וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#me too זו רק ההתחלה: "אסור לשכוח שמעולם לא הייתה פה מנכ"לית של חברת חדשות"

13.12.2017 / 15:02

דנה ויס העירה לנתניהו במהלך הנסיעה לאו"ם שאין בצוות העוזרים שלו ייצוג נשי הולם, תמי רוה ביקשה מאבי וייס להורות לעורכים לשלב כמה שיותר נשים כמרואיינות ואוה מדז'יבוז' החמיאה לגלובס. מספר בכירות בתקשורת נפגשו היום לשיחה על המצב

דנה ויס ואוה מדז'יבוז' בכנס ייצוגיות נשית. יח"צ הקריה האקדמית אונו,
דנה ויס ואוה מדז'יבוז' בכנס ייצוגיות נשית/יח"צ הקריה האקדמית אונו

"אחת הטעויות היא לחשוב שהחוויה האישית שכל אחת מאתנו מייצגת את שאר הנשים בחברה הישראלית", אמרה היום (רביעי) מגישת "חדשות סוף השבוע" של חברת "החדשות" דנה ויס. הדברים נאמרו בכנס "האם הגענו לנקודת השוויון?" שנערך ביוזמת ד"ר מיכל שפירא, ובו השתתפו נשים בכירות מעולם התקשורת הישראלי. זאת על רקע קמפיין #me too העולמי המעודד נשים "לצאת מהארון" בכל הנוגע להטרדות מיניות. לדברי ויס, "אנחנו נמצאים במאבק מאוד גדול, אני אמנם לא פגשתי את תקרת הזכוכית, אבל אני חושבת על המאבק הגדול יותר שמתחולל בחברה הישראלית של נשים אחרות שלא נותנים להם להתקדם ולהביע את עצמן. יש לגלות רגישות לכלל הנשים".

ויס אף סיפרה שכשהתחילה את תפקידה כפרשנית מדינית אפילו העירה בנושא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך הנסיעה לנאומו באו"ם לפגישתו עם נשיא ארה"ב שאין בצוות העוזרים שלו ייצוג נשי הולם וזאת כשהיא התייחסה לתמונה שצויצה על ידו מהנסיעה.

הכנס שנערך בקריה האקדמית אונו בהנחיית נורית דאבוש, מרצה בקריה האקדמית אונו, ולשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה, עסק בסוגיות מרכזיות בתחומי ייצוג נשים בתקשורת הישראלית. בכנס השתתפו: אוה מדז'יבוז', לשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה וכיום ראש הרשות למעמד האישה, דנה ויס, פרשנית מדינית ומגישת חדשות סוף השבוע בחברת החדשות, יוכי פלר, יו"ר ועדת טלוויזיה ויו"ר ועדת ייצוג נשים בטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, תמי רווה, יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, תרזה זיסמן, עורכת "שש עם", ומרב בטיטו, עיתונאית, בידיעות אחרונות, וד"ר אורנה לביא שטיינר, סגנית נשיא המרכז ללימודים אקדמיים ודירקטורית בחדשות 10.

יוכי פלר הציגה את המחקר של הרשות השנייה בנוגע לייצוג נשים על מסך הטלוויזיה. המחקר בחן בין השנים 2014-2016 כ-1500 אייטמים ומצא שב-2016 עדיין רוב המופיעים באייטמים החדשותיים הם גברים, ורק בתפקידי מנחים יש רוב נשי.

תמי רווה: "עשינו כברת דרך מאוד גדולה, בחיים בכלל ובטלוויזיה בפרט. כשאוה ויוכי הציגו את המחקר, לקחנו אותו מאוד ברצינות. קיימנו ישיבת דירקטוריון, והחלטנו שהמנכ"ל יפנה לעורכים בבקשה לשלב כמה שיותר נשים כמרואיינות. אבל עם זאת, הבנו גם כי נשים רבות מהססות מראש להיכנס לטלוויזיה אם הן לא בדיוק מדברות על תחום המומחיות שלהן, הן מפחדות להיראות לא מקצועיות לעומת גברים".

ד"ר אורנה לביא שטיינר: "עצם העובדה שמדברים על נראות נשים, זה מראה שמשהו לא תקין. תמיד יש מקום לשיפור. למשל, אם בעבר היה נהוג שנשים עוסקות בנושאי צרכנות בלבד היום הן מנהלות את העולם הפיננסי ואף מתראיינות בנושא לא מעט".

מרב בטיטו: "המהפכה בתקשורת התחילה אבל היא מאוד רחוקה להגיע לשיא. הבעיה היא שנשים לא ממהרות להתבטא בנושאים שנחשבים לגבריים, כמו בנושאי צבא, כי הן מפחדות לחטוף ריקושטים, אפילו בידיעות אחרונות לקח לי שנתיים עד שנתנו לי לכתוב על נושאים צבאיים ולא רק על ייצור מנשא צבאי חדש".

אוה מדז'יבוז': "אסור לשכוח שמעולם לא הייתה מנכ"לית של חברת חדשות, מנכ"לית של זכיינית או עורכת ראשית במהדורות הראשיות או בעיתונות עד לאחרונה עם החילופים בגלובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully