וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת נגד אברי גלעד, מגיעה התלונה לרשות: "קוראים למנכ"ל רשת לעשות מעשה"

וואלה ברנז'ה

5.12.2017 / 11:00

לאחר שהצדיק פעולות נקמה על אירועי קוסרא בתכנית הבוקר של רשת - לוואלה ברנז'ה נודע כי בקרן ברל כצנלסון הגישו תלונה נגד אברי גלעד לרשות השנייה: "שום דבר לא הכין אותנו לאושיית טלוויזיה ותיקה שבפה מלא וללא בושה מסית לאלימות ותומך בטרור"

אברי גלעד. רמי זרנגר
אברי גלעד/רמי זרנגר

לאחר הביקורת על דבריו של אברי גלעד בתכנית הבוקר של רשת – קרן ברל כצנלסון הגישה תלונה רשמית לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה. זאת בעקבות ההתבטאות של גלעד ביום שישי האחרון ב"העולם הבוקר" בערוץ 13, שכללה "הסתה מפורשת לאלימות", כך טוענים בקרן. גלעד אמר בתכנית כי הוא מצדיק פעולות נקמה על אירועי קוסרא: "יופי שמתנחלים עשו בלאגן בכפר. לפעמים צריך להפגין נוכחות אלימה".

בתגובה לדברים אמר לוואלה ברנז'ה רמי הוד, מנהל המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון, כי "במסגרת העבודה שלנו בפרויקט דו"ח השנאה אנו נתקלים בהסתה שיטתית ועמוקה שמתחילה משרים וחברי כנסת מהקואליציה ומסתיימת בטוקבקיסט הקצה. אך שום דבר לא הכין אותנו לאושיית טלוויזיה ותיקה, מנחה בתכנית אקטואליה פופולארית שבפה מלא, בשידור חי וללא בושה - מסית לאלימות ותומך בטרור המכונה 'תג מחיר'".

עוד אמר הוד כי "האופן הכמעט אגבי בו אברי גלעד נתן לגיטימציה לאלימות היא מעוררת חלחלה. דבריו מהווים לא רק עבירה על חוק העונשין אלא גם רמיסה בוטה של אמות המוסר בתקשורת. מכיוון שדינו של מנחה שמעודד הפרת חוק לא צריך להיות שונה ממגיש שמואשם בהטרדה מינית, אנו קוראים לרשות השנייה ולמנכ"ל רשת לעשות מעשה".

"דברי שבח למעשי אלימות מפי מוביל דעה כאברי גלעד היא עבירה"

עו"ד אילן יונש, מנהל הקליניקה למאבק בשנאה ע"ש שירה בנקי במרכז הבינתחומי, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "לא תמיד קל להכריע איזו אמירה מוגנת במסגרת חופש הביטוי ואיזו חורגת ממנה. אולם ישנן אמירות שלא יכול להתעורר ספק בגינן, מאחר שהחוק הישראלי מחריג אותן מלכתחילה ממסגרת האמירות המקובלות בשיח הציבורי. דברי שבח ואהדה למעשי אלימות מפי מוביל דעה כאברי גלעד היא עבירה פלילית שעד חמש שנות מאסר בצידה ואסור לנו לעבור על כך בחוסר מעש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יו"ר "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר העלה גם הוא פוסט בנושא וטען כי מדובר בהסתה: "כשאדם בעל השפעה כמו אברי גלעד, קורא בתוכנית טלויזיה פופולרית לקחת אבנים ומקלות לידיים ולצאת לנקום בתושבי כפר פלסטיני, זאת לא דאחקה ולא בדיחה, זאת הסתה. אם הדברים היו נאמרים בתוכנית בוקר של הרשות הפלסטינית, היינו מזעזעים ודורשים לעצור את המגיש, ובצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully