וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: פרסומות גם בערוצים הייעודיים

8.11.2017 / 13:43

ההצעה תאפשר לערוצים הייעודיים לממן את שידוריהם באמצעות פרסומת ללא תלות במשרד התקשורת. כמו כן, מוצע לבטל את הוראות החוק המאפשרות למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ליטול זמני פרסומות מערוצים ייעודיים שהפרו את הוראות הדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת שרן השכל, לאפשר לערוצים הייעודיים לממן את שידוריהם באמצעות שידורי פרסומת וזאת ללא תלות בהוראות שיקבע שר התקשורת בעניין זה. ההצעה כוללת גם את ביטול הוראות החוק המאפשרות למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ליטול זמני פרסומות מערוצים ייעודיים שהפרו את הוראות הדין. מדובר בערוצים 9, 24 והלא TV. בהצעה תמכו 49 חברי כנסת, והתנגדו לה 39, כעת היא תועבר לוועדת הכלכלה.

בדברי ההסבר נכתב: "בחלוף השנים השתנתה מפת שידורי התקשורת ללא היכר. בתוך כך יש להזכיר את האינפלציה ההולכת וגוברת של תכנים גלובאליים ושגשוגן של הרשתות החברתיות. תמורות אלה מכרסמות בהיתכנות הכלכלית של הערוצים הייעודיים אשר נלחמים על קיומם בעשור האחרון בקושי רב. המועצה לכבלים ולוויין הנהיגה בשנת 2015 שורה של שינויים והקלות כדי לגוון את הערוצים הללו ולשפר את יכולת הישרדותם הכלכלית. עם זאת האסדרה הכבדה המוטלת עליהם בחוק התקשורת מקשה עליהם לעמוד בתחרות ולשרוד בעולם משתנה בקצב מהיר".

"תיקון זה המוצע ברוח מסקנותיה של ועדת פילבר, מבקש להקל את הרגולציה הכבדה המוטלת על הערוצים הייעודים ולאפשר להם חופש רב יותר בפרסום ובמגוון התכנים המשודרים בהם. יכולתם של הערוצים הייעודיים למלא את תפקידם ולתת קול ייחודי לקבוצות אוכלוסייה מגוונות תלוי באופן משמעותי ביכולתם לשרוד כלכלית בשוק תחרותי. הגבלתם של הערוצים הייעודים בקשיחות לתכנים ספציפיים שהוגדרו להם מראש איננה מאפשר תחרות בריאה ומקשה עליהם לפעול".

ח"כ השכל: "זהו צעד בדרך לשיפור התחרות בתקשורת המשודרת ולהפיכתה לחופשית באמת. החוק לא בא לבטל את ההגבלות ההכרחיות אלא להפך, לאפשר ליותר ערוצים להתנהל תחת המגבלות החלות על כולם. החוק הזה פותח את שוק התקשורת וסוף כל סוף יהיה גיוון וחופש ביטוי לכל מי שרוצה"

השר אופיר אקוניס השיב בשם שר התקשורת: "ישנם סיעות שרוממות הדמוקרטיה בגרונם אבל כשמדובר בביצוע הם תמיד יורדות למדרון אחורי. סוגרים עיתונים, מקימים מועצות אנכרוניסטיות, עוד פקידים עוד רגולטורים. השמאל רוצה ריכוזיות ושליטה. אם זה היה תלוי בכם הייתם עושים רגולציה על פייסבוק וטוויטר".

ח"כ עיסוואי פריג' התנגד: "תגידו ישר, אנחנו רוצים עיתון ישראל היום בצורה של טלוויזיה. אתם מביאים בחקיקה ישראל היום טלוויזיוני מממון על ידי הציבור, משוחרר מרגולציה. אתם משנים את כללי המשחק. אני בז לתקשורת החופשית שאתם מאמינים בה. זו חקיקה אנטי דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully