וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע משכה מרצ את העתירה נגד שפטל?

25.12.2017 / 16:01

בשבוע שעבר משכה המפלגה את העתירה שהגישה נגד הרשות השנייה ו-103FM. מרצ האשימה את הרשות באי-ביצוע פעולות אכיפה כנגד התבטאויות עו"ד שפטל בתכניתו נגד היו"ר זהבה גלאון. איזה ציון קיבלו אנשי הרשות אצל השופטים?

מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה רגע לפני כניסתו לכלא 9.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה רגע לפני כניסתו לכלא 9.8.17/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

בשבוע שעבר משכה מפלגת מרצ את העתירה שהגישה נגד הרשות השנייה ו-103FM – כשדרשה בזמנו להוריד את תכניתו של יורם שפטל מהאוויר. זאת לאחר שבדיון שנערך בבג"ץ, השופטים המליצו למפלגה למשוך את עתירתה כנגד הרשות השנייה. כזכור, המפלגה האשימה את הרשות באי-ביצוע פעולות אכיפה כנגד התבטאויות של שפטל נגד המפלגה ונגד זהבה גלאון. ואולם, בדיון בג"ץ גיבה את הרשות ואת פעולות האכיפה שביצעה. הנשיאה חיות ציינה את מכתבו של מנכ"ל הרשות, ניר שוויקי, למנהלי התחנות - בנוגע להגברת האכיפה בעניין רמת השיח בתחנות הרדיו האזורי ואת הסנקציות שננקטו כנגד התחנה.

מדובר במכתב שנשלח באפריל אשתקד, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, ובו שוויקי הבהיר כי בכוונת הרשות להגביר את האכיפה בעניין רמת השיח בתחנות האזוריות. "הרשות מתכוונת להתמקד בנושא הפיקוח על רמת השיח הנהוגה בתכניות ובמשדרים בתחנות הרדיו", נכתב. בנוסף נכתב כי "גם להבעת עמדות ודעות או ביטויים בוטים ולדרך הבעתן יש גבולות, בפרט שעה שמדובר בניצול של משאב ציבורי ובשידורי בעל זכיון בכפוף למחויבויתיו לפי זכיונו".

שוויקי סבור כי "האמור חל ביתר שאת שעה שמדובר בדברים הנאמרים על ידי מגישי תכניות מטען הזכיין, ובפרט במקרים שבהם מדובר באמירות חוזרות ונשנות ולא במשפט חריג שנאמר באופן חד פעמי". בין היתר, שוויקי מדגיש כי יש להימנע מביטויים או שיוכים נאציים; מצורת דיבור פוגענית או משפילה ומשימוש בשפה בוטה וגסה; מביזוי אדם בשל השתייכותו למוצא אתני מסוים; ומביטויים שיש בהם משום הסתה כלפי פרט או קבוצה מסויימת.

כזכור, ב-2016 עתרה מרצ לבג"ץ לאחר ששפטל אמר בשידור כי "זהבה גלאון היא... חלאת המין אנושי בהתגלמות הכי בזויה של המושג הזה... צואה ורפש שמוציאה מתוך הלוע הטמאה והבוגדנית שלה". במקרה אחר קבע שפטל כי "אין פלא שמפלגה כמו מרצ מציעה חוק שטני של גרמניה הנאצית לסימון מוצרים של יהודים. אלה חוקי נירנברג פרופר... מרצ הולכת לאורם של הנאצים".

מהרשות נמסר בתגובה: "אנו שמחים כי גם הפעם העניק בג"ץ גיבוי להחלטותיה ולפעולות האכיפה שביצעה הרשות השנייה. בנוסף, נבקש לציין לטובה את שיתוף הפעולה עם מנכ"ל התחנה, אור צלקובניק. הרשות פועלת ותמשיך לפעול למתן חופש ביטוי מוחלט ובעיקר לחופש ביטוי פוליטי תוך שמירה על מגוון דעות ואפס סובלנות להתבטאויות פוגעניות, שיח לא ראוי, אי איזון בשידורים וביטויים המעודדים אלימות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully