וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 לממונה על ההגבלים: תיאום מחירים בשוק הפרסום

19.10.2017 / 12:10

כשברקע פיצול ערוץ 2, בערוץ 10 שלחו מכתב לרשות ההגבלים העסקיים בטענה שחברת בקרה, המספקת שירותי ייעוץ למפרסמים הגדולים, מבצעת הסדר כובל ביניהם. קשת ורשת סירבו להצטרף למאבק

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
כנס הטלוויזיה EFFECTV/ניב אהרונסון

לקראת פיצול ערוץ 2 והמפץ הגדול בשוק הטלוויזיה הישראלי, ערוץ 10 יוצא נגד חברת בקרה, המספקת שירותי ייעוץ למפרסמים הגדולים. במכתב שנשלח על ידי הערוץ לרשות ההגבלים העסקיים הם דורשים להפסיק את פעילות החברה בטענה שהיא מבצעת הסדר כובל בין המפרסמים וגורמת לתיאום מחירים. יש לציין כי קשת ורשת סירבו להצטרף למאבק של ערוץ 10 בבקרה.

במכתב נכתב כי "פעילותה של בקרה עשויה להוות הפרה של הוראות חוק ההגבלים העסקיים. פעילותה נעשית על בסיס מאגר מידע רחב ומקיף ביותר, הכולל נתונים של עשרות לקוחות ומאות קמפיינים". עוד נכתב: "אופי פעילותה של בקרה מעורר חשש שהיא משמשת, באופן ישיר או באופן עקיף, כפלטפורמה לחילופי מידע בין מפרסמים על מחירי רכש מדיה, וכפועל יוצא מאפשרת תיאום בין לקוחותיה בכל הנוגע למחיר שבו הם רוכשים מדיה מגופי המדיה השונים".

בנוסף לכך, בערוץ טוענים כי המידע לגבי חוזי פרסום צריך להיות סודי. "זהו מידע רגיש מאין כמותו. החלפת מידע בין מתחרים טומנת בחובה חשש לצינון התחרות, להקלה של התנהגות מתואמת ולתיאום מפורש בין המפרסמים בכל הנוגע לרכישת מדיה". עוד עולה מהמכתב, "קביעה של מדד הייחוס מביאה לפגיעה בתחרות שאינה נופלת מן הפגיעה שהייתה מושגת במצב שבו היו המפרסמים מחליפים ביניהם מידע על מחירים מדויקים המשולמים בגין כל דקת פרסום".

לסיכום, בערוץ 10 טוענים גם כי ערוצי הטלוויזיה נמצאים בין כה וכה בעמדת נחיתות מול המפרסמים ומשרדי הפרסום, שמחזיקים בידם את כספי הפרסום. לטענתם, בשל התנאים שבהם פועל השוק, גופי המדיה נמצאים במצב חמור יותר, שכן "מכירת דקות הפרסום נעשית בסמוך לשידור התוכנית ולאחר סיום הפקתה - אז גופי המדיה כבר השקיעו את ההון הנדרש בהפקת התוכנית, ויכולתם לדחות את שידורה היא מוגבלת. בנוסף, גופי המדיה כפופים לרגולציה משמעותית המטילה עליהם חובות בנוגע למגוון השידורים, ומתייחסת גם להיקף ההוצאה הכספית הנדרשת מהם".

מקורות הקשורים לבקרה אמרו בתגובה לפרסום המכתב ב-TheMarker כי "זאת תלונת סרק שאין לה כל יסוד בהגבלים עסקיים". המקורות ציינו כי פעילות בקרה נעשית תוך סודיות מוחלטת ומניעה של העברת מידע בין מפרסמים. לטענתם, הצגת ממוצעי הפרסום באמצעות מדד ייחוס מותרת לחלוטין ואינה מהווה הסדר כובל. "זה כמו שמישהו יטען שמחירון לוי יצחק למחירי כלי רכב הוא הסדר כובל. הנתונים עצמם לא מועברים לאף גורם מסחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully