וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הכריע: גלי צה"ל תועבר למשרד הביטחון

וואלה ברנז'ה

20.11.2017 / 9:17

לפי פרסום ב"הארץ", כפי שכבר הוחלט בעבר - שר הביטחון מתכוון להפוך את תחנת השידור הצבאית ליחידה במשרדו, מהלך המותנה באישור היועץ המשפטי לממשלה. חיילים ימשיכו לשרת בתחנה. ומה באשר למעבר לירושלים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם גלי צה"ל עומדת לצאת סופית מידיו של צה"ל? שר הביטחון אביגדור ליברמן עומד לאשר את המלצת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, להוציא את גלי צה"ל מאחריות הצבא ולהעבירה לאחריות משרד הביטחון - כך על פי פרסום הבוקר ב"הארץ". על פי הפרסום, בכוונת ליברמן להפוך את תחנת השידור הצבאית ליחידה במשרדו, זאת בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי ההחלטה, צה"ל ימשיך להציב בתחנה מדי שנה חיילים בעלי פרופיל רפואי שאינו קרבי - שיהיו תחת מנכ"ל משרד הביטחון.

כזכור, אייזנקוט העלה את ההצעה כבר לפני שנתיים, אך לא זכה לתמיכתו של שר הביטחון הקודם בוגי יעלון. מאוחר יותר החליט גם ליברמן להימנע מלקדם את ההמלצה, אך באחרונה שינה דעתו. אייזנקוט נימק בזמנו את עמדתו בשיקולים תקציביים.

בנוסף, ליברמן חזר בו מהכוונה להעביר את התחנה מהבניין ביפו למתחם מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים. המוזיאון מנציח את פועלם של לוחמי המחתרות שנכלאו בתקופת המנדט הבריטי בבית הכלא המרכזי בירושלים - וההחלטה עוררה ביקורת רבה בקרב משפחות הלוחמים. כעת מחפשים במשרד מיקום אחר.

מלשכת שר הביטחון נמסר אמש בתגובה: "בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן ועל פי המלצת הרמטכ"ל, מתקיימת בחינה מחודשת של מעמדה ומיקומה של גלי צה"ל. עם סיום הדיונים בנושא יפרסם שר הביטחון את החלטתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully