וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האיום בסגירה: ערוץ 20 פורש גם מוועדת המדרוג

20.12.2017 / 14:25

לאחר שהודיע כי הוא נערך להחזיר את הרישיון למועצת הכבלים, ערוץ 20 הודיע על פרישתו מוועדת המדרוג: "הערוץ סובל מהיותו מיעוט בוועדה, הנשלטת על ידי גופי השידור הגדולים, ואין באפשרותו להעלות כל הצעה - שכן היא מיד נפסלת על ידי הרוב החזק"

אדם צופה בטלוויזיה ומחזיק שלט רחוק. ShutterStock
אדם צופה בטלוויזיה ומחזיק שלט רחוק/ShutterStock

לאחר שאתמול (שלישי) איים בסגירה בעקבות קשיים רגולטוריים, ערוץ 20 הודיע היום על פרישתו מוועדת המדרוג. הסיבה לפרישה – עיוותים בשיטת המדידה, כאשר בערוץ סבורים כי מדגם הפאנל אינו מייצג את המגזר הדתי – לכן הרייטינג שנמדד לערוץ אינו משקף אותו בצורה הנכונה. במכתב ששלח מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, למנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג שמואל שם טוב, נכתב: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי".

עוד נטען כי מדגם הפאנל מתאפיין בתת-ייצוג של מיעוטים, לרבות דתיים, "באופן הפוגע במדידת שיעורי הצפייה של הערוץ ובכך פוגע פגיעה בלתי מידתית בהיתכנותו הכלכלית. מציאות מתמשכת זו, שבה שיעורי הצפייה המתפרסמים – על פיהם נמכרים זמני הפרסום - אינם משקפים את המצב בפועל, פגעה בהפעלתו של הערוץ". בנוסף, נכתב: "כערוץ ייעודי, ערוץ 20 סובל מהיותו מיעוט בוועדה, הנשלטת על ידי גופי השידור הגדולים, ואין באפשרותו להעלות כל הצעה, שכן היא מיד נפסלת על-ידי הרוב החזק. כראיה לכך, ניסיונותיו של הערוץ לשנות ולהשפיע על המכרז למפעיל החדש של הפאנל, ובעיקר לעניין שינוי שיטת הטכנולוגיה באמצעות המפעיל במכרז החדש, עלו בתוהו".

לסיכום נכתב: "קיים חוסר אמינות של הנתונים, חוסר שוויון בין משתתפי הוועדה וחוסר רצון או יכולת של מנהליה להביא לשינוי אמיתי ולהפעיל את הוועדה על-פי ייעודה. התנהלות זו פוגעת בהמשך קיומו של הערוץ, ומהווה חלק משמעותי בהחלטה על סגירתו. לפיכך אנו מפסיקים את חברותנו בוועדה".

בתגובה למכתב, שמוליק שם טוב, מנכ"ל הוועדה למדרוג, אמר כי "העובדות שמפורטות במכתב אינן נכונות. ועדת המדרוג נענתה פעמים רבות לבקשות הערוץ והוא השתתף בכל ההחלטות שהתקבלו בתקופה שבה הוא חבר בוועדה. נשיב למכתב בצורה מסודרת בימים הקרובים".

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

"התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ"

אתמול הודיעו בערוץ כי הם נערכים להחזרת הרישיון. במכתב שהעביר פרנץ ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הוא פירט כי הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות. "זאת למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר ביום 22.12.2016 לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי", נכתב במכתב.

עוד נכתב, "הנימוק שלא ליתן אישור לשדר חדשות הוא שהמועצה קבעה כי ערוץ המורשת הפר הפרות מהותיות את תנאי הרישיון שלו, ואף החליטה בספטמבר האחרון בצעד חסר תקדים לפעול לחילוט הערבויות שהעמיד הערוץ ולפגוע בו פגיעה בלתי סבירה. זאת, בניגוד למדיניות הרגולטור, אשר לדוגמא, נחלץ לעזרתו של ערוץ 10 כשזה נקלע לקשיים, ומצא לנכון למחוק לו חובות אדירים ולאפשר את המשך שידוריו".

בנוסף נטען כי "בכך מגיע לשיא חדש התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ, שתחילתו מיד עם זכייתו במכרז, בשינויים המהותיים שנעשו ברישיון הערוץ באופן חד צדדי: בנספח ג' לרישיון הוספו לאחר המכרז המלים אך ורק שידורי מורשת (שלא היו בטיוטת הרשיון שנכללה במכרז ואינן מופיעות בחוק המסמיך) וצומצמה מאוד ההגדרה של "מורשת" לעומת ההגדרה אשר היתה בטיוטת הרישיון שנכללה במכרז. עקב שינויים דרסטיים אלה, שהפכו את שידורי הערוץ לבלתי אפשריים, קבעה המועצה שוב ושוב כי הערוץ מפר את רשיונו והטילה עליו קנסות במאות אלפי שקלים. בקשתו של הערוץ לתקן את הטעות שנעשתה ברישיונו נענתה חלקית, בהחלטתה של המועצה לאפשר לו לשדר 25% שידורים שאינם מורשת, אך גם החלטה זו נתקפה בבג"צ ע"י מתחריו של הערוץ – בדיוק אותם מתחרים אשר קיבלו הקלות חסרות תקדים מהרגולטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully