וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרסום ב"כלכליסט" - משרד המשפטים הוציא הודעה חריגה על ערוץ 20

וואלה ברנז'ה

14.12.2017 / 12:30

בעקבות פרסום בעיתון הכלכלי, לפיו משרד המשפטים לא מוכן לאשר לערוץ 20 לשדר חדשות, במשרד הוציאו הבהרה מיוחדת: "בניגוד לפרסום, הרי שחוות הדעת הצביעה על מספר דרכי פעולה אפשריות בנסיבות העניין"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

משרד המשפטים יצא הבוקר (חמישי) בהודעת הבהרה חריגה בעקבות פרסום ב"כלכליסט", לפיו המשרד לא מוכן לאשר לערוץ 20 לשדר חדשות. בהודעה שנשלחה היום לכתבים נכתב כי "בעקבות פנייה של הייעוץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין אל משרד המשפטים בשאלת האפשרות להעניק אישור לערוץ מורשת (ערוץ 20) לשדר שידורי חדשות, נבחנה הסוגיה כמקובל וניתנה חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי), עו"ד מאיר לוין".

עוד נכתב כי "בניגוד לפרסום לפיו משרד המשפטים הצביע על מניעה משפטית ממתן אישור כאמור, הרי שחוות הדעת הצביעה, לצד החשיפה המשפטית האפשרית הנובעת מהוראות הדין הרלוונטיות, על מספר דרכי פעולה אפשריות בנסיבות העניין". כל זאת, לפי המשרד, תוך הקפדה על עמידת ערוץ מורשת בתנאי הדין (לרבות הרישיון) באופן שיאפשר את קידום מתן האישור לשידור חדשות בידי הערוץ, בהתאם לשיקול דעת מועצת הכבלים והלוויין.

אמש פורסם ב"כלכליסט" כי מועצת הכבלים והלוויין קיבלה חוות דעת ממשרד המשפטים הטוענת כי קיים סיכון משפטי לא מבוטל שבג"ץ יהפוך את ההחלטה – לאפשר לערוץ לשדר חדשות. "הסיבה לכך נעוצה בהפרות הערוץ את תנאי הרישיון שלו והחלטת המועצה שהתקבלה בספטמבר האחרון לחילוט ערבויות", נכתב.

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

קרא: "למועצת הכבלים והלוויין אין זכות קיום"

בנוסף לכך, בכתבה נכתב כי שר התקשורת איוב קרא גילה שהמועצה מנהלת דיונים בנושא מול משרד המשפטים, ללא ידיעתו, וכעת הסבירות להפוך את ההחלטה קלושה. "קרא גילה זאת בעת שישב במליאה ממנה יצא בזעם לנהל שיחת טלפון בה נשמע אומר: 'למועצה הזאת אין זכות קיום, אני יכול לסגור אתכם בחקיקה כבר מחר בבוקר. לא ייתכן שאתם מקבלים החלטות בלי לקבל ייעוץ משפטי'", לפי הכתבה.

לפני כשנה אישרה מועצת הכבלים והלווין לערוץ לשדר מהדורות חדשות, כאשר כחלק מהתנאים לכך הערוץ נדרש להקים מערך החדשות עצמאי, להצטרף למועצת העיתונות ולעמוד בכללי האתיקה. ברישיון של הערוץ נקבע כי המועצה רשאית לאשר לבעל רישיון להפיק תכניות חדשות בעצמו בתנאים שתקבע המועצה. אחד התנאים קובע כי הפקת החדשות על ידי בעל הרישיון אינה מעלה חשש סביר להפרת הוראות חוק התקשורת.

ואולם בספטמבר הערוץ ביצע מספר הפרות בעקבותיהן נדרש לחלט ערבויות בסך 4 מיליון שקל. המועצה החליטה שלא לחלט את הערבויות בתנאי שמשרד התקשורת יסדיר את סוגיית הערוצים היעודיים, וערוץ 20 יפעל לפי הוראות הרישיון הנוכחי שלו. משרד המשפטים טוען כי הפרה זו מהווה הפרה מהותית. על פי סעיף 6יא לחוק התקשורת, אם בעל הרישיון הפר הפרה מהותית את תנאי הרישיון - המועצה רשאית לבטל, להגביל או להתלות את הרישיון. במסגרת תנאי הרישיון, ערוץ 20 מחויב ל-75% תכנים בנושא מורשת ישראל, כאשר קיימות מגבלות על כמות התכנים שאינם תכני מורשת שהוא יכול לשדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully