וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזה? יותר אנורקטי: מאז הפיצול חדשות עשר מוותרת על הפרסומות

9.11.2017 / 17:00

בשבוע האחרון לא שודרו פרסומות במהדורת המרכזית של חדשות עשר - ולפי ההערכות הערוץ הפסיד כרבע מיליון שקל בעקבות המהלך. לצד זאת - הרייטינג לא נפגע מהפיצול ואף התחזק מעט, והערוץ לא הוציא מיליוני שקלים על שלטי חוצות המבשרים על שינוי האפיקים, בניגוד לקשת ורשת

אוניברסיטת תל אביב - תמר איש שלום. אתר רשמי
אוניברסיטת תל אביב - תמר איש שלום/אתר רשמי

בערוץ עשר החליטו להילחם במפץ הגדול שנוצר בשוק הטלוויזיה, מאז הפיצול של ערוץ 2 שהתרחש לפני כשבוע, ולא לשדר פרסומות בזמן מהדורת החדשות המרכזית. המטרה מאחורי המהלך הדי חריג - לשדר מהדורה שלמה ללא ברייקים - נועדה כמובן לגרום לצופה לא לזפזפ למתחרים הרבים שנוצרו בעקבות המצב החדש עם הפיצול מהדורת חדשות 2 לערוצים 12 ו-13, ולהימנע מלאבד נתח משמעותי מהרייטינג.

ואכן, בגזרת החדשות, המהדורה המרכזית של עשר (שאליה התווספה מהדורה מקדימה ב-19:30) הצליחה לא רק לשמור על כוחה, אלא אף להתחזק מעט בהשוואה לתקופה שלפני הפיצול. בנוסף, חדשות עשר עקפה במשך רוב השבוע את מהדורת חדשות 2 שבערוץ 13 של רשת.

ואולם, הטקטיקה שמנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי החליט לנקוט בה כדי להקנות לצופים הרגלי צפייה בחדשות 10 לאחר השינוי הגדול במפת הערוצים לא מגיעה בלי מחיר כלכלי. על פי הערכות, בערוץ הפסידו בשבוע האחרון כרבע מיליון שקל בעקבות ההחלטה שלא לשדר פרסומות במהדורה המרכזית. אמנם מדובר בסכום לא נמוך, אך בטווח הארוך - הטקטיקה הזו ככל הנראה תשתלם לורשבסקי, במיוחד כשמשווים את הסכום למיליונים שזכייניות ערוץ 2 לשעבר שפכו על קמפיין המעבר.

על פי הערכות, רשת וקשת הוציאו כ-5 מיליון שקל על קמפיין השיווק האגרסיבי שבישר לצופים על המעבר לאפיקים החדשים והופיע ברחבי המדינה, בזמן שבערוץ עשר לא רכשו שלטי חוצות והשקיעו רק במיתוג החדש לערוץ. בנוסף, יש לזכור שבערוץ גם לא הוציאו מיליונים על רכישת מספר אפיק 14, בניגוד לקשת שרכשה את ערוץ 12 תמורת כ-25 מיליון שקל, ורשת שהוציאה 7.7 מיליון שקל על אפיק 13.

לא התקבלה תגובה מערוץ עשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully