וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז ח"כ מרב מיכאלי טרחנית או לא? לרוגל אלפר הפתרונות (או הפתרונים)

5.12.2017 / 15:02

האם מבקר הטלוויזיה של "הארץ", רוגל אלפר, בעד או נגד השימוש בלשון נקבה של ח"כ מירב מיכאלי? תלוי את איזה אלפר שואלים - זה של היום או זה של שנת 2015. וואלה ברנז'ה עם חידת הגיון ומשחק זיכרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק אתון לא משנה את דעתה. אלפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם מבקר הטלוויזיה של "הארץ", רוגל אלפר, בעד או נגד השימוש בלשון נקבה של ח"כ מירב מיכאלי? תלוי את איזה אלפר שואלים - זה של היום או זה של שנת 2015.

היום (שלישי) פורסם טור של אלפר על התכנית של "אופירה וברקו" בערוץ 12. בטור התייחס מבקר הטלוויזיה של "הארץ" למיכאלי וטען כי השימוש שלה בלשון נקבה טרחני: "יש משהו חשוב בהיעדר המוחלט של בושה או מבוכה אצל ברקוביץ'. הפיד האליטיסטי השתומם במהלך הסופשבוע מתגובתו לשימוש של מרב מיכאלי בלשון נקבה כשהתארחה באולפן. חשבו שהוא ניאנדרטל. אבל תגובתו טבעית והגיונית לחלוטין. אכן, מיכאלי מטרחנת לגמרי בשימוש הדווקאי והפדגוגי שלה בלשון נקבה. זה צורם וילדותי, מעין אצבע מתמשכת בעין של הצופה או המאזין. זה סתם מוזר. וזה לא תורם במאום לקידום סדר יום של שוויון לנשים. ברקוביץ' מרשה לעצמו לומר מה שרבים חושבים, ולשחק במשחק התקשורתי שבמסגרתו יודעים הוא ואסייג ללחוץ במיומנות לנאורים על כל הכפתורים, ולהוציאם מדעתם".

ואולם, ב-2015 כתב אלפר טור על מיכאלי ואברי וגלעד, כאשר אז היה בעד הח"כית וטען כי היא ראויה להערכה: "יכול להיות שהמקרים של מיכאלי ושל גלעד צריכים להילמד בבתי ספר לתקשורת. הם בכל מקרה ראויים להערכה. המטמורפוזה שהם עברו עיצבנה ועודנה מעצבנת לא מעט אנשים.

ההתעקשות של מיכאלי לדבר בלשון נקבה, למשל. יש יאמרו שזה טרחני אבל זה דרש ממנה אומץ, נחישות והתמדה. היא אשה נבונה. היא יודעת שצחקו. שזה לא מה שציפו ממנה. או תקופת הדגשת האותיות הגרוניות אצל גלעד, בנוסף למהפך ימינה בדעותיו הפוליטיות. אני מכיר לא מעט תל אביבים שלא יודעים מה משגע אותם יותר: לשמוע את גלעד מדבר על ערבים או לשמוע את מיכאלי מדברת באופן כללי".

אלפר סירב להגיב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפר של 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפר של 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully