וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוקדם לקבוע האם יש זכות קיום לתאגיד"

וואלה ברנז'ה

27.11.2017 / 13:14

על רקע ההמתנה להכרעת בג"ץ בנושא פיצול התאגיד, נערך בכנס אילת פאנל שעסק בשאלה האם הוא בכלל מספק את הסחורה - זאת בהשתתפות נציגה אחת בלבד מ"כאן", אף היא במשרה חלקית. מנכ"ל אגודת העיתונאים בת"א: "זה חבר מביא חבר וככה העסק הזה מתנהל"

פאנל תאגיד השידור כנס אילת. אודי פורטל,
פאנל תאגיד השידור כנס אילת/אודי פורטל

בפאנל "מ'כאן' לאן?" שנערך בכנס אילת לעיתונות ועסק בשאלה האם תאגיד השידור הציבורי מספק את הסחורה, השתתפו ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת; אלעד מן מעמותת "הצלחה" ומ"העין השביעית"; אמילי עמרוסי מ"ישראל היום"; אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים; יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים תל אביב ושלום אורן, מנכ"ל משותף ברדיו ירושלים. את הפאנל הנחתה קרן מרציאנו מחדשות 2.

איתן כבל פתח ואמר כי "רייטינג זה אמנם דבר חשוב, אבל בערוצים המסחריים הוא הכי חשוב. עם זאת, מעולם לא הייתי מוכן לקבל שרייטינג הוא זניח גם בשידור הציבורי. עדיין מוקדם לקבוע האם יש זכות קיום לתאגיד. גם כשעננת הפירוק עוד לא הוסרה, אני סבור, שהאתגרים שעומדים בפני התאגיד היא הרבה מעבר לרייטינג, אלא לאיך מפת התקשורת בישראל נראית, לצד פיצול הערוצים".

לדבריו, "אני לא יודע אם ירחק היום ותעמוד בפנינו שאלה האם יש זכות קיום לתאגיד. אם לא הייתי מנהל מלחמת עולם – לא היה כאן תאגיד. יש כאן מציאות קשה שמתהווה לעולם התקשורת, ומדינת ישראל לצערי לא קבעה לעצמה כיצד תראה מפת התקשורת הישראלית. מי חי מפרסומות? מי חי ממכירת מנויים? מי מקבל כסף מהמדינה?,.

יוסי בר מוחא אמר: "המדינה צריכה שידור ציבורי, אבל כרגע זה תאגיד סחבקי בכלל. זה חבר מביא חבר וככה העסק הזה מתנהל. התאגיד הזה מוקם בחטא. הנהלת רשות השידור הייתה מושחתת, אבל שר התקשורת היה 'אהבל' ונשאר 'אהבל'. ארדן הקים בזמנו ועדת איתור, והייתה שם חברה אחת שניהלה הכל – נורית דאבוש. היא הביאה את חבריה למועצה והם נמצאים שם. אני פה אומר שוב – חייב להתקיים שידור ציבורי. אבל מסעודה משדרות לא מיוצגת בו היום. זה שידור לברנז'ה התל אביבית. מצב החדשות אמנם משתפר והרייטינג שם לא רע יחסית, אבל 740 מיליון נזרקים להפקות – רם לנדס שעמד בראש הוועדה שהמליצה להקים את התאגיד מקבל נתח רציני מאד מהנתח הזה. נתנו תקופת צינון של שנה מיום סיום עבודת הוועדה. זה לא רציני".

בר מוחא התייחס גם להרכב העובדים בתאגיד: "גיל עומר בעצמו אמר שאין מספיק מזרחים בתאגיד. הביאו רק איזה 'חרדי מחמד'".

שלום אורן: "יש את הכנופייה של קובלנץ שעוברת ממקום למקום – בעיתונים, בחינוכית ובגלי צה"ל, מכניסים וירוס והכל נראה אותו דבר. יש שינוי בשידורי התאגיד – חלק טוב וחלק לא. אם אני משווה את זה לערוצים המסחריים – הם נראים אותו דבר וזה דבר רע".

אמילי עמרוסי: "אני עובדת בשני כלי תקשורת שמועמדים לסגירה תמיד: 'ישראל היום' והתאגיד. הייתי מצפה מכל פולטיקאי שמדבר על סגירת התאגיד, שיקפיד לא להתראיין בתאגיד. שידור ציבורי, אם צריך להיות, חייב להיות מואזן ומאוזן. זה היה חסר ברשות השידור בימיה האחרונים. היום התאגיד מאוזן הרבה יותר. אין 'חרדי מחמד'. יש חרדים, אנשי ימין, אנשי שמאל – יש גיוון, אמנם לא מיטבי, אבל זה הולך לכיוון טוב. עושים רדיו מצוין ברשת ב', בכאן מורשת ובכאן תרבות". על טענות שעלו מהקהל שתחנות כאלה היו קיימות ברשות השידור: "היום הם עושים עבודה נפלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully