וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חי-שגב תופסת צד: "לחייב את סלקום ופרטנר להשקיע בהפקות מקור"

26.11.2017 / 13:00

המאבק נמשך: ארגוני היוצרים הפגינו מול משרד התקשורת בת"א ואף נפגשו עם יו"ר מועצת הכבלים והלויין. מנכ"ל משרד התקשורת הבטיח לארגונים כי יוכלו להביע את דעתם לגבי התיקון לחוק מועצת הכבלים והלויין טרם גיבוש הטיוטה הסופית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאבק היוצרים בסלקום ופרטנר נמשך: הבוקר (ראשון) הפגינו ארגוני היוצרים מול משרד התקשורת בתל אביב. בעקבות ההפגנה, נציגי הארגונים נפגשו עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב - שהסכימה עם טענות הארגונים, שיש לחייב חברות כמו סלקום TV ופרטנר TV להשקיע בהפקות מקור ישראליות ובסוגה עלית.

לאחר מכן נפגשו אסנת טרבלסקי מפורום היוצרים הדוקומנטרים, עמית ליאור מארגון התסריטאים, אסף אמיר מארגון המפיקים ואורי רשטיק משח"ם ארגון השחקנים עם מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה. נציגי הארגונים הציגו בפניו את דאגתם בנוגע לסכנה בהקטנת ההשקעה בעקבות השינויים בעולם התקשורת. שמילה הבטיח שהתיקון לחוק מועצת הכבלים והלווין, הנמצא בשלבי גיבוש, יועבר גם לארגוני היוצרים אשר יוכלו להביע את דעתם לגביו טרם החקיקה.

הפגנת יוצרים סלקום. יחצ,
הפגנת יוצרים סלקום/יחצ

עשרות יוצרים הפגינו ביום רביעי האחרון במשרדי סלקום, ומחו על כך שהחברה אינה משקיעה מספיק בהפקות מקור. היוצרים התפרצו הבוקר למשרדי החברה שבנתניה. סלקום ופרטנר אינן מחויבות בהשקעה בהפקות מקור בטלוויזיה, והארגונים טוענים כי היצירה המקומית הפסידה 20 מיליון שקל מאז שהחברות נכנסו לשוק הטלוויזיה. יש לציין כי פרטנר השיקה לאחרונה ערוץ קומדיה חדש בשיתוף חברת טדי הפקות, המנוהל באמצעות הסכמי שותפות מלאים עם היוצרים המקומיים.

הארגונים גם מוחים על כוונת שר התקשורת איוב קרא להפחית בחקיקה את הרגולציה על הערוצים, מה שיוביל להפחתה במחויבות שלהם בהפקות מקור. במסיבת עיתונאים שכינס קרא בחודש אוקטובר הוא הצהיר כי בכוונתו להפחית רגולציה על הערוצים, במיוחד במצב החדש שנוצר בשוק עם פיצול ערוץ 2. ואולם, כאשר הבהיר כי הוא גם מעוניין לסגור את התאגיד, שר התקשורת אמר כי ייבחן במקביל הקמת קרן לשידור הציבורי להפקות מקור בסך 100 מיליון שקל, שבאמצעותה יחזק את הערוצים המסחריים במכרזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully