וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-BBC גילו שעובדיהם מגיעים מ"רקע פריוויליגי", ומצאו פיתרון מעניין

וואלה ברנז'ה

9.10.2017 / 13:06

בדיקה פנימית שערכה ה-BBC העלתה שלמעלה מ-60 אחוזים מהצוות שלה מגיעים מבית שבו אחד ההורים מחזיק במשרת ניהול מקצועי או בכיר. בתגובה, החליטה הרשת לערוך את פרטי קורות החיים של המועמדים ולהסתיר מהמנהלים את פרטי ההשכלה של המועמדים. ובכאן 11?

רשת BBC בלונדון שבבריטניה, 2016. GettyImages
רשת BBC בלונדון שבבריטניה, 2016/GettyImages
השינויים יערכו במאמץ להפוך את השידור הציבורי בבריטניה לכזה המשקף טוב יותר את הציבור אותו הוא משרת, כך אומר ג'יימס פורנל, מנהל בכיר ברשת ומי שימש בעבר כשר העבודה והתרבות ממפלגת הלייבור

רשת ה-BBC תערוך את פרטי קורות החיים של המועמדים לעבודה אצלה ותסתיר מאנשי כח האדם והמנהלים את פרטי ההשכלה של המועמדים, זאת לאחר שהתברר שרבים מדי מעובדיה "מגיעים מרקע פריווילגי" ואחרים נפסלים בשלבי גיוס מוקדמים על בסיס רקע סוציו-אקונומי.

בדיקה פנימית שערכה הרשת העלתה שלמעלה מ-60 אחוזים מהצוות שלה מגיעים מבית שבו אחד ההורים מחזיק במשרת ניהול מקצועי או בכיר, ובעוד היקף בוגרי מוסדות הלימוד הפרטיים באוכלוסייה הבריטית עומד על 10 אחוזים, בתאגיד השידור המספר הזה עומד על 17 אחוזים מהעובדים.

השינויים יערכו במאמץ להפוך את השידור הציבורי בבריטניה לכזה המשקף טוב יותר את הציבור אותו הוא משרת, כך אומר ג'יימס פורנל, מנהל בכיר ברשת ומי שימש בעבר כשר העבודה והתרבות ממפלגת הלייבור. בשלב הראשון יוסר מידע על האוניברסיטאות ובתי הספר של המועמדים לעבודה, לרבות הציונים שלהם בבחינות - אולם על בסיס אופציונלי. כאשר המועמד יעבור את שלבי הגיוס הראשונים ויגיע לראיון - פרטים אלה יהיו זמינים לצוות הגיוס במידה ומדובר בתפקיד הדורש תואר.

"זה משהו שעושים ארגונים רבים, גם בתעשיית של ראיית החשבון והחוק", אמר פורנל בכנס של חברת הטלוויזיה המלכותית בקיימברידג', בהתייחסו להתאמה של מועמדים לתפקידים בחברה. "התיאוריה, שלדעתי היא נכונה, היא שאתה יכול לקבל עדויות הללו בדרכים אחרות, כמו הוכחת מיומנות".

ב-BBC יש כיום יעדים ברורים באשר להיקף התעסוקה של אנשים על בסיס מין, גזע, נטייה מינית ולאנשים עם מוגבלות, בניסיון לשקף את האוכלוסייה הכללית. "אין לנו יעדים באשר למעמד סוציו-אקונומי, אבל אנחנו חושבים על זה", אמר פורנל. הוא עצמו בוגר אוניברסיטת אוקספורד, והודה כי הוא " ללא ספק גבר פריוויליגי".

ומה קורה בישראל? בתאגיד השידור הציבור "כאן" ניתנת עדיפות למועמדים מסוימים המגיעים מרקעים שונים בחברה הישראלית על פני אחרים, פריווילגים יותר, זאת "למטרת ייצוג הולם בתאגיד השידור הישראלי", כך על פי התאגיד. מחלקת כח האדם של כאן נותנת עדיפות למועמדים לעבודה בני האוכלוסיה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, למי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה, לנשים, לחרדים, לעולים חדשים ולאנשים עם מוגבלות. עוד ניתנת עדיפות בקבלה לעבודה לעובדים לשעבר של רשות השידור.

  • עוד באותו נושא:
  • bbc
  • כאן 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully