וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ ביקש לחייב את לפיד לפרסם משכורות עובדי המפלגה - ביהמ"ש דחה

14.11.2017 / 11:04

הכתב הפוליטי של העיתון, חיים לוינסון, הגיש עתירה לחייב את "הליכוד" ו"יש עתיד" לפרסם דוח כספי, הכולל רשימת בעלי שכר וספקים, כאשר הטיעון לחשיפה היה חוק חופש המידע. ביהמ"ש דחה את העתירה, והעיתון ייאלץ לשלם הוצאות משפט

חיים לוינסון. באדיבות המצולמים
"נמשיך במאבק". לוינסון/באדיבות המצולמים

בית המשפט דחה עתירה של "הארץ" נגד הליכוד ויש עתיד, ופסק על העיתון לשלם הוצאות משפט בסך 2,500 שקל. הכתב הפוליטי של העיתון, חיים לוינסון, הגיש עתירה לחייב את שתי המפלגות לפרסם דוח כספי, הכולל רשימת בעלי שכר וספקים, כאשר הטיעון לחשיפה היה חוק חופש המידע - ואולם ביהמ"ש פסק שהמידע הספציפי הזה לא מחוייב להיחשף בגלל החוק.

יש לציין כי ההתנהלות של המפלגות מבוקרת על ידי מבקר פנימי ומבקר המדינה. גורם המעורה בפרטים טוען כי "הבקשה לחשיפת המידע הייתה עלולה לגרום לפגיעה בפרטיות של הספקים מכיוון שהיא הייתה יכולה לפגוע ביכולת המו"מ מול לקוחות אחרים, וגם כי הם לא מחוייבים לגלות עם איזה מפלגה הם עובדים". לטענתו, המפלגות מוחרגות מחוק חופש המידע בדיוק מהסיבות האלה ולכן מראש העתירה הייתה קנטרנית והוגשה נגד שתי המפלגות הספציפיות האלה בלבד .ואולם, מנגד המפלגות מקבלות 140 מיליון שקל בשנה מהמדינה ולא צריכות לפרט מה בדיוק הן עושות עם הסכום - כאשר זה היה המניע של "הארץ" להגיש את העתירה.

לוינסון מסר בתגובה: "נמשיך במאבק הצודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully