וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 20 לעובדים: "היום יחולקו מכתבי שימוע לפני פיטורים"

26.12.2017 / 12:20

(עדכון) בראיון לגל"צ אמרה יו"ר מועצת הכבלים והלווין כי לערוץ "יש אישור לבית פרטי – והם דורשים גורד שחקים". לאחר מכן זימנו קברניטי הערוץ את העובדים לאסיפת חירום שתתקיים בצהריים. גורם בערוץ: "העובדים חוששים"

עריכה: שניר דבוש

(עדכון: 13:50)

היסטריה ופאניקה בערוץ 20 בעקבות הראיון של יו"ר מועצת הכבלים והלווין, יפעת בן חי שגב, בגל"צ הבוקר. יו"ר המועצה אמרה בין היתר כי לערוץ "יש אישור לבית פרטי – והם דורשים גורד שחקים". עוד אמרה כי לערוץ מעולם לא ניתן לשדר חדשות – אך הוא לא מפסיק לשדר חדשות למרות זאת. היא סבורה כי כרגע המצב תלוי בתיקון החוק, ושהמועצה מיצתה את הטיפול בערוץ מבחינה רגולטורית.

בעקבות הדברים, גורם בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה כי קברניטי הערוץ זימנו באופן בהול את העובדים לאסיפה מיוחדת שתתקיים ב-13:30. על פי הגורם, מדד ההיסטריה והפאניקה בקרב המערכת נמצא בשיאו בעקבות האסיפה. הגורם אף סבור כי בקרוב יחולקו מכתבי זימונים לשימוע לפני פיטורים. ואולם, גורם אחר בערוץ טוען כי האסיפה כלל לא קשורה לדברים שאמרה יו"ר המועצה.

מאוחר יותר, מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, עדכן באסיפה את העובדים על המשך הצעדים: "כמו שהבטחתי, אני מעדכן על כל מהלך שקורה. הייתה לנו אתמול הצלחה גדולה – אך גם אכזבה גדולה. ההפגנה אתמול זכתה לסיקור נרחב ואנו יודעים שזעקות השבר שלכם הגיעו עד לאוזנם של מקבלי ההחלטות, אך לצערי מלבד מילים יפות בטוויטר אנחנו לא שומעים על התפתחויות או מעשים בפועל. לכן אנו נאלצים, בלב כבד, להמשיך בצעדים המדורגים לסגירת הערוץ ובהמשך היום יחולקו מכתבי שימוע לעובדים. השימועים יערכו בתחילת השבוע הבא. אני רוצה שתדעו שאני אלחם עבורכם עד הרגע האחרון, אך הצעדים הללו לא בשליטתי. כולי תקווה כי הממשלה ומועצת הכבלים והלוויין יפעלו מידית ונצליח להציל את הבית שלנו, את המקום שאנחנו כל כך מאמינים בזכות הקיום שלו בתקשורת הישראלית, את ערוץ 20".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גם העובדות קובעות, הערוץ מעולם לא קיבל אישור לשדר חדשות"

בן חי שגב אמרה בראיון לישי שנרב כי "המועצה לא מתנכלת לערוץ - נהפוך הוא, באנו לערוץ בשורת הקלות שניתנו לו בשנתיים האחרונות במטרה לקיים אותו, לאפשר לו לחיות בשוק הטלוויזיה. אבל הוא רוצה משהו אחר, הערוץ רוצה להיות גורד שחקים, כשבפועל ניתן לו אישור להקים בית". לשאלה האם היא התכוונה לאישור לשדר חדשות, ענתה: "לא רק. במכרז התחייב הערוץ לשדר אך ורק שידורי מורשת ישראל. אותה מועצה, שלדבריו מתנכלת לו, אפשרה לו להקדיש רבע מהשידורים לשידורים כלליים. מה לעשות שהערוץ לא עומד בזה?".

שנרב אמר כי הערוץ קיבל כבר אישור לפני שנה לשדר חדשות אך המועצה כל פעם מציבה תנאי אחר לכך, ולבעלים נמאס ולכן הוא מאיים בסגירה – לכך אמרה בן חי-שגב "גם העובדות קובעות, הערוץ מעולם לא קיבל אישור לשדר חדשות. הוא הגיש בקשה לשדר חדשות, אך למרות שלא קיבל אישור לשדר חדשות הוא משדר חדשות ללא הרף ונקנס על כך...יפעת בן חי שגב מצפה מהערוץ לכבד את החוק. אם הם רוצים להיות ערוץ ברודקאסט - החוק צריך להשתנות. זה תורו של המחוקק להסדיר את שידוריו במתכונת כללית".

בן חי-שגב אמרה עוד כי "יש חשיבות לקיומו של ערוץ כזה, בשיח הציבורי. הדרך עוברת בתיקון החוק, זה מאוד פשוט". שנרב הוסיף כי בערוץ טוענים שהם קיבלו מכם אישור לשדר חדשות, ויו"ר המועצה אמרה: "לא כל מה שכתוב בעיתון נכון. הערוץ לא קיבל אישור לשדר חדשות – מעולם".

לא ברור למה התכוונה בן חי-שגב, שכן לפני כשנה הודיעה המועצה כי אישרה לערוץ מורשת לשדר חדשות - ואף פירטה: בשעות צפיית שיא, הערוץ יוכל לשדר עד שעה של מהדורת חדשות. בנוסף, בשעות שאינן שעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר מבזקי חדשות באורך כולל של 30 דקות. על פי דרישת המועצה, הערוץ הצטרף למועצת העיתונות.

אנשי ערוץ 20 הפגינו אתמול מול בניין קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על הרגלוציה הממשלתית שלטענתם תוביל לסגירת הערוץ. לפי ההערכות להפגנה הגיעו 200 איש, אשר נשאו שלטים עם הכיתוב: "תנו גיבוי לחופש הביטוי" ו"איפה הממשלה? הרגולציה הורגת אותנו".

בשבוע שעבר הודיעו בערוץ כי הם נערכים להחזרת הרישיון. במכתב שהעביר המנכ"ל שכי פרנץ לבן חי שגב, הוא פירט כי הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות. "זאת למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר ביום 22.12.2016 לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי".

לאחר מכן הערוץ הודיע על פרישתו מוועדת המדרוג, כשהסיבה לפרישה היא עיוותים בשיטת המדידה. בערוץ סבורים כי מדגם הפאנל אינו מייצג את המגזר הדתי – לכן הרייטינג שנמדד לערוץ אינו משקף אותו בצורה הנכונה. במכתב ששלח פרנץ למנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג שמואל שם טוב, נכתב: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי".

בערוץ סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully