וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע מין ליום הולדת ו"שאלונים גסים": נחשף האקדח המעשן לפיטורי מאט לאואר

וואלה ברנז'ה

30.11.2017 / 15:32

עם פרסומן של עוד ועוד תלונות מתבהרת סביבת העבודה העוינת מינית שיצר לאואר סביבו ברשת NBC, וכיצד על אף שהיה נשוי, נושאים של מין ושל עבודה היו משולבים אצלו יחד לעיתים קרובות

מאט לאואר. AP
מאט לאואר/AP
אחת הנשים שעבדו לצדו של מאואר סיפרה שליום הולדתה הוא העניק לה במתנה צעצוע מין, ולחבילה לווה פתק שבו פירט כיצד היה רוצה להשתמש בו עמה. עובדת אחת העידה כי פעם זימן אותה למשרדו, ואז הפשיל את מכנסיו וחשף בפניה את איבר מינו

פרשת מאט לאואר ממשיכה להתפתח, כצפוי, וכעת מתגלה מה היה "האקדח המעשן" שהביא לפיטורי הבזק של המגיש הבכיר מרשת NBC: הודעת טקסט בוטה ששלח, ונשמרה על ידי אחת מעובדות הרשת. לאואר שלח את הודעת הטקסט לעובדת הזוטרה במהלך אולימפיאדת החורף 2014 בסוצ'י, רוסיה, ועל פי הדיווחים היא היוותה "הוכחה בלתי ניתנת לערעור על התנהגות מינית בלתי הולמת מצדו". וכפי שקורה בפרשיות מעין אלה, מיד עם פיטוריו החלו לזרום תלונות נוספות על התנהגותו - כמו גם על העלמת עין ארוכת שנים של NBC.

כך למשל, אחת הנשים שעבדו לצידו של מאואר ברשת החדשות סיפרה שליום הולדתה הוא העניק לה במתנה צעצוע מין, ולחבילה לווה פתק שבו פירט כיצד היה רוצה להשתמש בו עמה. עובדת אחת העידה כי פעם זימן אותה למשרדו, ואז הפשיל את מכנסיו וחשף בפניה את איבר מינו. לאחר שסרבה לבוא עמו במגע מיני הוא נזף בה ונהג להתעמר בה.

עם פרסומן של עוד ועוד תלונות מתבהרת סביבת העבודה העוינת מינית שיצר לאואר סביבו, וכיצד על אף שהיה נשוי, נושאים של מין ושל עבודה היו משולבים אצלו יחד לעיתים קרובות. כך למשל נהג לתחקר נשים סביבו על אודות האנשים עמם הן קיימו יחסי מין, או ליזום מעין "שאלונים" על קולגות ואנשים אחרים ברשת במסגרתם לחץ על עובדים לענות האם היו "מזיינים, מתחתנים או מחסלים" חברים מסוימים לעבודה.

הטרדות מיניות מצדו הפכו רווחות במיוחד כאשר לאואר היה יוצא בשליחות מחוץ למדינה עבור NBC. כמה וכמה קולגות ציינו כיצד הקדיש תשומת לב אינטנסיבית לאישה צעירה בצוות שלו אותה מצא מושכת, ואף שכנע אותה לישון עמו בחדר המלון. דיווחים מעין אלה התרבו והסתבר כי לאואר היה מזמין באופן קבוע בלילות נשים המועסקות על ידי NBC או כאלה שהוכפפו אליו לחדר המלון שלו בעת סיקור משחקי האולימפיאדה בערים שונות במהלך השנים. מאוחר יותר הוא סיפר לעמיתיו כי אשתו התעקשה ללוות אותו לאולימפיאדת לונדון כיוון שלא סמכה עליו כאשר הוא נוסע לבד.

"אין לי מילים כדי להביע את צערי"

הקורבנות סיפרו שלתחושתן, כיוון שחדשות הבוקר הייתה התכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר ברשת, ניסו בהנהלה שלא לפגוע במעמדו של מאואר עד לתום החוזה עמו

מגזין "וראייטי" עבד בחודשיים האחרונים על אודות תחקיר בנושא וראיין עשרות עובדים ועובדים לשעבר בחדשות NBC. לפחות שלוש נשים אמרו למגזין כי הן רואות עצמן כקורבנות להטרדה מינית מפורשת מצד לאואר, ובמגזין הצליבו את הפרטים שמסרו יחד עם עדויות של קולגות ועובדים אחרים.

חלקם אמרו למגזין כי דיווחו על המעשים למנהלים ברשת NBC אולם הדיווחים נפלו על אוזניים ערלות. הקורבנות סיפרו שלתחושתן, כיוון שחדשות הבוקר הייתה התכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר ברשת, ניסו בהנהלה שלא לפגוע במעמדו של מאואר עד לתום החוזה עמו בשנה הבאה. ברשת סרבו להגיב לטענה זו.

לאואר עצמו פרסם אמש התנצלות. "אין לי מילים כדי להביע את צערי ואת החרטה על הכאב שגרמתי לאחרים במילים ובפעולות שלי", מסר לרשת ל-CNN. "לאנשים בהם פגעתי, אני באמת מצטער, וכשאני כותב את זה אני מבין את עומק הנזק והאכזבה שהשארתי אחרי בבית וב-NBC". "חלק ממה שנאמר עלי הוא לא נכון או מוצג באופן שגוי, אבל יש מספיק אמת בסיפורים הללו כדי לגרום לי להרגיש מבוכה ובושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully