וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רבין מגיע גם לפיצול: במחנ"צ זועמים על ביטול יום השידורים המיוחד

וואלה ברנז'ה

31.10.2017 / 9:10

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', שנכנסה לתפקיד לפני יומיים, נאלצת להתמודד עם סוגיה נפיצה - כאשר במפלגה זועמים על כך שהערוצים מקדישים את יום השידורים לפיצול ערוץ 2 ולא לרצח רבין. ח"כ בר: "ההחלטה של הרשות היא שערורייתית"

חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011. עומר מירון
חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011/עומר מירון

פיצול ערוץ 2 יתרחש מחר (רביעי) והערוצים החליטו להקדיש לכך יום שידורים מיוחד – ואולם במפלגת "המחנה הציוני" זועמים על ההחלטה מכיוון שבעקבותיה הם לא מקדישים זמן מסך ליום הזיכרון לרצח רבין. "ההחלטה של הרשות השנייה לחגוג את פיצול הערוצים במקום לייחד יום שידורים לזכר רבין ז"ל היא שערורייתית", אמר ח"כ חיליק בר, והוסיף כי "ממתי הזיכרון הלאומי הישראלי פג תוקף? פניתי בפנייה דחופה ליו"ר הרשות שמאלוב". מדובר בסוגייה נפיצה שעימה נאלצת להתמודד לראשונה יושבת הראש החדשה של הרשות השנייה, שנכנסה לתפקיד בתחילת השבוע באופן רשמי.

לפי בר, "מזה 21 שנים, ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ערוצי הרשות השנייה חודלים ממתכונת השידורים הרגילה בהתאם לתקנות, ומכבדים את היום, את הנרצח ואת מורשתו ביום שידורים מיוחד. השנה, לעומת זאת, הובא לידיעתנו כי ערוצים 10 ו-2 ישדרו כרגיל, "לכבוד" פיצול אפיקי השידור".

בר סבור כי "החלטה זו של הרשות היא ביזיון שאין כדוגמתו. זוהי חובתנו לזכור לא רק את יצחק רבין, שהיה מנהיג משכמו ומעלה ואת מורשתו, אלא גם את להזכיר לציבור את השבר החברתי, המוסרי והאזרחי של הרצח הפוליטי. אסור לנבחרי הציבור ולמנהיגי המדינה לאפשר לערוצים המסחריים להתרשל במחויבותם כלפי החברה הישראלית וכלפי ערכיה, תמורת בצע כסף וחיזור אחר רייטינג".

לסיכום הוא ציין כי שלח ליו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', מכתב דחוף בנוגע ל"החלטה המבישה", וקרא לה לבטל אותה לאלתר ולהחזיר את השידורים למתכונת הראויה ביום אבל לאומי.

יש לציין כי בתאגיד ישדרו ערב מיוחד לציון רצח רבין: בכאן 11 ישודר סרט הדוקו "רבין במילותיו שלו", הכולל קטעי ארכיון נדירים, הקלטות, מכתבים ותמונות של רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully