וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים חתמו על קמפיין להשעיית אברי גלעד; הרשות השנייה: "נבחן בכובד ראש"

6.12.2017 / 12:36

פרשת אברי גלעד מסרבת לגווע: מעל אלפיים פניות נשלחו לרשות השנייה ורשת בדרישה להשעותו בשל תמיכתו ב"נוכחות אלימה" בכפר קוסרא. "פלסטינים נעצרים על פוסטים שמאחלים בוקר טוב בגלל טעויות בתרגום, אבל גלעד ממשיך לשדר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבוע לאחר שעודד אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים והצדיק פעולות נקמה, אברי גלעד עדיין מסרב לחזור בו ולהתנצל - ומנגד, הציבור ממשיך למחות על הדברים. בעקבות דבריו בתכנית הבוקר של רשת פנו למעלה מאלפיים אזרחיות ואזרחים למנכ"ל רשת ולרשות השנייה דרך אתר "זזים בקהילה", וקראו להשעותו עד לעריכת בירור ולהתנצלות.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות התאוצה שצבר הקמפיין, עדכן הבוקר נציב תלונות הציבור ברשות השנייה את "זזים קהילה פועלת" והבהיר כי "ברשות מתייחסים לפניות בכובד ראש והמקרה נמצא בבדיקה". "זזים קהילה פועלת" היא קהילת קמפיינים לשינוי חברתי ופוליטי שהפעילות והפעילים שלה פועלים יחד כדי להביא את קולו של הציבור למקבלי ההחלטות.

אתמול פורסם בוואלה ברנז'ה כי קרן ברל כצנלסון הגישה תלונה רשמית לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה נגד גלעד בעקבות מה שכינתה "הסתה מפורשת לאלימות". בתגובה לדברים אמר לוואלה ברנז'ה רמי הוד, מנהל המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון, כי "במסגרת העבודה שלנו בפרויקט דו"ח השנאה אנו נתקלים בהסתה שיטתית ועמוקה שמתחילה משרים וחברי כנסת מהקואליציה ומסתיימת בטוקבקיסט הקצה. אך שום דבר לא הכין אותנו לאושיית טלוויזיה ותיקה, מנחה בתכנית אקטואליה פופולארית שבפה מלא, בשידור חי וללא בושה - מסית לאלימות ותומך בטרור המכונה 'תג מחיר'".

עוד אמר הוד כי "האופן הכמעט אגבי בו אברי גלעד נתן לגיטימציה לאלימות היא מעוררת חלחלה. דבריו מהווים לא רק עבירה על חוק העונשין אלא גם רמיסה בוטה של אמות המוסר בתקשורת. מכיוון שדינו של מנחה שמעודד הפרת חוק לא צריך להיות שונה ממגיש שמואשם בהטרדה מינית, אנו קוראים לרשות השנייה ולמנכ"ל רשת לעשות מעשה".

טרם התקבלה תגובת הרשות לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully