וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שפל של כל הזמנים ל"אקס פקטור" - העיתונים מספידים את הפורמט

וואלה ברנז'ה

21.12.2017 / 10:50

על רקע הדעיכה הכללית בהיקף העניין שמוצאים הצופים בפורמטי תכניות הריאליטי, מבשרות השבוע כותרות העיתונים במדינה בה נולד הפורמט על סופו של עידן עבור התכנית מבית היוצר של סיימון קאוול, שמאבדת צופים בהדרגה ובחדות מאז שנת 2010

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאוול, בימים יפים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריטניה: גמר התכנית אקס פקטור חווה השבוע את נתוני הצפייה הנמוכים ביותר מאז הגיח הפורמט לאוויר העולם, ועל רקע הדעיכה הכללית בהיקף העניין שמוצאים הצופים בפורמטי תכניות הריאליטי, מבשרות השבוע כותרות העיתונים במדינה על סופו של עידן עבור התכנית מבית היוצר של סיימון קאוול, שמאבדת צופים בהדרגה ובחדות מאז שנת 2010.

נתוני הרייטינג של התכנית האחרונה לעונה ה-14 בבריטניה ששודרה השבוע הראו כי מספר הצופים בה עמד על 5.8 מיליון בלבד, מספר עגום עוד יותר בהשוואה למתחרה המרה והוותיקה, תכנית הריקודים Strictly Come Dancing של BBC ששודרה מולה ונהנתה מיתרון מובהק עם 9.9 מיליון צופים. שתי התכניות עלו לאוויר בדיוק באותה שעה בפריים טיים, שבע וחמישה בערב, כאשר ה-BBC הציבו ממול תכנית ספיישל מוזיקלית. מספר הצופים של אקס פקטור כולל את אלה שבחרו להקליט את התכנית ולראות אותה בצפיה נדחית. מדובר בפחות מחצי מיליון איש.

אקס פקטור פרק 1 עונה 3 השופטים. (צילום מסך), צילום מסך
מגמת ירידה גם בארץ. שופטי "אקס פקטור"/צילום מסך, (צילום מסך)

כאן נולדתי

אבל לא רק בהשוואה למתחרים מדובר בחדשות רעות עבור אקס פקטור בבריטניה, מקום הולדתו של הפורמט, אלא גם בהשוואה לעצמה. ממוצע הצופים בגמר השנה היה נמוך מזה שהשיג הגמר בשנה שעברה ב-1.8 מיליון איש, והיעדרם הביא את המותג לשפל של כל הזמנים במספר הצופים לגמר מאז עלתה התכנית לאוויר בבריטניה בשנת 2004 במקביל למתחרה הקבועה שלה על מסך ה-BBC. בשנת 2010 למשל, 14 מיליון צופים היו מרותקים למסך כאשר שודר הגמר על מסך ITV. בשנת 2014 כבר צנח המספר הזה ל-9.2 מיליון צופים.

העונה שהסתיימה השבוע השיגה ממוצע של 6.4 מיליון צופים לפרק, שהם 26 אחוזי צפייה בבריטניה. בשנה הקודמת עמד מספר זה על 7.7 מיליון ובשנת 2015 הוא עמד על 8.2 מיליון צופים שהם 33 אחוזים. ירידה משמעותית חווה הפורמט דווקא בקבוצת הגילאים של 16 עד 34, שם עמד ממוצע הצפייה השנה על 1.5 מיליון בלבד, לעומת 1.9 מיליון בשנה שעברה ו-2.1 מיליון בשנת 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בישראל: המגמה דומה

ומה בנוגע לרייטינג בישראל? העונה הנוכחית, השלישית במספר, שהושקה רגע לפני פיצול ערוץ 2, הניבה בפרק ההשקה נתון נאה של 25.6%. אך מדובר באחת ההשקות הנמוכות לריאליטי מוזיקה בעשור האחרון. ממוצע העונה לאחר הפיצול עומד על 16.6% (נכון לתחילת דצמבר). ממוצע העונה השנייה ששודרה בקיץ 2015 עמד על 26.9% וממוצע העונה הראשונה ששודרה בחורף 2014 היה גבוה ביותר ועמד על 34.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully