וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות לכללים החדשים שמגבשת הרשות: "נטישה בוטה של הפריפריה"

7.11.2017 / 12:00

הכללים החדשים שהרשות השנייה מגבשת בימים אלו עבור הזכייניות, בעקבות פיצול ערוץ 2, נתקלים באופן לא מפתיע בהתנגדות מצד מספר גורמים – המוחים על הכוונה לקצץ את חובת הרכישה מחברות הפקה הפועלות בפריפריה מ-15% ל-5%

הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו. yes
הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו/yes
"אין דרך טובה יותר להגדיר את היוזמה הנ"ל מאשר גזל של כבשת הרש מחברות ההפקה בפריפריה, שגם כך עסוקות רוב הזמן בהישרדות ונאבקות בתחרות קשה מול חברות הפקה במרכז"

הכללים החדשים שהרשות השנייה מגבשת בימים אלו עבור הזכייניות, בעקבות פיצול ערוץ 2 והעלאת שני ערוצים חדשים במקום, נתקלים באופן לא מפתיע בהתנגדות מצד מספר גורמים – המוחים על הכוונה לקצץ את חובת הרכישה מחברות הפקה הפועלות בפריפריה מ-15% ל-5%. מדובר בסעיף 12 ה' בפרק ד של הכללים החדשים שפורסמו בשימוע שנערך על ידי הרשות באמצע ספטמבר ועדיין לא אושרו. בקרוב צפוי להתקיים דיון נוסף בהשתתפות נציגי הזכייניות וחברות ההפקה

במכתב שנשלח בשבוע שעבר על ידי ח"כ יפעת שאשא-ביטון לשר התקשורת איוב קרא, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, צויין כי חברות ההפקה שפועלות בפריפריה ייפגעו באופן חמור. שאשא-ביטון מבקשת "לפעול מיידית לתיקון העוול ולעשות צדק בעניין זה". היא סבורה שיש לבטל את הקיצוץ ואף להעלות את אחוז התוכניות שיירכשו מחברות הפקה פריפריאליות מעל ל-15%.

במכתב נכתב כי "אין דרך טובה יותר להגדיר את היוזמה הנ"ל מאשר נטישה בוטה של הפריפריה וגזל של כבשת הרש מחברות ההפקה בפריפריה, שגם כך עסוקות רוב הזמן בהישרדות ונאבקות בתחרות קשה מול חברות הפקה במרכז הארץ. זוהי יוזמה חסרת היגיון והוגנות ואינה עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים בכלל ובפריפריה בפרט". שאשא-ביטון מוסיפה כי "מדובר בפגיעה אנושה בפרנסתן של עשרות משפחות, ויתרה מכך, בעיקרון שיוויון ההזדמנויות בין הפריפריה למרכז, שממשלה זו חרטה על דגלה. שהרי, חיזוקה של הפריפריה אינו מס שפתיים. הוא צריך להתבצע בשטח, הלכה למעשה".

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו
"הרשות מבקשת לבצע שינוי שאין לי כל מילה אחרת מלתאר אותו כמעשה נבלה. מדובר בקיצוץ חד וחריף של חובת רכישת תכניות מגופי הפקה הפועלים בפריפריה מ- 15% כפי שקיים היום ל-5% בלבד"

בנוסף לשאשא-ביטון, גם עמותת ידיד פנתה בסוף אוקטובר מכתב לקרא, ולטענת נציגי העמותה, "הרשות מבקשת לבצע שינוי שאין לי כל מילה אחרת מלתאר אותו כמעשה נבלה. מדובר בקיצוץ חד וחריף של חובת רכישת תכניות מגופי הפקה הפועלים בפריפריה מ- 15% כפי שקיים היום (גם זה לא אחוז גבוה במיוחד) ל-5% בלבד".

עוד אומרים בעמותה כי "משמעות אישור תיקון זה – מכת מוות לעשרות ומאות עובדים צעירים ומבוגרים, כולם אנשי מקצוע בתחום העשייה הטלוויזיונית והרדיופונית אשר בחרו לבנות את ביתם ביישובים הפריפריאליים מתוך אמונה כי יוכלו למצוא גם ביישובים המרוחקים ממדינת תל אביב מקומות עבודה במקצועות אותם למדו במשך שנים במוסדות להשכלה גבוהה".

לסיכום נכתב: "אדוני השר, אם יש רצון, מסיבות שונות, לאפשר כניסת ספקים חדשים לשוק התקשורת, אין להעלות על הדעת כי הדבר יבוא על חשבון עובדים מקצועיים ומסורים המתגוררים בישובים פריפריאליים מרוחקים. אם רוצה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו היא מוזמנת להכפיל את אחוזי ההפקה המקומית מ-15% ל-30% ואת האחוזים החדשים להעניק למי שפועל בפריפריה החברתית כפי שמופיע בתיקון להגדרת הפריפריה בכללים".

מהרשות נמסר בתגובה: "בנושא מתקיים הליך שימוע ציבורי וטרם נקבעו כל החלטות. במכלול השיקולים תובא גם עמדתה של ח"כ שאשא-ביטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully