וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2017 ברשת: 52% מהגולשים תומכים בנתניהו ובחפותו

1.1.2018 / 12:49

בניגוד לטענות נתניהו, דווקא בתקשורת המסורתית חקירותיו זכו לעיסוק נמוך יותר באופן יחסי, כאשר הכרזת טראמפ והמצב הביטחוני זכו להיקף שיח גדול יותר • למרות ההרשעה: כוכב האזכורים של 2016 אלאור אזריה ממשיך לזכות לתמיכה של60% מהגולשים • בדיקה

רה"מ נואם בטקס מסדר כנפיים, סיום קורס טיס 175, בסיס חצרים  27 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
טענות שווא. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

חקירות נתניהו היו הנושא שהעסיק ביותר את הגולשים השנה ברשת, בפער ניכר משאר האירועים, ובאופן מפתיע השיח על הנושא נשאר מאוזן כאשר 52% מהגולשים תומכים בנתניהו ובחפותו ו-48% טוענים כי הוא אשם - כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה חברת "ויגו" מבית יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה.

השיח מתחלק בין מספר תתי אירועים מרכזיים כאשר המרכזיים שבהם הם ההפגנות בכיכר ציון ואח"כ ברוטשילד (157 אלף שיחות), השיח על תיק המתנות (100 אלף שיחות), פרשת נתניהו-מוזס (82 אלף שיחות), תיק הצוללות (60 אלף שיחות), פרשת מעון ראש הממשלה (37 אלף שיחות) ועוד – כל אחד מהאירועים הללו זכה לחשיפה גבוהה יותר ממרבית האירועים השנה.

בניגוד לטענות ראש הממשלה, דווקא בתקשורת המסורתית הנושא זכה לעיסוק נמוך יותר באופן יחסי, כאשר הכרזת טראמפ על ירושלים והמצב הביטחוני זכו להיקף שיח ועיסוק גבוה יותר, והוכיחו שוב שסדר היום של התקשורת בישראל הוא בעיקר מדיני-ביטחוני.

מני נפתלי בהפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
בעיקר ברשת. הפגנות רוטשילד/ניב אהרונסון

התאגיד אין - פיצול ערוץ 2 אאוט

הפניות לערעור, בקשת החנינה מהנשיא ובקשת ההקלה מהרמטכ"ל השאירו את אזריה בלב הקונצנזוס הציבורי

אלאור אזריה ממשיך גם בשנת 2017 להיות דמות מובילה בשיח התקשורתי ובשיח הציבורי. כזכור, בשנת 2016 היה אזריה האישיות המאוזכרת ביותר ברשתות החברתיות אולם ההערכה הייתה שעם פרסום פסק וגזר הדין בתחילת 2017 היקף השיח יירד משמעותית. יחד עם זאת, הפניות לערעור, בקשת החנינה מהנשיא ובקשת ההקלה מהרמטכ"ל השאירו את אזריה בלב הקונצנזוס הציבורי, כאשר התקשורת מסקרת את הנושא באופן אינפורמטיבי ואילו ברשתות החברתיות הוא ממשיך לזכות לתמיכה של60% מהגולשים.

נושאים מעניינים נוספים הם העניין התקשורתי והציבורי הגבוה בסגירת רשות השידור ועליית התאגיד, לצד שיח כמעט אפסי על פיצול ערוץ 2, התמיכה רחבת ההיקף הן של התקשורת והן של השיח הציבורי במחאת הנכים, והשיח הגבוה שנרשם בשני אמצעי המדיה סביב פינוי עמונה בתחילת השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על ההכרה בירושלים, דצמבר 2017. רויטרס
גבוה בטבלה. טראמפ/רויטרס

התקשורת מסקרת נושאי חוץ - הרשת משמשת לפורקן

בנושאים הביטחוניים והפוליטיים הרשת והתקשורת עדיין משפיעות זו על זו אולם בשונה משנה שעברה - כל אחד מאמצעי המדיה מצא ייעוד אחר בשיח

נושא מוביל ברשתות החברתיות שכמעט ואינו זוכה לביטוי תקשורתי הוא השיח על בחירות. במהלך השנה האחרונה נרשמו מעל 200 אלף שיחות של גולשים המצפים למערכת בחירות, בעיקר סביב הפריימריז במפלגת העבודה (שזכה לנוכחות גבוהה ברשת) ובשבועות האחרונים. נושאים נוספים שהובילו ברשתות החברתיות היו ולא זכו לביטוי תקשורתי בעוצמה דומה היו השיח על ההטרדות המיניות (הן סביב קמפיין #כשירצחו_אותי והן בחודשים האחרונים סביב תנועת #metoo), השיח בעד ונגד העבודות בשבת והשיח ברשת סביב ההדתה, בעיקר במערכת החינוך ובצבא. מנגד נרשם שיח גבוה בתקשורת שזכה לביטוי נמוך ברשתות החברתיות בעיקר סביב נושאי חוץ, ובראשם הבחירות בבריטניה ובצרפת, הטרור באירופה, יחסי טראמפ בצפון קוריאה ועוד.

לסיכום, שנת 2017 מראה לנו כי בנושאים הביטחוניים והפוליטיים הרשת והתקשורת עדיין משפיעות זו על זו וביחד מייצרות את סדר היום הציבורי, אולם בשונה משנה שעברה - השנה כל אחד מאמצעי המדיה מצא ייעוד אחר בשיח: התקשורת מסקרת נושאי חוץ ואילו הרשת משמשת לפורקן בנושאים החברתיים והצרכניים.

סיכום 2017 ברשת. מערכת וואלה!
סיכום 2017 ברשת/מערכת וואלה!

מקרא לטבלה

היקף השיח ברשת – היקף הפוסטים שנרשמו בשנת 2017 ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יו-טיוב), בפורומים, בבלוגים ובטוקבקים.

מקום ברשת – מיקום מבין 20 האירועים, כאשר מצוין X הכוונה היא שהאירוע הוא אחד מה-20 המובילים בתקשורת אבל לא מופיע ב-20 המובילים ברשת.

היקף השיח בתקשורת – היקף האייטמים שנרשמו באמצעי התקשורת המובילים בשנת 2017 (עיתונות יומית, טלוויזיה, רדיו ארצי ואתרי אינטרנט מובילים).

מקום בתקשורת – מיקום מבין 20 האירועים, כאשר מצוין X הכוונה היא שהאירוע הוא אחד מה-20 המובילים ברשת אבל לא מופיע ב-20 המובילים בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully