וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב פגיעה בעיתונאים: כתבת ישראל היום נפצעה בפינוי מנתיב האבות

29.11.2017 / 15:50

שוטרי מג"ב מנעו מאפרת פורשר, כתבת התיישבות וירושלים של העיתון, מלסקר את פינוי המבנה הראשון בנתיב האבות, והיא נפצעה באורח קל בידה. לוואלה ברנז'ה היא מספרת: "התחילו לדחוף אותי ולמשוך אותי חזק ביד עד שהוציאו אותי מהמתחם"

אפרת פורשר. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
אפרת פורשר/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

אפרת פורשר, כתבת התיישבות וירושלים של "ישראל היום" הותקפה היום (רביעי) על ידי שוטרי מג"ב, שאף פינו אותה בכוח מאזור נתיב האבות – כך נודע לוואלה ברנז'ה. השוטרים מנעו מפורשר מלסקר את פינוי המבנה הראשון בנתיב האבות, והיא נפצעה באורח קל בידה.

פורשר תיארה את מה שאירע לה בעת ביצוע עבודתה לוואלה ברנז'ה: "לאחר שסיימו להוציא את המתבצרים מהמבנה, החליטו הכוחות בשטח להוציא את העיתונאים מהמתחם. זאת למרות שהכתבים לא הפריעו וזכותם הייתה להיות שם ולסקר את מה שמתרחש. הייתי בטלפון, עמדתי רחוק מהמבנה, לפחות עשרה מטרים, ליד המגבניקים ועובדי משרד הביטחון".

אפרת פורשר. מירי צחי,
אפרת פורשר/מירי צחי
אפרת פורשר. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
אפרת פורשר/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

היא הוסיפה כי "צילמתי והתעסקתי בטלפון - והם ביקשו ממני לצאת. סירבתי ואמרתי שאני עיתונאית ואני רוצה לסקר, והתרחקתי קצת אחורה. שתי מגבנקיות נצמדו אלי ואמרו לי כל הזמן לצאת מהמקום. יש לציין שעוד עיתונאים וצלמים היו שם, לא יודעת מה הם רצו ממני, לא הפרעתי ולא עמדתי בדרכם בשום צורה. כשלא הקשבתי להן - הקצין בשטח אמר להן לפנות אותי בכוח. התחילו לדחוף אותי ולמשוך אותי חזק ביד עד שהוציאו אותי מהמתחם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות כוחות הביטחון להריסת בנייה בלתי חוקית ביו"ש, אפשרה המשטרה לכלי תקשורת רבים לסקר מקרוב את ההתרחשות ככל שניתן היה. כשהגיעה העת להרוס את המבנה, ביקשו הכוחות להרחיק את העיתונאים וכל אדם אחר במקום לאזור בטוח, זאת מטעמי בטיחות וע"מ למנוע סיכון חיי אדם.

"לאחר שהכתבת לא נשמעה לקציני המשטרה שפנו אליה ארבע פעמים בבקשה לזוז לאחור, נאלצו הכוחות לפנות אותה בעצמם. לצערנו, גם במהלך שלב זה הכתבת בחרה להתנגד ולהפעיל כוח מיותר כנגד הלוחמות שהרחיקו אותה מהמקום.
משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל עיתונאי לבצע את תפקידו ולהביא לידיעת הציבור את ההתרחשויות מקרוב ככל שניתן, אולם גם עיתונאי איננו עומד מעל לחוק ולכן המשטרה לא תאפשר בשום אופן הפרה בוטה של הסדר הציבורי והתנהלות פסולה מעין זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully