וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד ידיעות? החתם כרטיסך, בפקודה

30.11.2017 / 12:02

בנוסף לתכנית הקיצוצים הנרחבת בקבוצת "ידיעות אחרונות" הצפויה לצאת לפועל בתחילת 2018, גם נהלי העבודה במערכת צפויים להשתנות. ומה בנוגע ל"ממון" ו"כלכליסט"? כרגע מסתמן איחוד מערכתי

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

בנוסף לתכנית הקיצוצים הנרחבת בקבוצת "ידיעות אחרונות" הצפויה לצאת לפועל בתחילת 2018, גם נהלי העבודה במערכת צפויים להשתנות. ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הוועד להנהלה תקף עד לינואר, ובקבוצה בוחנים מספר שינויים, כשהדרמטי ביניהם נוגע לחישוב שכר העובדים.

לוואלה ברנז'ה נודע כי אחד הסעיפים המהותיים שישתנה נוגע לחישוב שיטת השכר. עד כה נדרשו כלל העובדים בקבוצה נדרשו להחתים כרטיס נוכחות אך חישוב השכר נעשה באופן גלובלי. מעתה, העורכים, הגרפיקאים, ולמעשה כלל עובדי המערכת מלבד הכתבים יתוגמלו על פי שעות העבודה - ורק על פיהן. במקביל, בקבוצת ידיעות ישנו גם את חישוב שעות העבודה והתגמול עבורם. עד כה העובדים קיבלו שכר בסיס פלוס תוספת גלובלית לשעות נוספות שנקבעה מראש, המחושבת בצורה אינדיווידואלית לכל עובד בצורה שונה. מכיוון שהתוספת הגלובלית ככל הנראה תצטרך להיות מגולמת במשכורת הבסיסית - שכר הנטו של העובדים צפוי להיפגע - דבר שגורם כבר כעת למירמור בקרב עובדי המערכת.

בנוגע לאיחוד המוספים הכלכליים, לוואלה ברנז'ה נודע כי אחת האופציות שנשקלות הן איחוד מערכתי בצורה שתבטל את כפל התפקידים, אך תשמור על מותגים נפרדים של ממון וכלכליסט. כך למשל, יהיה כתב בנקים אחד שיסקר את התחום עבור שני המוספים, בדומה לכתבים המסקרים תחומים עבור ידיעות ואתר ynet במקביל.

תכנית הקיצוצים עליה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה צפויה לצאת לפועל בפברואר, כאשר עדיין לא ברור מה יהיה מספר המפוטרים הסופי. גורם בעיתון אמר לוואלה ברנז'ה כי לא ברור כמה עובדים יוכלו לפטר כעת, לאחר מספר גלי קיצוצים בשנים האחרונות, מכיוון שמערכת ידיעות אחרונות כבר "רזה ומצומצמת".

טרם התקבלה תגובה מידיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully