וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי שרון לא יידרש לחשוף את המקור לצילומי "חתונת השנאה"

3.10.2017 / 14:19

ביהמ"ש קבע כי אין בסיס לדרישת המואשמים בעקבות שידור סרטון "חתונת השנאה" בערוץ 10, שטענו כי מדובר בפרובוקציה של השב"כ

הכתב רוע שרון על התקיפה שלו בידי פעילי ימין בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. מערכת וואלה!
הכתב רוע שרון על התקיפה שלו בידי פעילי ימין בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב/מערכת וואלה!

עיתונאי כאן 11 רועי שרון לא יחשוף את המקור שהעביר לו את צילומי האירוע שזכה לכינוי "חתונת השנאה" ושודר בערוץ 10 - שם שימש ככתב שטחים בסוף שנת 2015 - כך קבע אתמול (שני) בית המשפט לנוער בירושלים.

מדובר באירוע בו צולמו מספר קטינים כשהם רוקדים בחתונה תוך שהם מניפים כלי נשק באוויר, שרים "שירי נקמה", ואחד מהם אף נראה כשהוא דוקר את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא. בעקבות שידור הסרטון הוגשו על ידי המדינה מספר כתבי אישום בגין "הסתה לאלימות" נגד המעורבים.

מספר שבועות אחרי האירוע הגישו חלק מהקטינים העומדים כיום לדין, בקשה לבית המשפט לפיה קיימת אפשרות שהשב"כ והמשטרה הם שעמדו מאחורי הלהטת הרוחות בחתונה, ולשיטתם, חשיפת המקור לסרטון תסייע להם בהוכחת כיוון ההגנה הזה.

"חשיפת המקור שלא לצורך היא בעלת משמעות שלילית הצופה פני עתיד בבחינת נעילת דלתות בפני מקורות פוטנציאלים נוספים", כתב השופט שמעון לייבו, שהוסיף כי אין בסיס של ממש ל"תיאוריית הפרובוקציה", ועל רקע זה פסק כי "באיזון שבין הסיכון מחשיפת המקור לתועלת שעתידה לצמוח למבקש מחשיפת מוסר הסרטון, לא מצאתי כי חשיפת המקור תביא תועלת של ממש... לעומת זאת, נשקף סיכון בחשיפת המקור הן ביחס למקור עצמו והן באופן כללי סביב אפשרות עתידית שאנשים ישלחו דרך וואסטאפ מידע לעיתונאי ועלולים להסתכם בחשיפה גם כאשר אין תועלת של ממש בחשיפתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully