וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד כאן: בתפקיד המגיש – הפרזנטור של חברת הליסינג

23.10.2017 / 15:17

שלמה מעוז מגיש את "הלו שלמה" המשודרת ברשת ב' בימי חמישי בצהריים, ולאחרונה עלה קמפיין חדש בכיכובו ל"שלמה סיקסט". לפני שנתיים החליטו בערוץ 10 כי מעוז לא ייקח חלק בתוכנית "לילה כלכלי" כל עוד הוא משתתף בפרסומות לחברות מסחריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגי וגם פרזנטור. מעוז/מערכת וואלה!, צילום מסך
התאגיד: "למעוז חוזה פרילנס והסדר ניגוד עניינים האוסר עליו לקדם עניינים אישיים ועסקיים"

שלמה מעוז שוב החל לשמש כפרזנטור של "שלמה סיקסט" – כאשר במקביל הוא מגיש תכנית רדיו בתאגיד. מעוז מגיש את "הלו שלמה" המשודרת בכאן רשת ב' בימי חמישי בין 15:00-16:00 בצהריים, ולאחרונה עלה קמפיין חדש בכיכובו לחברת הליסינג. יצוין כי בתכנית עולות גם סוגיות כלכליות ומעוז עצמו פותח אותה לא אחת במונולוגים הקשורים לתחום התמחותו ככלכלן.

זו אינה הפעם הראשונה שמעוז משמש כפרזנטור לאותה החברה במקביל לתפקיד שהוא אוחז בתקשורת: ב-2016 פורסם בוואלה ברנז'ה כי מעוז לא ייקח חלק בתכנית "לילה כלכלי" של ערוץ 10 כל עוד הוא משתתף בפרסומות לחברות מסחריות.

ההחלטה בנושא התקבלה בערוץ לאחר שבחברת החדשות הופתעו לגלות כי מעוז משתתף בקמפיין ל"שלמה סיקסט". בנוסף לכך, באותה התקופה מעוז אף שימש כפרשן בכתבה בחדשות 10 והסביר מדוע הממשלה היא הנהנית העיקרית מהמיסוי הגבוה והבעייתי לדבריו, לרכבים בישראל. יש לציין כי מודל הרווח של חברת ליסינג, כמו למשל "שלמה סיקסט", מבוסס בדיוק על האלטרנטיבה ההפוכה מרכישה - השכרת רכב.

מעוז בחר שלא להגיב. מהתאגיד נמסר בתגובה: "מדובר בתכנית שבועית בת שעה, במהלכה המאזינים בוחרים את נושאי השיחה, ללא אייטמים או חדשות. לא מדובר בתכנית כלכלית ולמעוז חוזה פרילנס והסדר ניגוד עניינים האוסר עליו לקדם עניינים אישיים ועסקיים".

אלעד מן, יועמ"ש של ארגון הצלחה שהגיש בעבר תלונות בנושאים אלו, אמר כי "יש להקפיד על גבולות גזרה ברורים בין עבודה תקשורתית של עיתונאים, מגישים ופרשנים שיש להם עיסוקים נוספים, לבין תחומי העיסוק האחרים שלהם. כללי האתיקה והגילוי הנאות קובעים אמות מידה ברורות בנושא הזה ונכון היה לפעול גם במקרה הנוכחי לעריכת הסדר שיבטיח מניעת ניגודי עניינים אפשריים בין עיסוקיו השונים של מעוז, כפי שהתאגיד הודיע שנערך. יהיה נכון גם לעקוב אחרי התוכניות שמשדר מעוז, כדי לוודא שההסדר מיושם ונשמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully