וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה תפעל לפיצול חברת החדשות עוד לפני תום 3 השנים"

12.11.2017 / 19:00

בראיון עם שר התקשורת, בכנס איגוד הדוברים של השלטון המקומי, התייחס קרא לכוונת הממשלה לסגור את תאגיד השידור: "אנחנו מדברים על ממוצע 1.5% - העיקר לעשות 'וי' שיש לי שידור ציבורי. משהו צריך לקרות כדי שיצדיק את ההוצאה הגבוהה הזו לעם ישראל"

יח"צ - חד פעמי

שר התקשורת איוב קרא השתתף בסופ"ש בכנס מיוחד של איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל והתייחס למפץ הגדול שנוצר בשוק הטלוויזיה המקומי בעקבות פיצול ערוץ 2, ולתאגיד השידור - עליו דווח לאחרונה כי הממשלה שוב מעוניינת בסגירתו, ככל הנראה מכיוון שבג"ץ רמז כי לא יאשר את פיצול חטיבת החדשות.

קרא התייחס לרייטינג של התאגיד ואמר: "התאגיד, הרצנו אותו שנתיים בהקמה וחצי שנה הוא בהרצה – והוא מגיע בין 1%, 2%, 3% (צפייה)...אני רוצה שהשידור הציבורי יגיע לציבור, ועוד בכסף שלו שיגיע אליו. אבל לא יכול להיות מצב, שאנחנו מדברים על הצלחה בינתיים, ואנחנו כבר רואים שלילי. הרי שיבוא הרגע שמשהו יקרה לא טוב, אנחנו ניתן את התשובות. בינתיים הורדתי את הרגלוציה, הורדתי להם את עלות הרישיון, אני מוריד להם את הערבויות, אני עוזר להם ואני רוצה שיצליחו בניגוד למה שחשבו – שאני באתי כדי לחסל אותם. זה הפוך לגמרי, ואתה יכול לשאול את כל ראשי הערוצים".

השבוע רמז שופט בג"ץ שהוא הולך לקבל את העתירה שהגישו נגד הפיצול של חטיבת החדשות מהתאגיד...מה שאומר שתאגיד החדשות לא יקרה. השאלה היא האם יש לך תכנית בכלל למה קורה אם דבר כזה נעצר.

"אני מצטער על מה שנאמר בבג"ץ, אני חושב שתכלית החוק היא שהציבור יראה את השידור הציבורי, זה תכלית החוק. ותכלית החוק היא לא לומר שבעצם אם זה מקצועי או לא מקצועי. בכל הערוצים, בניגוד למה שטענו שם, קיימת חברת חדשות. גם חדשות 2 תתפצל, ולרשת וקשת יהיו חברות משלהן. בקרוב, אגב, זה לא יחכה אפילו 3 שנים. לכן היום השיטה היא שמקימים חברת חדשות מקצועית וגם בראש התאגיד עומד שופט ביהמ"ש מחוזי, זה לא שליטה למישהו בכלל".

"לכן כל הדבר הזה, לעשות הכל כדי לעשות 'וי' שיש שידור ציבורי, יש את רשת ב', יש לך את הטלוויזיה החינוכית – עושים עבודה גדולה. אני אשמור עליהם מכל משמר. אבל אם לא רואים שידור שהוא עולה הון עתק, אנחנו מדברים על ממוצע 1.5% - העיקר לעשות 'וי' שיש לי שידור ציבורי. משהו צריך לקרות כדי שיצדיק את ההוצאה הגבוהה הזו לעם ישראל".

הממשלה לקחה רשות שידור כושלת, פירקה אותה ויצרה חוק מיוחד, במטרה לקיים תאגיד טוב יותר. רה"מ, ארדן ולפיד החליטו בדיוק איך ייראה החוק, איך תיראה הוועדה, המועצה, מי יהיה המנכ"ל, היו"ר – ועכשיו רואים שהעסק לא מתקתק. אז השאלה היא איפה הכשלון, כי אתם חתומים עליו.

"בי"ס או כל מוסד ציבורי שמקימים אותו, לא עושים אותו כדי שיהיה אלא כדי שישרת ציבור. בי"ס קונים אותו, אם באים ללמוד בו אז מחזיקים אותו. אם לא – סוגרים אותו".

אז איזה רייטינג היה מספק אותך?

"אני לא רוצה לסגור, אני בכלל לא מדבר על לסגור, אני מדבר על זה שהציבור יראה את השידור הזה שהוא משלם הון עתק עליו. ואיך שהוא נראה היום זה לא הולך לשם, אם זה יישאר כמו שהוא אנחנו נישאר עם שידור ציבורי ללא ציבור. ולא זאת כוונת המחוקק".

מני אברהם, אסתר סילם אלוש, משה כחלון, אמנון יוסף. יחצ,
מני אברהם, אסתר סילם אלוש, משה כחלון ואמנון יוסף/יחצ

"מה היה הופך את כאן 11 למשהו נצפה? לפצל את החדשות"

"יש מצב שהוא לא מתנהל נכון, וצריך לפצל אותו, וגם ביהמ"ש העליון לא יכול להיות מעל הריבון, שזה הכנסת. זה פרדוקס, זה לא מתקבל על הדעת"

אז מה היה הופך את כאן 11 למשהו נצפה? למשהו טוב?

"לפצל, כי כרגע כל הערוצים שיש בהם פיצול, שיש להם חברות חדשות, אפילו בתוך מדינת ישראל או בעולם, הרייטינג יותר גדול. רואים את זה. תוך יום, עברו 12, 13, 14 – והרייטינג עלה. הם היו מספרים סיפור לפני כן שצריך זמן. מהיום למחר היה רייטינג שליש יותר. מה הסיפורים האלה? יש מצב שהוא לא מתנהל נכון, וצריך לפצל אותו, וגם ביהמ"ש העליון לא יכול להיות מעל הריבון, שזה הכנסת. זה פרדוקס, זה לא מתקבל על הדעת. יש בישראל מושג הפרדת רשויות, וצריך לכבד אותו". בהפרדת רשויות אסור שאחד יהיה בתוך השני"

בעולם אידיאלי, איזה רייטינג היה מספק אותך בערוץ 1? אם היום יש 3% לחדשות שלהם.

"אין 3%, זה ירד. אני מדבר על לפחות 8%-10%".

אבל זה לחדשות עשר יש בקושי את הנתון הזה.

"אז מה? חדשות עשר לא עולה לי שקל. התאגיד עולה לי 700 מיליון שקל, אז אני מבקש רק את המינימום".

מלבד ענייני התאגיד, קרא אמר כי "אני מוביל מהלך לסגירת ערוץ אלג'זירה בישראל. לא יכול להיות שגוף שתומך בטרור ישדר. כשר שדוובר ערבית כשפת אם מכיר טוב מאד את כל הניואנסים יותר כל שר אחר. אני חושב שערוץ אלגזירה הוא ערוץ שחובק טרור ולכן אני אפעל לסלק אותו מהמדינה כפי שעשו כבר והקדימו חלק ממדינות המפרץ כמו סעודיה. התחלנו בתהליך גיבוד ברית עם מדינות המפרץ כדי להחרים את הערוץ הזה. סימנתי מטרה וזה יקרה".

לגבי התערבות נתניהו בתפקיד והאם הוא משמש כשר שהוא "בובה" של רה"מ, השיב: "מאז שנכנסתי לתפקיד ראש הממשלה לא דיבר איתי. יש 9 מיליון אנשים שהיו שמחים להיות בובה של ראש הממשלה".

בכנס זכתה דוברת המועצה האזורית שומרון אסתר סילם אלוש, במקום הראשון בתחרות "כוכב העיר" ותטוס לסדנת תקשורת בניו-יורק במכון על שם ליליאן ווילדר. מדובר בתחרות שערך איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל במלון דן קיסריה. הפרס הוענק על קמפיין מיוחד, השומרון כמוביל בהסברה בעולם. במסגרת הקמפיין נעשה ניסיון לקדם את תדמית המועצה האזורית תוך השענות והצמדות לנושאים לאומים ובינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully