה לבג"ץ: "לאחר 14 שנים בהן חדשות 2 הפעילה את הערוץ באופן בזבזני, היא אינה מסכינה עם שיטה שבה ניתן לעשות תכניות טובות בעלות נמוכה". חדשות 2: "מוטב שערוץ 20 יתמודד עם הכשלים שנפלו בהצעתו"

חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ערוץ הכנסת
חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת/ערוץ הכנסת

ערוץ 20 העביר היום (חמישי) את תשובתו לעתירות שהגישו נגד זכייתו במכרז לערוץ הכנסת חדשות 2 ו-RGE בבג"ץ - וקרא להורות למפסידות במכרז לחשוף את התוכניות העסקיות שהגישו. כזכור, חדשות 2, אשר דורגה במקום השלישי במכרז, ניתחה באמצעות חברה חיצונית את תוצאות המכרז - ומהניתוח עלה כי נמצאו ליקויים בהצעת ערוץ 20.

אך בערוץ 20 מבהירים כי חדשות 2, כמו גם חדשות 10, מסרבות לחשוף את התוכניות העסקיות של עצמן: "מי שעותר נגד הזכייה חייב להעמיד את הצעתו גם לבדיקת הזוכה ולא רק לבדיקת בית המשפט. עתירה נגד מכרז שלא צורפה לה הצעת העותרת – באופן המאפשר את בדיקתה - לא תישמע", דורשים בתגובה שהועברה לבג"ץ. עוד נטען כי "המתווה אינו משווה בין ההצעות השונות שהוגשו במכרז, כפי שנעשה בעת ניקוד ההצעות, אלא בודק ברזולוציה קיצונית וחריגה רק את הצעת הזוכה ולא את ההצעות האחרות".

בתגובה שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר נכתב כי "המתווה שינה מהיסוד את מהות המכרז ואופן בדיקתו: ממכרז שעיקרו איכות התוכן המוצע לערוץ הכנסת (500 נקודות מתוך 1000) והרואה את ההצעה כמכלול, למכרז המפרק ל"אטומים" את התכנית העסקית (100 נקודות מתוך 1000) ומנסה להפוך כל אחד מסעיפיה הקטנים ביותר לעילת פסילה, במנותק מאופן תפעולו במציאות של ערוץ טלוויזיה למשך 10 שנים, ובמנותק מהוראות המכרז אשר הותירו גמישות לתכנית העסקית. המתווה מתעלם מכך שהמועצה הייתה מודעת, בעת בחירת הזוכה, לאופן שבו הפיקה הזוכה יותר תוכן מהתקציב הנתון באמצעות שיטת תקצוב אשכולות של תכניות סינרגטיות, כוח אדם קבוע הממלא מספר משימות בו זמנית, ושיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים, וניקדה את ההצעות בהתאם".

חדשות 2. יח"צ,
חדשות 2/יח"צ

"ניסיון לשמר ולקדש 14 שנים של ניהול בזבזני ולא אפקטיבי"

בערוץ 20 אומרים כי הניסיון של חדשות 2 לצייר את הצעת ערוץ 20 כהצעה "תכסיסנית", הוא ניסיון לשמר ולקדש 14 שנים של ניהול בזבזני ולא אפקטיבי, מבלי להודות שישנה דרך יעילה וחסכונית יותר, אשר תשפר ותשדרג את תכני ערוץ הכנסת. "טענה זו מכנה כ'תכסיס' דווקא את החדשנות והיצירתיות המחשבתית בהצעה הזוכה: היכולת להפיק יותר תוכן מהתקציב הנתון. כדי להוזיל את עלות התוכניות ובאופן זה לשדרג את תוכן הערוץ. בדיוק למטרה זו נועד המכרז – לעודד את המתחרים להציע את הצעת התוכן הטובה ביותר בתקציב הנתון. לאחר 14 שנים בהן חדשות 2 הפעילה את הערוץ באופן בזבזני, היא אינה מסכימה עם שיטה אחרת שבה ניתן לעשות תכניות טובות בעלות נמוכה יותר".

עוד טוענים בערוץ 20 כי דווקא בהצעות של ערוץ 2 ו-10 נפלו כשלים מהותיים וכבדים. כך לדוגמא אומרים כי "הוקצו סכומים מגוחכים לארגוני זכויות היוצרים במקום העלות האמיתית, לא תוקצבו הפקות מז'אנר עליון למרות החובה לכך במכרז, הכספים בגין הערבויות הושמטו, ההפרדה המבנית והחשבונאית לא קוימה וכלל לא הכלילו את השנתיים האחרונות של תקופת הזיכיון".

מוטי שקלאר, מנכ"ל ערוץ הכנסת מטעם ערוץ 20, מסר: "נשגב מבינתי איך מנסים להפוך את היוצרות. מנסיוני הרב כרגולטור (כיו"ר וכמנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) במכרזים מעין אלה, כפי שהיה בזמנו במכרזים להפעלת ערוץ 2 ו-10 שהיו לא פחות משמעותיים מהמכרז הנוכחי, נבחנו המציעים בראיה כוללת ומשוקללת ולא בראיה פרטנית מטעם גוף אינטרסנטי המנסה לקעקע את ההצעה המצוינת שלנו. את העיקר שכחו: בניגוד לדואופול של ערוצים 2 ו-10 שכשלו במכרז, הצעתנו היא אטרקטיבית, חדשנית, יצירתית ויעילה. הערוץ כפי שהצגנו במכרז אמור להצעיד את ערוץ הכנסת למחוזות חדשים ולהפכו, אחרי 14 שנות תרדמת תחת הנהלת חדשות 2, מערוץ זניח לערוץ רלוונטי שישודר בכל הפלטפורמות. בשל כך בחרה בנו ועדת המכרזים ואף אישרה זאת שוב בדיון מחודש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הרייטינג של ערוץ הכנסת גבוה מערוץ 20"

בשנים האחרונות תכניות ערוץ הכנסת משודרות מדי יום גם בערוצים 2 ו-10 וכעת גם בערוץ השידור הציבורי כאן 11. יש לציין כי במשך תקופה ארוכה ביקש ערוץ 20 לשדר אף הוא את תכניות הערוץ הרבות במסגרת לוח שידוריו. בתגובה לתשובה של ערוץ 20 לעתירות, גורם בכיר בחדשות 2 אמר לוואלה ברנז'ה כי "הרייטינג של ערוץ הכנסת גבוה ברוב שעות היום מהרייטינג של ערוץ 20".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "בעקבות עתירת חדשות 2 נחשפו לאור השמש הכשלים בהצעת ערוץ 20 ובהתנהלות ועדת המכרזים. ערוץ הכנסת, שהוקם על ידי חדשות 2 יש מאין, הוא אות ומופת לערוץ פרלמנטרי מצטיין הזוכה לשבחים מכל עבר. מוטב כי ערוץ 20 יתמודד עם הכשלים המהותיים שנפלו בהצעתו במקום לנסות להטיל דופי במי שמפעילים בהצלחה רבה את הערוץ ב-13 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully