וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת וואלה ברנז'ה: מי מגיע הכי חזק לפיצול ערוץ 2

26.10.2017 / 14:01

ימים לפני המפץ בשוק הטלוויזיה, ואחרי שזכייניות ערוץ 2 כבר חתמו על הצ'קים לשלטי החוצות ולטאלנטים שגייסו - הגיע שלב ספירת הכסף במדרגות. מיוחד: "יפעת מחקרי מדיה" בדקה עבור וואלה ברנז'ה על מי הציבור (והתקשורת) מדברים, ועל מי הם היו מוותרים. וכן, יש הפתעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כך או אחרת, ניתן לומר שקשת מגיעה לפיצול המדובר כשידה על העליונה בכל הנוגע לטאלנטים, ורשת מאידך - מנצחת אותה במותגי התכניות

מי הזכיינית שמגיעה לפיצול ערוץ 2 בצורה החזקה ביותר – קשת או רשת? ומה לגבי התחרות בין הטאלנטים של חדשות 2 ו-10? על פי בקשת וואלה ברנז'ה, ביצעה יפעת מחקרי מדיה בדיקה ליחסי הכוחות התקשורתיים, אשר נבחנו על ידי בדיקת חוזקתו של כל טאלנט כפי שהיא משתקפת מהיקפי הסיקור התקשורתי הן במדיה המסורתית (עיתונות וטלוויזיה) והן ברשתות החברתיות – בחצי השנה האחרונה.

ברור מאליו כי חלק הנתונים אשר מתפרסמים כאן לראשונה ובודקים את מספר האזכורים הכולל בתקשורת, מגיע מאזכור במדורי הרכילות, ולא בהכרח מידיעות ענייניות. עוד ברור כי אין בבדיקה משום טענה לסנטימנט כלפי הטאלנט. כך לדוגמא, יכול עיתונאי מסוים לקבל סביב כתבה שעשה אלפי אזכורים ברשת - כאשר מרביתם שליליים. אך יש לזכור כי כוחו של הטאלנט נמדד ראשית כל ביצירת השיח הציבורי סביבו.

כך או אחרת, ניתן לומר שקשת מגיעה לפיצול המדובר כשידה על העליונה בכל הנוגע לטאלנטים, ורשת מאידך - מנצחת אותה במותגי התכניות. בהקשר זה ניתן לומר כי העובדה שבזכייניות, אשר הקמפיין והקדימונים שלהן בחודשים האחרונים הדגישו - קשת את הטאלנטים ורשת את המותגים - כנראה אינה מקרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות "יפעת מחקרי מדיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשת מציגה: הכל לטובה

עוד נתון מעניין שעולה מהטבלה הוא כי אף לא אחד ממגישי תכניות הבוקר בערוצים השונים התברג בעשרים הטאלנטים הבולטים

בראש הטבלה הבודקת את הטאלנטים החזקים של הזכייניות נמצאים סטטיק ובן אל מ"הכוכב הבא" של קשת, שעקפו אפילו את בר רפאלי שתנחה את "האקס פקטור" ואת "האח הגדול" ברשת. גם גיא פינס, שערק לקשת מערוץ 10 מספר חודשים לפני הפיצול ממוקם גבוה יחסית, במקום ה-3 בטבלה. אילנה דיין מקשת ואודי סגל – עד לפני מספר שבועות הכתב המדיני של חדשות 2 וכיום מגיש "לפני החדשות" של רשת – סוגרים את העשירייה הראשונה בטבלה. ממצא מעניין נוסף שעולה מהטבלה קשור למגיש "הכוכב הבא" של קשת אסי עזר, שנדחק לסוף העשיריה הראשונה, הרבה אחרי שותפתו להגשה רותם סלע - שהופכת, כך על פי הנתונים, לפרסונה המדוברת הרביעית בעוצמתה של הזכיינית.

את העשירייה השנייה פותח אייל שני מ"מאסטר שף" של קשת. מגישה נוספת של קשת היא קורין גדעון, מגישת "דייט ראשון" ובקרוב את העונה השנייה של "בייק אוף", הממוקמת במספר 12 ובתוך כך עוקפת את הקולגה שלה לשעבר מ"האח הגדול" ואחד מוותיקי ערוץ 2 ארז טל, שנמצא במקום ה-16. אחרי גדעון נמצאים משה פרץ, צביקה הדר ומאיר אדוני - כולם מרשת. אל המקום ה-17 הגיע השופט החדש של "האקס פקטור" סאבלימינל, ואחריו מנחה "הישרדות" גיא זוארץ. טאלנט נוסף של רשת הוא גיא לרר, שעבר לרשת מערוץ 10 והשיק השבוע את "הצנרת", התברג במקום ה-19 בטבלה. אל המקום האחרון הגיעה מיכל אנסקי, שופטת "מאסטר שף" של קשת.

עוד נתון מעניין שעולה מהטבלה הוא כי אף לא אחד ממגישי תכניות הבוקר בערוצים השונים, אשר עברו לא מעט תהפוכות ושינויים בשבועות האחרונים, התברג בעשרים הטאלנטים הבולטים. בסך הכל, הטאלנטים של קשת אוזכרו בתקשורת 9,657 ואילו של רשת 8,850.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות "יפעת מחקרי מדיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחשיפה למותגים - רשת מובילה בפער גדול

מבחינת המותגים, באופן לא מפתיע ולמרות דיבורים על שחיקה במותג וירידה ברייטינג של העונות האחרונות – "האח הגדול" (לשעבר קשת וכיום רשת) מובילה את טבלת התכניות. אחריה ממוקמות עוד שתי תכניות מז'אנר המגה-ריאליטי: "הישרדות" של רשת ו"מאסטר שף" (קשת). התכנית היחידה שהיא לא ריאליטי - "ארץ נהדרת" – נמצאת במקום ה-4 בטבלת התכניות - הישג נאה ביותר תכנית אשר גם מספקת באופן עקבי נתוני צפייה נאים. את המקום האחרון בטבלה תופסת "האקס פקטור" (רשת) שהושקה בשבוע שעבר עם נתון סביר.

סך האזכורים לתכניות המובילות לפי זכיינית: רשת מובילה עם 9500, וקשת בפער גדול אחריה עם 6700 אזכורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות "יפעת מחקרי מדיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזירת החדשות: 2 ו-10 מיישרות קו ודרוקר מוביל

כשמחשבים את יחסי הכוחות בין חדשות 2 ו-10 לפי סך הכל עוצמה תקשורתית מתברר כי הפער ביניהן שולי, כאשר חדשות 2 מובילה

ומה קורה בגזרת החדשות? למרות הפערים המשמעותיים ברייטינג, עם הובלה בהיקף כפול מצד חדשות 2, כשבוחנים את הטאלנטים של החברה לעומת חדשות 10 – מתברר כי הם התפצלו באופן שווה בטבלה: 5 טאלנטים של חדשות 2 מול 5 טאלנטים של חדשות 10 נמצאים בטבלה, אותה מוביל רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של חדשות 10. אחריו נמצאים 3 טאלנטים של חדשות 2 – עמית סגל, אמנון אברמוביץ ורינה מצליח, ואחריהם רפי רשף מחדשות 10.

כשמחשבים את יחסי הכוחות בין חדשות 2 ו-10 לפי סך הכל עוצמה תקשורתית מתברר כי הפער ביניהן שולי, כאשר חדשות 2 מובילה עם 3,628 אזכורים ואילו חדשות 10 עם 3,587 אזכורים לכלל עובדיה.

שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, הסביר לוואלה את הממצאים ואמר: "כפי שאנו רואים בפרומואים הרבים לקראת הפיצול, הזכייניות עומלות על חיזוק הזיהוי בין הפרסונות לערוץ, מכיוון שהתכניות והטאלנטים הם הנכס המרכזי וכלי השכנוע העיקרי מול הצופים. הניתוח שלנו מעיד על יתרון מסוים לקשת בכוחה התקשורתי של הנבחרת אך לעומת זאת לרשת יש מותגים חזקים יותר בתחום הריאליטי. בחינת נבחרות החדשות מעידה על תחרות צמודה בין החברות, כאשר היתרון ההיסטורי של ערוץ 2 בקושי בא לידי ביטוי ועל כן בזירת החדשות ישנה הזדמנות אדירה לערוץ 10 לצמצם פערים גם בנתוני הצפייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully