וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ טען שהקהל של 88fm אשכנזים תל אביבים. ומה אומר סקר מאזינים?

27.11.2017 / 15:32

לידי וואלה ברנז'ה הגיעו תוצאות סקר שערך משמר 88 אשר בחן מדגם של כ-2,000 מאזינים - ומהן עולה תמונה שונה לחלוטין מזו שתיאר קובלנץ כשהסביר את מניעיו לשנות את אופי רדיו 88fm ו"להפוך את התחנה לציבורית". כאן: "הצלחנו למשוך קהלים נוספים"

88FM. : זיוי ברמן, מערכת וואלה! NEWS
88FM/מערכת וואלה! NEWS, : זיוי ברמן
קובלנץ: "התחנה הייתה מאוד אגוצנטרית ופנתה לקהל תל אביבי, אשכנזי, גברי, מבוגר, עם הכנסה מעל הממוצע...היו שם תכניות מעולות אבל צריך לעשות שינוי כדי שזו תהיה תחנה ציבורית"

תוצאות סקר TGI שיתפרסמו בתחילת 2018 יציגו לראשונה את נתוני ההאזנות של מחצית השנה הראשונה של 88FM החדשה – זאת כאשר בסקר הקודם התחנה הייתה בידי תאגיד השידור החדש במשך תקופה קצרה בלבד. לא ברור מה יתברר בתוצאות הסקר, ומי ניצח במאבק על אופי התחנה – המאזינים הוותיקים שטוענים כי קובלנץ הבריח אותם ודרדר את נתוני ההאזנות, או ראשי התאגיד הסבורים כי פעלו נכון ומביאים קהלים חדשים וכך מגדילים את נתוני ההאזנות לתחנה.

משמר 88, הנלחם על צביונה של התחנה, ששונה משמעותית מאז סגירת רשות השידור והקמת התאגיד, החליט לבדוק עד כמה נכון הפרופיל אותו הציג קובלנץ במעין שימוע ציבורי לאופייה של התחנה, בשם "כאן מקשיבים", שנערך לפני מספר שבועות. זאת ועוד, בראיון שהעניק לאחרונה לעיתון "בשבע" אמר קובלנץ כי "התחנה הייתה מאוד אגוצנטרית ופנתה לקהל תל אביבי, אשכנזי, גברי, מבוגר, עם הכנסה מעל הממוצע...היו שם תכניות מעולות אבל צריך לעשות שינוי כדי שזו תהיה תחנה ציבורית".

הפרופיל שהציג קובלנץ ניתח את מאפייני המאזינים של התחנה, כאשר לא ברור על מה הוא מסתמך. ואולם, לידי וואלה ברנז'ה הגיעו תוצאות הסקר של משמר 88 - שבחן מדגם מייצג של כ-2,000 מאזינים - ומהן עולה תמונה שונה לחלוטין מזו שתיאר קובלנץ בשימוע.

אלדד קובלנץ. איתמר פרל ונמרוד קמחי, מערכת וואלה! NEWS
הטענות - והתוצאות. קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איתמר פרל ונמרוד קמחי

רק מחצית מהמאזינים משתכרים מעל הממוצע

על פי הסקר של משמר 88 - רק 36.4% משתכרים כך ואילו הרוב (38.4%) משתכרים מתחת לממוצע

כך למשל, בעוד שקובלנץ טען כי הגיל הממוצע של התחנה עומד על מעל 45 (57%) לפי נתוני הסקר כ-58% מהמאזינים הם בגילאי 25-44. עוד לפי קובלנץ – לתחנה מאזינים רוב גברי (56%), ואולם על פי תוצאות הסקר נשים מאזינות יותר ל-88 (53%). בנוגע למעמד הסוציו-אקונומי של המאזינים של 88, בעוד שלפי הפרופיל ניתוח של קובלנץ כמחצית מהם משתכרים מעל הממוצע, על פי הסקר של משמר 88 - רק 36.4% משתכרים כך ואילו הרוב (38.4%) משתכרים מתחת לממוצע.

קובלנץ ניתח את המיקום הגאוגרפי של המאזינים לתחנה וקבע כי הם ממוקמים לרוב בין גדרה לחדרה. אז אמנם רוב המאזינים אכן ממוקם במרכז (37%) אך לא ניתן להתעלם מכך שלפי תוצאות הסקר לאזור הצפון יש מאזינים רבים לתחנה (21.9%) וגם בהתנחלויות (14%). קובלנץ טען כי רוב המאזינים שייכים למוצא אשכנזי, ולפי הסקר רק פחות ממחצית מהמאזינים אשכנזים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כאן: "הסקר מעיד שהצלחנו למשוך קהלים נוספים"

מכאן בהרצה נמסר: "אנו שמחים על תוצאות הסקר המעידות כי הצלחנו בחצי שנה מאז עלייתנו לאוויר, למשוך קהלים נוספים לתחנה. נמשיך עד שקהל המאזינים יהיה אף רחב יותר ומגוון יותר"

ממשמר88 נמסר: "אנחנו רוצים להודות לכמעט אלפיים גולשים שהשיבו לסקר בפתיחות. התוצאות חושפות שאותו פרופיל מאזינים שהציג אלדד קובלנץ, ובאמצעותו ניסה לצבוע את מאזיני התחנה בצבעים גזעניים, פשוט רחוק מהאמת, ולא פלא שהסקר או הנתונים שעליהם ביסס קובלנץ את אותו הפרופיל מעולם לא פורסמו".

"הסקר חושף עובדה פשוטה: קהל המאזינים של 88fm היה מהמגוונים ביותר בין תחנות הרדיו של ישראל, כאשר החוט המקשר ביניהם לא היה עדה, גיל או מצב כלכלי, אלא אהבה טהורה למוזיקה, למוזיקאים וליצירה מקומית. כל אלו הניבו לתחנה הישנה רייטינג מכובד שהגיע עד ל300 אלף מאזינים נאמנים ונלהבים".

"החשיפה שהעניקה 88fm ליוצרים בתחילת דרכם ולמוזיקאים בכלל הייתה ללא אח ורע בין התחנות הארציות, וכפי שהעיד קובלנץ בעצמו רק לפני כשנה: 'המציאו את 88FM שזו תחנה נהדרת שמוכיחה שהמגזר הציבורי יכול להקים גוף שאחוזי הרייטינג שלו טיפה יותר נמוכים אבל ההשפעה שלו על התרבות הישראלית מאוד מאוד חשובה, וזו גם החשיבות של השידור הציבורי'. זהו גם תפקידו של רדיו ציבורי כפי שכתוב בחוק וזו גם הייתה מסקנת וועדת לנדס לשידור הציבורי. אנו קוראים לחברי מועצת התאגיד לקיים את תפקידם כשומרי הסף של השידור הציבורי, לפקח על קובלנץ ולהציל את התחנה ואת מאזיניה".

מכאן בהרצה נמסר: "אנו שמחים על תוצאות הסקר המעידות כי הצלחנו בחצי שנה, מאז עלייתנו לאוויר, למשוך קהלים נוספים לתחנה. נמשיך עד שקהל המאזינים יהיה אף רחב יותר ומגוון יותר. הנתונים שהציג המנכ"ל מבוססים על תוצאות סקר ה-TGI האחרון והם הנתונים הרשמיים והמוכרים בשוק התקשורת. נשמח לדעת על מה מבוסס הסקר המוצג בכתבה, כיצד הוא בוצע והאם מדובר במדגם מייצג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully