וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום לבג"ץ: "אפליה לרעה בשידורי ה-HD"

וואלה ברנז'ה

23.10.2017 / 11:50

החברה עתרה לבג"ץ בבקשה לצו ביניים שיאסור על הערוצים המסחריים לעבור לשדר ב-HD בהוט וביס לאחר פיצול ערוץ 2 - בדרישה שהמדינה תדאג שגם בעידן פלוס ייקלטו השידורים באיכות זו. סלקום: "משרד התקשורת לא פועל כדי שהשידורים יופצו באופן שיוויוני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשול בדרך למעבר ל-HD: סלקום עתרה לבג"ץ בבקשה לצו ביניים שיאסור על הערוצים המסחריים לעבור לשדר ב-HD בהוט וביס לאחר פיצול ערוץ 2. החברה דורשת שהמדינה תדאג שגם בעידן פלוס ייקלטו השידורים באיכות הזו.

"מדובר באפליה לרעה ובלא הצדקה של סלקום ושל צופי עידן פלוס – אוכלוסייה המונה מאות אלפי בתי אב בישראל – אל מול חברות הכבלים והלוויין, וזאת משום שמשרד התקשורת והרשות השנייה לא פועלים כדי ששידורי ה-HD יופצו באופן שיוויוני", נכתב בעתירה.

לפי עמדת הרשות השנייה, המופיעה בעתירה, הרשות פנתה לאוצר שיסייע במימון השידורים ב-HD . בסלקום טוענים כי הרשות יכולה כעת לשדר את הערוצים במערך באיכות HD, משום שהמדינה מממנת את עלות התפעול של עידן פלוס. בנוסף לכך, בסלקום מדגישים כי אין ביכולתם לשדר את הערוצים המסחריים על גבי האינטרנט, בשל שיעורי הצפייה הגבוהים המצריכים קיבולת רשת גבוהה.

הערוצים המסחריים אמורים לעבור לשדר ב-HD ב-1 בנובמבר, אך מנויי עידן פלוס יקבלו איכות שידור SD, כמו גם מנויי סלקום TV הנמצאת על אותה תשתית. זאת מכיוון ששידור HD מצריך רוחב פס כפול של שני ערוצים, כאשר המדינה מסרבת לשאת בעלות התפעול הכפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully