וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 20 הפגינו; רק בודדים מכלי תקשורת אחרים הגיעו לתמוך

25.12.2017 / 13:14

אנשי ערוץ 20 הפגינו מול בניין קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על הרגלוציה הממשלתית שלטענתם תוביל לסגירת הערוץ. למרות הקריאה שיצאה מהערוץ לתמיכה מצד הקולגות - להפגנה הגיעו רק בודדים מגופי תקשורת אחרים

עריכה: שניר דבוש

אנשי ערוץ 20 הפגינו היום (שני) מול בניין קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על הרגלוציה הממשלתית שלטענתם תוביל לסגירת הערוץ. ההערכה היא כי מדובר ב-200 מפגינים, אשר נשאו שלטים עם הכיתוב: "תנו גיבוי לחופש הביטוי" ו"איפה הממשלה? הרגולציה הורגת אותנו".

אנשי התקשורת שהגיעו לתמוך בהפגנה הם קבוצת עובדים של "ישראל היום". בנוסף, העיתון שבבעלות שלדון אדלסון גם העביר את ההפגנה בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. גם איש קשת, חיים אתגר, הידוע בדעותיו הימניות, הגיע לתמוך בערוץ 20. מהתאגיד, שכזכור לפני מספר חודשים נלחם על חייו וזכה לסולידריות מכלי התקשורת המרכזיים, הגיעו מספר עיתונאים בודדים - ביניהם אסף ליברמן ומלך זילברשלג. מחדשות עשר לעומת זאת - שנלחם פעמים רבות על חייו וקיים אינספור הפגנות - לא הגיע ולו איש אחד. גם יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, הגיע לתמוך - ומבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות", עינב שיף, הגיע להפגנה.

בין המפגינים מטעם אנשי הערוץ: אראל סג"ל, אמיר איבגי, שמעון ריקלין, דנה סומברג, קלמן ליבסקינד, נועם אמיר, ארי שמאי, אלירן טל, ליטל שמש, יריב אופנהיימר, גלית דיסטל אטבריאן ועוד.

איבגי אמר בהפגנה: "אנחנו לא מבקשים כסף מהמדינה או מחיקת חובות, כפי שקיבלו ערוצים אחרים. אנחנו מבקשים את הדבר הבסיסי ביותר: להעניק לצופינו, הקהל היהודי-מסורתי-דתי, את לוח השידורים העשיר ביותר, בהתאמה לאורחות חייו וכן, גם את האפשרות לשדר מידי ערב מהדורת חדשות. לא הגיוני שבשנת 2018 גוף מיושן סופר לנו דקות ומכתיב לנו הגדרה צרה של תכנים מותרים ובעיקר אסורים. זה פשוט מחמם את הלב לראות צופים וצופות שבאו לכאן מרחוק ביום קר וגשום על מנת להביע תמיכתם ולומר כמה חשוב עבורם הקול שמשמיע ערוץ 20".

הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
ההפגנה, היום/יח"צ

הערוץ פרש מוועדת המדרוג

בשבוע שעבר הודיעו בערוץ כי הם נערכים להחזרת הרישיון. במכתב שהעביר המנכ"ל שכי פרנץ ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הוא פירט כי הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות. "זאת למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר ביום 22.12.2016 לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי".

נטען כי "בכך מגיע לשיא חדש התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ, שתחילתו מיד עם זכייתו במכרז, בשינויים המהותיים שנעשו ברישיון הערוץ באופן חד צדדי: בנספח ג' לרישיון הוספו לאחר המכרז המלים אך ורק שידורי מורשת (שלא היו בטיוטת הרשיון שנכללה במכרז ואינן מופיעות בחוק המסמיך) וצומצמה מאוד ההגדרה של "מורשת" לעומת ההגדרה אשר הייתה בטיוטת הרישיון שנכללה במכרז. עקב שינויים דרסטיים אלה, שהפכו את שידורי הערוץ לבלתי אפשריים, קבעה המועצה שוב ושוב כי הערוץ מפר את רשיונו והטילה עליו קנסות במאות אלפי שקלים. בקשתו של הערוץ לתקן את הטעות שנעשתה ברישיונו נענתה חלקית, בהחלטתה של המועצה לאפשר לו לשדר 25% שידורים שאינם מורשת, אך גם החלטה זו נתקפה בבג"צ ע"י מתחריו של הערוץ – בדיוק אותם מתחרים אשר קיבלו הקלות חסרות תקדים מהרגולטור".

לאחר מכן הערוץ הודיע על פרישתו מוועדת המדרוג, כשהסיבה לפרישה היא עיוותים בשיטת המדידה. בערוץ סבורים כי מדגם הפאנל אינו מייצג את המגזר הדתי – לכן הרייטינג שנמדד לערוץ אינו משקף אותו בצורה הנכונה. במכתב ששלח פרנץ למנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג שמואל שם טוב, נכתב: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי".

עוד באותו נושא

זה לא ספין. אנחנו הולכים הביתה

לכתבה המלאה
הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת ערוץ 20/יח"צ
ערוץ 20 הפגנה. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
אנשי התאגיד בהפגנה/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת ערוץ 20/יח"צ
הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת ערוץ 20/יח"צ
הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת ערוץ 20/יח"צ
הפגנת עובדי ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת עובדי ערוץ 20/יח"צ
הפגנה עובדי ערוץ 20. עריכה: שניר דבוש, טל אנגלנדר
הפגנה עובדי ערוץ 20/טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully