וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת גלעדי: השרה גמליאל דורשת להדיח את נשיא קשת מתפקידו

7.11.2017 / 20:00

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל וראש הרשות למעמד האשה אוה מדז'יבוז דורשות להדיח את גלעדי, מתפקידו: "לצערנו, נחשפו פרשיות שונות הנוגעות לקשת ומציגות תמונה מדאיגה של ‏סביבת עבודה לא בטוחה"

אלכס גלעדי. ראובן קסטרו
אלכס גלעדי/ראובן קסטרו

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, וראש הרשות למעמד האשה, אוה מדז'יבוז, דורשות להדיח את נשיא קשת, אלכס גלעדי, מתפקידו בעקבות הפרסומים מהשבוע האחרון, על כך שהציע הצעות מגונות לעיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה.

במכתב שנשלח על ידי גמליאל ומדז'יבוז ליו"ר קשת דרורית ורטהיים נכתב: "טוב עשית כשבחרת להתבטא פומבית זמן קצר לאחר פרסום הטענות נגד נשיא קשת אלכס ‏גלעדי ולהביע את תמיכתך בקורבנות שחשפו באומץ את סיפוריהן האישיים ואנו מחזקות אותך על ‏צעד זה, ועם זאת, בחלוף מספר ימים ולאחר שמר גלעדי אישר חלק מהטענות שהופנו כלפיו, אנו ‏סבורות כי באה העת להמיר את המילים במעשים ולהודיע לאלתר על סיום תפקידיו הרשמיים בקשת ‏ובכלל זה סיום כהונתו כנשיא החברה".‏

עוד לפי המכתב, "הדרך שבה אנו בוחרים להתמודד, היא המסר ‏החשוב ביותר שעובר הן כלפי הנפגעות והן כלפי הפוגעים, אלה שנחשפו, אלה שעדיין לא נחשפו, ואלה ‏שעדיין מסתובבים בינינו ומטרידים מינית, ועכשיו יותר מתמיד מבינים שלהטרדה יש השלכות. גם ‏בחלוף שנים רבות.‏ לכן חשוב שההשלכות תהיינה חד משמעיות. אל לנו לתת גיבוי לא בקריצה, לא בהסכמה ולא ‏בהתעלמות, ואין עוד מקום להסתפק בדין ודברים כי אם בנקיטת עמדה חד משמעית. אין מקום ‏למטרידים בינינו".‏

הן טוענות כי "לצערנו, בימים האחרונים נחשפו שלוש פרשיות שונות הנוגעות לקשת ומציגות תמונה מדאיגה של ‏סביבת עבודה לא בטוחה לנשים. אין לנו ספק כי הנהלת קשת בראשותך רואה את הדברים בחומרה ‏ופועלת ליצירת סביבה בטוחה יותר לנשים. חלק מיצירת סביבה בטוחה היא להוכיח שאף אחד אינו ‏חסין בפניה, בכיר ככל שיהיה, אפילו הנשיא".‏

לסיכום הן כותבות: "אנחנו יכולות וצריכות לראות כיצד הגיבה תעשיית הקולנוע האמריקאית למקרים של הטרדה מינית ‏חמורה, ואיך בן לילה הוקיעה והקיאה מתוכה את מי שסרח, יהיו הישגיו המקצועיים אשר יהיו, יהיה ‏מעמדו הציבורי אשר יהיה. כך עלינו לנהוג גם בישראל. במיוחד בערוץ טלוויזיה מרכזי ומשפיע.‏ אנו רואות בך שותפה למאבק ומקוות כי תפעלי בהקדם להוכיח כי קשת היא אכן מקום עבודה בטוח ‏לנשים ולאנשים".‏

אשת תקשורת לשעבר מאשימה את גלעדי באונס

"הוא הכניס אותי לחדרו, מהר מאוד מצאתי את עצמי על הרצפה. הוא ניסה לנשק אותי וכמובן שסירבתי לו. הוא זרק לי שני שמות של בנות ואמר לי 'מי את חושבת שעשה אותן כוכבות? כולן עברו דרך החדר הזה"

במקביל למכתב, בחדשות עשר נחשף כי אשת תקשורת לשעבר מאשימה את גלעדי באונס. האישה, שעברה בדיקת פוליגרף ונמצאה דוברת אמת, טענה נשיא קשת כפה עליה יחסי מין בזמן שהייתה מועמדת להגיש תכנית לפני כ-20 שנה.

"הוא הכניס אותי לחדרו, מהר מאוד מצאתי את עצמי על הרצפה. הוא ניסה לנשק אותי וכמובן שסירבתי לו. הוא זרק לי שני שמות של בנות ואמר לי 'מי את חושבת שעשה אותן כוכבות, את חושבת שבזכות עצמן? כולן עברו דרך החדר הזה". היא סיפרה כי גלעדי כפה עליה יחסי מין במהלך הפגישה: "התנתקתי לגמרי מכל מה שקרה. אבל כשגבר ואישה מקיימים יחסי מין שלא מרצון - איך אמורים לקרוא לזה אם לא אונס?".

"אני זוכרת שברחתי אחר כך, יצאתי משם נסערת. אני זוכרת את עצמי רצה ברחובות ולא יודעת לאן. דבר ראשון אמרתי שאתקשר לבעלי אבל חשבתי לעצמי, מה אני אגיד לו? מי יאמין לי?", לאחר האירוע קיבלה הודעה כי התכנית מבוטלת.

מגלעדי נמסר בתגובה: "מדובר בפרסום שקרי משולל כל יסוד. אני מכחיש את הדברים מכל וכל. מעולם לא כפיתי את עצמי על אישה כלשהי והדברים המתוארים לא אירעו מעולם. פרסום הדברים מהווה דיבה ולשון הרע ועל כן פניתי הערב לעורכי דיני בישראל בבקשה לנקוט את כל הצעדים הנדרשים מול גל הפרסומים המכפיש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully