וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך של הכנסת נרתמת למנוע את סגירת החינוכית

24.10.2017 / 15:08

בדיון שנערך היום בכנסת קרא יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, לבטול הסעיף בחוק העוסק בסגירת הטלוויזיה החינוכית. ח"כ שולי מועלם: "גם שר החינוך מעדיף שהטלוויזיה החינוכית תישאר יחידת סמך של משרד החינוך"

ויכוח פרץ בין חברי הכנסת אלעזר שטרן ושולי מועלם; ח"כ מועלם פרצה בבכי ויצאה נסערת מן האולם. מערכת וואלה! NEWS
ויכוח פרץ בין חברי הכנסת אלעזר שטרן ושולי מועלם; ח"כ מועלם פרצה בבכי ויצאה נסערת מן האולם/מערכת וואלה! NEWS
"מנהל הדיגיטל בחינוכית: "מקוממת אותי העובדה שהולכים להפריט גוף שמשדר תוכן ולתת אותו למפיקים מזדמנים. אנחנו מפיקים תוכן גם לדורות הבאים"

ועדת החינוך של הכנסת קוראת לבטל את סעיף 120 בחוק השידור הציבורי הישראלי, העוסק בסגירת הטלוויזיה החינוכית. עובדי החינוכית הגיעו הבוקר (שלישי) לוועדת החינוך של הכנסת לדיון בנושא עתיד הערוץ, שאמור להיסגר באוגוסט בעקבות חוק השידור הציבורי.

לדברי לילך גבאי, יו"ר ועד העובדים של החינוכית: "בדיונים על חוק התאגיד אף אחד לא נתן את דעתו לעובדי החינוכית. מדובר ב-180 עובדים שעתידים ללכת הביתה. יותר מכך, לא הושמעו דברי ביקורת נגד הטלוויזיה החינוכית ולכן סגירתה אינה הגיונית". יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, קרא לביטול הסעיף העוסק בסגירת הטלוויזיה החינוכית. ח"כ שולי מועלם אמרה כי "גם שר החינוך מעדיף שהטלוויזיה החינוכית תישאר יחידת סמך של משרד החינוך".

אורנה שמחון, מנכ"לית החינוכית ומנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, אמרה: "אני אעשה את כל מה שאני יכולה על פי חוק, כדי שיהיה מקום לטלוויזיה החינוכית במדינת ישראל ולשידור ציבורי ואיכותי". היא הוסיפה שלא ידוע מה יקרה ל-180 העובדים וכי על סמך שיחות שלה עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, רק כ-15 עובדים מהחינוכית יוכלו להיקלט בכאן.

גבאי הוסיפה כי "גם בחוק עצמו ובכל תיקוני החוק אף אחד לא נתן את הדעת לעובדי החינוכית ולמרות כל הזעקות ואין ספור דיונים בוועדות שונות אין לנו שום מושג מה יקרה איתנו בעוד עשרה חודשים. כל הסוגיות שקשורות לטלוויזיה החינוכית נותרו פתוחות. החינוכית היא חלק עיקרי מהשידור הציבורי והיא צריכה להיות חלק מהשידור הציבורי במדינת ישראל. יש פה אי צדק ועשיית עוול".

דורון קרני, מחזיק תיק החינוכית בהסתדרות: "עובדי החינוכית לא עניינו את משרד החינוך הקודם. הטלוויזיה החינוכית היא גוף יעיל. המחוקק לא נתן את דעתו על העובדים שבכלל לא מוזכרים שם. אנחנו לא רוצים כסף, אנחנו רוצים עבודה. יש עדיין קבוצה לא קטנה שכל עתידם לפניהם – במאים, צלמים, עורכי וידאו ועוד תפקידים שטובים לתקשורת. איך נבטיח את עתידם?".

רוני צייג, מנהל הדיגיטל בחינוכית, אמר: "מקוממת אותי העובדה שהולכים להפריט גוף שמשדר תוכן ולתת אותו למפיקים מזדמנים. אנחנו מפיקים תוכן גם לדורות הבאים, יש לנו ארכיון עם 22 אלף תכנים. ביו טיוב יש לנו למעלה מחמישה מיליון צפיות בחודש. אנחנו גוף בריא ואיכותי. איך המדינה הולכת וסוגרת ומחסלת גוף כזה. לטובת מה? יש לכם משהו טוב אז למה לחסל אותו? אני קורא לכל החברים להחריג אותנו מחוק התאגיד".

טל קרמר ודעי מהתאגיד ציינה כי ב-15 באוגוסט 2018 התאגיד יתחיל לשדר ערוץ מותאם לילדים ולנוער ואנחנו מתייחסים לכך בחרדת קודש ובכבוד הראוי. נזדקק ל-15 תקנים של אנשי תוכן ואנחנו מעריכים שנקלוט גם עוד עובדים כגון אנשי מנהלה במחלקות אחרות בתאגיד". מועלם הודיעה כי היא תומכת בביטול הסעיף בחוק והוסיפה כי "שר החינוך היום צריך שהחינוכית תישאר כיחידת סמך של משרד החינוך. אני מתנגדת לכך שגוף מאוזן שמתנהג באופן תקין ייסגר".

ח"כ דב חנין מסר: "זהו גוף שמצטיין ביעילותו בתוך המערכת. אנחנו לא עסקים בשאלה תקציבית פה כי מדובר בכסף מאוד קטן. יש פה מערכת טובה שהיא חלק מהשירות הציבורי ואת הדבר הטוב הזה רוצים להרוס. המהלך הזה נראה שיגעון, אבל מאחורי השיגעון הזה יש הגיון והוא השנאה לשידור הציבורי". ח"כ נחמן שי אמר כי "השותף שלנו לעניין הוא שר החינוך בנט. אם בנט ירצה הוא יכול לעצור את זה". גם חברי הכנסת יוסוף ג'בארין, יוסי יונה, עודד פורר, מיכל בירן, איילת נחמיאס-ורבין ואילן גילאון קראו להמשך פעולה של החינוכית במתכונתה הנוכחית.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר בסיכום הדיון כי "הוועדה רואה עין בעין עם העובדים והציבור את הצורך בביטול הסעיף בחוק התאגיד העוסק בסגירת הטלוויזיה החינוכית. משכך, הוועדה קוראת לשר החינוך, לשר האוצר ולשר התקשורת להורות על תיקון החוק". לחלופין, הוא קרא להעברת מנגנון הטלוויזיה החינוכית בשלמותו עם העובדים ומיזוגו בתאגיד, או לדחות את החלתו של החוק בשנה נוספת עד למציאת פתרון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully