וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במועצת הכבלים מאשימים את קרא בספין: "תומכים במהלך העברת הערוצים מזה שנים"

2.1.2018 / 12:18

במועצת הכבלים והלוויין שולפים מהארכיון הוכחה לכך שתמכו בהוצאת הערוצים הייעודיים מפיקוח שלהם והעברתם לרשות השנייה עוד לפני הצעת החוק המתגבשת בימים אלו במשרד התקשורת

איוב קרא , יפעת בן חי שגב. נמרוד סונדרס, רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
איוב קרא , יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס, רוני כנפו

במועצת הכבלים והלוויין שולפים מהארכיון הוכחה לכך שתמכו בהוצאת הערוצים הייעודיים מפיקוח שלהם והעברתם לרשות השנייה עוד לפני הצעת החוק המתגבשת בימים אלו במשרד התקשורת. לפי הצעת חוק, יבוטלו הרשיונות שהוענקו לערוצים הייעודיים - ערוץ 20, ערוץ 9, ערוץ 24 והלא TV - והם יוחלפו ברשיונות לשידורים מסחריים. ההצעה נועדה למנוע את סגירתו של ערוץ 20, שמנהליו איימו לאחרונה בסגירתו בעקבות מחויבויות רגולטריות שאינן מאפשרות להם לפעול בחופשיות. שינוי הרשיונות יעביר את הערוצים מפיקוח המועצה לפיקוח הרשות, כשברקע המתיחות הגוברת בין שר התקשורת איוב קרא ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי-שגב.

ואולם, לפי התגובה הרשמית והראשונה של המועצה להצעת החוק המקורית של שרן השכל (הליכוד) - עוד לפני שערוץ 20 איים בפיטורי עובדים וסגירה, ולפני הקמת הוועדה המיוחדת של הכנסת – המועצה הייתה בעד העברת הסמכויות לרשות. כלומר, לא בטוח שהטיעון על כך שהוצאת הסמכויות נועדה "להעניש" את המועצה תקף, מכיוון שלפי מייל שנשלח בחודש אוקטובר האחרון - במועצה תומכים במהלך הוצאת הערוצים הייעודיים מפיקוחם והעברתם לרשות השנייה כבר במשך שנים.

בן חי-שגב מבהירה במייל כי היא תומכת באסדרה של הערוצים הייעודיים במתכונת של שידורים מסחריים, ברגולציה מינימאלית כנקבע בוועדת פילבר. "ככל שלא תוקם רשות מאוחדת לפיקוח על שידורי טלוויזיה, הרי שהערוצים הללו צריכים לעבור לפיקוח הרשות השנייה – שהיא הגוף המוסמך לפקח על שידורי טלוויזיה ממומנים פרסום, כמובן תחת רגולציה מופחתת ומעודכנת מזאת של הערוצים הקיימים ברשות השנייה", כותבת בן חי-שגב.

בנוסף נכתב: "דעת היו"ר בעניין זה הוצהרה כבר לפני שלוש שנים ולא השתנתה מאז ועד היום – אין מודל תרבותי ו/או כלכלי לערוצים הייעודיים במתכונת הנוכחית. האסדרה צריכה לקיים הבחנה אחת בלבד – בין שידורי טלוויזיה מסחריים (ממומני פרסום) ובין שידורי טלוויזיה רב ערוציים (ממומני דמי מנוי)".

בן חי-שגב כותבת כי "למרות תמיכתה בהצעת החוק, יש לעשות מספר שיפורים על מנת שתגשים את התכלית לשמה הושמה ההצעה על שולחן הממשלה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי הכוונה היא לאפשר לערוצים הייעודיים חופש רב יותר "במגוון התכנים המשודרים בהם" – אלא שבהצעה אין שינוי של ההגבלות שקובע חוק התקשורת לגבי התכנים המותרים בשידורי הערוצים הייעודיים. ככל שמדובר ברצון להביא לכך כי הערוצים הייעודיים ייהנו מחופש פרוגרמתי כשידורים מסחריים, הרי כאמור הדרך לעשות כן היא באמצעות קבלת רישיון בהתאם לחוק הרשות השנייה".

לסיכום נכתב במייל, "כמו כן, יש ליתן את הדעת כי הצעת החוק מבקשת למעשה להביא לכך שלכאורה לא ניתן יהיה להחיל רגולציה על שידורי הערוצים וכן מבקשת היא לפגוע בסנקציות אותן יכול הרגולטור להטיל במקרה של הפרות, ואף להביא לכך שלא יהיו תכני הפקות מקור כלל וכלל באותם שידורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully