וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטענה שחוק המחבלים הוא פיקציה - ספין זול"

18.12.2017 / 19:50

ב"ישראל ביתנו" תוקפים את ערוץ עשר ואת עקיבא נוביק, שטען ב"לונדון וקירשנבאום" כי הצעת חוק עונש מוות למחבלים היא פיקציה. "ישראל ביתנו": "למפלגה אין שום כוונה לעצור את החקיקה לאחר קריאה טרומית"

עקיבא נוביק. באדיבות המצולמים
עקיבא נוביק/באדיבות המצולמים

במפלגת "ישראל ביתנו" יצאו הערב (שני) בהודעה חריגה ותקפו את ערוץ עשר ואת הכתב הפרלמנטרי עקיבא נוביק בעקבות הפרסום ב"לונדון וקירשנבאום" הנוגע להצעת חוק עונש מוות למחבלים. נוביק טען בתכנית כי הצעת החוק היא פיקציה וכי שר הביטחון אביגדור ליברמן סיכם אתמול עם ראשי הקואליציה להעביר בקריאה טרומית את החוק - אך הוא אינו מתכוון להעביר אותו בצורה סופית. במפלגה דוחים בתוקף את הפרסום ואף מכנים אותו "ספין".

נוביק אמר בתכנית כי "משמעות ההחלטה היא פרק בקמפיין הבחירות הקודם והבא של ליברמן, מכיוון שבחוק הישראלי כבר יש אפשרות לגזור עונש מוות למחבלים. מדינת ישראל מעולם לא השתמשה בו וגם התביעה הצבאית לא מבקשת אותה מכיוון שישראל לא מעוניינת להוציא להורג מחבלים". עוד ציין נוביק בתכנית כי ראשי הקואליציה סיכמו שהחוק לא יקודם מעבר לקריאה טרומית, וכי "יעבירו בקריאה טרומית את החוק המאפשר לגזור עונש מוות למחבל ברוב רגיל, אך החוק ייעצר אחרי הקריאה טרומית, לא ייכנס לספר החוקים הישראלי ויקודם בצו אלוף מעתה ואילך". ואולם נוביק אמר כי ליברמן יכול כבר עכשיו להורות על צו אלוף - ולא ברור מדוע הוא צריך את ההצבעה בכנסת.

במפלגה אומרים כי "בניגוד לפרסום הערב בערוץ 10, למפלגת ישראל ביתנו אין שום כוונה לעצור את החקיקה בהצעת חוק עונש מוות למחבלים לאחר קריאה טרומית ולהמשיך לקדמה בכפוף לצו אלוף". בנוסף, במפלגה תוקפים את נוביק ואומרים כי "אם כתב ערוץ 10 היה טורח ובודק את הרקע להגשתה של הצעת החוק, הוא היה מבין שלא ניתן לקדם זאת בכפוף לצו אלוף עקב התנגדותו של היועץ המשפטי והנחייתו הברורה שבנושא מהותי זה נדרשת חקיקה".

במפלגה מצהירים כי "מלבד השינויים בחוק עצמו שישראל ביתנו מבקשת לשנות, הצעת החוק תבהיר בצורה ברורה את מדיניות הכנסת והממשלה בסוגיית עונש מוות למחבלים ותנחה את הפרקליטות והתביעה לשנות את המדיניות היום בסוגיית עונש מוות למחבלים". עוד אומרים, "הטענה שהצעת החוק היא פיקציה היא לא יותר מאשר ספין זול שמשקף את חוסר ההבנה של כתב ערוץ 10 ואת זילזולו בחשיבותה של החקיקה בכנסת והמסר שהיא מעבירה לדרג השיפוטי". לסיכום נמסר כי המפלגה מתכוונת לקדם את הצעת החוק עד אשר היא תעבור בקריאה שנייה ושלישית ותכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שליברמן תוקף את חדשות עשר: במאי אשתקד ליברמן הגיש תביעה על סך 140 אלף שקל נגד כתב חדשות עשר, אור הלר, בגין הוצאת לשון הרע. התביעה הוגשה בעקבות דבריו של הלר, שטען כי ליברמן עומד מאחורי הדלפת דו"ח מבקר המדינה בנוגע לכשלים לכאורה במבצע "צוק איתן".

בערוץ עשר בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully