וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך כיפוף הידיים בקבוצת 'ידיעות': "ממון" ו"כלכליסט" בדרך לאיחוד?

20.11.2017 / 13:02

מוסף "ממון" של ימי ראשון הופחת לאחרונה ל-8 עמודים בלבד, ועל פי הערכות שונות, מדובר בצעד הראשון בדרך למחיקתו. גורם בכיר בקבוצה לוואלה ברנז'ה: "'ממון' ו-ynetכלכלה הם מוצרים מתחרים אך זהים. אף אחד לא באמת מבין למה צריך את שניהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"שלושתם מוצרים כלכליים מתחרים שלפחות שניים מתוכם הם בעצם אותו הדבר - ממון ו- ynetכלכלה. אף אחד לא באמת מבין למה צריך את שניהם"

האם בקבוצת ידיעות מבצעים צעד נוסף לקראת איחוד של המוספים הכלכליים? מוסף "ממון" של ימי ראשון הופחת לאחרונה ל-8 עמודים בלבד, כאשר הנפגע הבלעדי, בינתיים, הוא מדור המחשבים. עד השבוע שעבר, מדור "דיגיט" הכיל 6 עמודים ובנוסף אליו היו ב"ממון" 5 עמודים לידיעות החדשותיות (כולל השער). ואולם, מוסף "ממון" שפורסם אתמול הכיל 8 עמודים בלבד, כאשר מדור המחשבים הוקטן באופן קבוע ל-2-3 עמודים.

מאבק הכוחות בין ידיעות אחרונות קיים כבר שנים ואף החריף עם המעבר לראשל"צ. כזכור בעוד שתקני הקבוצה כולם אוחדו עם ynet, "כלכליסט" שמר על כוחו כמוסף נפרד במשך שנים ולא נכנס תחת האינטגרציה של "ידיעות אחרונות".

דוגמא בולטת למתח המובנה בקבוצה הובאה בוואלה ברנז'ה לפני כשנתיים כאשר פורסם כי עובדי "כלכליסט", שעברו למבנה החדש עוד לפני שאר עובדי ידיעות אחרונות, גילו כי השטח שהוקצה להם קטן באופן משמעותי מזה שקיבלו יתר זרועות הקבוצה. גם החדרים של עורכת "כלכליסט" גלית חמי ושל המייסד ומו"ל העיתון יואל אסתרון, קטנים ביחס לאלו של העורכים בקבוצה, בוודאי ביחס לחדר רחב הידיים של רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות".

גורם בכיר בקבוצה המעורה בפרטים סבור כי קיצוץ מדור המחשבים של "ממון" מהווה ניצחון נוסף של "כלכליסט" על פני "ידיעות אחרונות". הגורם אמר היום (שני) לוואלה ברנז'ה כי "מדובר בהישג של יואל אסתרון – שמנסה להוביל כיווץ של 'ממון' לטובת הרחבת 'כלכליסט' בעתיד – בקרב מול רון ירון". לטענתו, "בשנתיים האחרונות מנסה אסתרון להוביל מהלך כזה, שבינתיים לא צלח לו, וזה הצעד הראשון שצולח" (אסתרון מסר בתגובה: בולשיט). יש לציין כי לעת עתה "כלכליסט" נשאר באותו הגודל, כאשר במהלך הקיץ מוסף שוק ההון הוקטן והוטמע בתוך העיתון הכלכלי, ולא הודפס כמוסף נפרד.

גורם נוסף אישר את הדברים ואמר כי "יש פה שלושה ראשים שנאבקים – רון, יואל ואבי (בן טל – ד.ו), ובמוקדם או מאוחר נצטרך ללכת למהלך של איחוד. הדבר שהכי קל לקצץ בעיתון זה 'ממון', כי יש אותו את ynet כלכלה ו'כלכליסט': שלושתם מוצרים כלכליים מתחרים שלפחות שניים מתוכם הם בעצם אותו הדבר - ממון ו- ynetכלכלה. אף אחד לא באמת מבין למה צריך את שניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully