וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העדויות על הטרדות מיניות: גבי גזית יוצא לחופשה מרדיו 103

9.11.2017 / 19:05

פרסום ראשון: שדרן 103FM לא ישוב ביום ראשון למיקרופון - לאחר שהתרבו העדויות על הטרדות מיניות מצידו כלפי נשים שעבד איתן. אור צלקובניק, מנכ"ל התחנה: "103FM מגנה בכל לשון הטרדות ותקיפות מיניות"

גבי גזית בנושא אלון קסטיאל 21.11.2016. ניצן הפנר, קריאטיב קומנס,
גבי גזית בנושא אלון קסטיאל 21.11.2016/ניצן הפנר, קריאטיב קומנס

בעקבות העדויות הרבות שנחשפו: השדרן גבי גזית יוצא לחופשה מ-103FM- כך נודע לוואלה ברנז'ה. זאת לאחר שהיום (חמישי) פורסמו עדויות של נשים נוספות שטענו כי גזית הטריד אותן מינית בזמן שעבדו עימו בכלי תקשורת שונים. בתחנה מבהירים כי גזית היה זה שביקש לצאת לחופשה.

אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103, אמר לוואלה ברנז'ה כי "בהמשך לבירור נרחב שנערך אצלי בעניין עם גבי גזית, הודיע לי השדרן כי הוא מבקש לצאת לחופשה. קיבלתי את בקשתו, ועל כן לא ישוב ביום א' הקרוב אל המיקרופון. כפי שאמרתי הבוקר, 103FM מגנה בכל לשון הטרדות ותקיפות מיניות ורואה במאבק בתופעה חשיבות עליונה".

מוקדם יותר היום התייחסו לראשונה ברדיו 103 לטענות, כאשר לא היה ברור האם בכוונתם לנקוט בצעד כלשהו. צלקובניק מסר לפני מספר שעות: "אני עורך כעת בדיקה מעמיקה ומקיפה בעקבות הדברים שהושמעו, ובכלל זה מתכוון לשמוע גם את דבריו של השדרן גבי גזית. 103fm מגנה בכל לשון הטרדות ותקיפות מיניות ורואה במאבק בתופעה חשיבות עליונה".

ואולם, מאז נחשפה מוטרדת נוספת לכאורה. המקרה האחרון פורסם בשעות הצהריים (חמישי) באתר "הארץ", לפיו מפיקה בשם רחל פיש בן ישראל, שעבדה לצידו של גזית בתחנה, אמרה כי נגע בה בניגוד לרצונה ולאחר שהפסיקה אותו הזהיר אותה שלא תתלונן על המעשה במשטרה. היא מצטרפת לעדויות של כתבת חדשות 2 דנה ויס, לשמרית סקורניק פלג ולעדות נוספת של אשה אנונימית שהתראיינה הבוקר בגל"צ.

פיש בן ישראל אמרה כי "לפני כעשר שנים הפקתי את שי ודרור. אני והמפיקה השנייה היינו מאוד קרובות לצוות של גבי והוא היה מאוד מיודד אתנו ועם שי ודרור. מאוד אהב לפזז לאולפן לראות למי עושים שיחה מפתיעה ולקשקש. הוא היה מרשה לעצמו לגעת וללטף נשים חופשי ואף אחת לא אמרה לו כלום". לדבריה, "באחד הבקרים הוא נכנס לצד של ההפקה ורכן מאחורי כשאני יושבת מול המחשב. הוא ליטף את הגב שלי והתחיל לרדת לכיוון הישבן. אמרתי לו 'גבי נראה לי שכדאי שתזיז את היד שלך'. הוא מיד התרחק ואמר בתגובה בצחוק מזלזל 'למה? את תתלונני במשטרה? עניתי לו שלא. הוא ענה 'נכון כי יש דברים שלא עושים'. ואני עניתי לו 'נכון גבי יש דברים שלא עושים'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויס הייתה הראשונה שחשפה את הפרשה, כשביום שלישי היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי גזית נישק אותה בניגוד לרצונה. ויס התראיינה היום לגל"צ ואמרה: "אם אני, במעמדי, כפרשנית מדינית ועם תוכנית מרכזית, צריכה לעבור את זה, אז תחשבו על נשים שאין להן את הכוח והמעמד הזה. היום, אחרי היומיים האחרונים, אני מבינה למה נשים חושבות פעמיים". ביום שלישי ויס צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תחשוב טוב גבי גזית. גם לפני 15 שנה עשית. ויותר. כמו למשל להתעקש לנשק על הפה כשנפגשים ככה סתם במסדרון במערכת. למה. ככה. כי אתה יכול. בשגרה".

בנוסף לכך, סקורניק פלג פרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "גבי גזית החצוף, אין לך טיפת בושה. שקרן עלוב. גם אותי נישקת בפה. נשיקה רטובה ומגעילה שתלווה אותי עד סוף חיי. 13 שנים עברו מאז. הייתי בסך הכל ילדונת בת 26 בתחילת הקריירה הפרסומית. אי שם במטבחון הצר של אולפני הרדיו האזורי הדפת אותי אל המקרר בהפתעה... כמה גועל... אינני יכולה אפילו להיזכר בזה. שיתקת אותי. כמה דמעות ועלבון ועוד מקלחת. ועוד מקלחת ועוד אחת שאולי אולי תצליח לשטוף מעלי את הלכלוך שלך. אם רק היית מעז לעשות לי דבר כזה היום... זה היה הסוף שלך".

מתלוננת נוספת סיפרה היום בגל"צ על ההטרדה שעברה לכאורה על ידי גזית: "זה קרה במסגרת יחסים של בעל דירה ודיירת. הוא אמר 'תקפצי אליי לקפה' ואני לא חששתי להגיע ולמסור לו את הצ'קים. החמאתי לו על הדירה והוא אמר 'בואי אני אראה לך'. הוא השכיב אותי על המיטה ונתן לי נשיקה רטובה. כשאמרתי לו שזה לא לעניין הוא ענה לי שהוא לא רגיל שנשים דוחות אותו. לא הרגשתי שזה היה כוח, אלא שמחזרים אחר אישה ואז זה קורה, אלא שדקה קודם לכן לא היה חיזור".

אתמול התייחס גזית לטענה של ויס והכחיש את הדברים: "מלכתחילה לא חשבתי שיש צורך בתגובה, אבל בעקבות אינספור פניות של מאזיני התכנית האדוקים, בעיקר מאזינות, שבהמוניהן שלחו אלי במהלך הלילה הודעות תמיכה חמות והודעות גינוי על מה שהן מכנות השיימינג של הימים האחרונים, אני מרגיש חייב לכן חברותיי הטובות ולכם חבריי, ואני מבקש לומר בלי שזה יפתיע אף אחד – כל הדברים שנכתבו ופורסמו על ידי הגברת ויס לא היו ולא נבראו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully