וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RGE לשר התקשורת: "אל תתערב במכרז ערוץ הכנסת"

3.1.2018 / 11:47

במכתב חריג ששלחה הקבוצה, שהגיעה למקום ה-2 במכרז, היא דורשת הבהרה מהשר על דברים שאמר לאחרונה בכנסת בעניין הצעת חוק לאסדרת הערוצים הייעודיים. RGE: "כוונתו של השר הייתה שבן חי-שגב 'לא תהיה' במועצה, אם תתקבל החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של ערוץ 20"

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

RGE דורשת משר התקשורת איוב קרא שלא להתערב במכרז לערוץ הכנסת. מדובר במהלך חריג ואגרסיבי מצד הקבוצה, שהגיעה למקום ה-2 במכרז. כזכור, זכייתו של ערוץ 20 במכרז נפסלה סופית בעקבות בג"ץ שהוגש על ידי RGE וחדשות 2. בשבוע שעבר RGE עתרה לבג"ץ בעקבות הליך הבדיקה הנוסף שהמועצה מבצעת להצעתה. בג"ץ הוציא צו ביניים למועצה - העוצר את ההליך, ודורש לנמק מדוע ההצעה שהגיעה למקום ה-2 לא הוכרזה כהצעה הזוכה. במקביל לכך, במכתב ששלחה חדשות 2 למועצה היא דורשת "לבטל את הליך מכרז ערוץ הכנסת כולו" - כולל ההפסד של המפעילה הנוכחית ל-RGE.

במכתב ששלחה הקבוצה היום (רביעי) לקרא היא מציינת כי ביום חמישי האחרון, במסגרת הדיונים בוועדה המשותפת כלכלה-כנסת בעניין הצעת חוק לאסדרת הערוצים הייעודיים, אמר נציג ערוץ 20 כי "אם ייפתרו הבעיות הרגולטוריות נוכל להמשיך. אבל זו לא תהיה החלטה חד צדדית. שאני אתחייב באופן חד צדדי כשהצד השני שם לי פטיש על הראש?". בתגובה, השר אמר: "אף אחד לא יחליט לך שום דבר, תפסיק לדבר בצורה כזו. לא יסתמו לך את הפה ויהיה חופש ביטוי. היא לא תהיה ואתה תהיה". ב-RGE סבורים כי הכוונה בביטוי "היא" היא ליו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב.

במכתב החברה מציינת כי המועצה ובן חי-שגב "עשויות להכריע בעתיד הקרוב בסוגיות מהותיות בקשר עם המכרז (בהתאם להחלטות בג"ץ), וברור שמדובר בסוגיות בעלות משמעות אדירה הן מבחינת קבוצת ערוץ 20 והן מבחינת קבוצתנו". עוד נכתב כי, "על פניו, אמירתו של השר, קבל עם וכנסת, כי "היא לא תהיה" - עלולה להביא למצב בו היא, חלילה, תשפיע על שיקול דעתה של ד"ר בן חי-שגב (ועל שיקול דעתה של המועצה), וניתן, חלילה, להבין מהדברים, כי כוונתו של כבוד השר הייתה שד"ר בן חי-שגב "לא תהיה" במועצה, אם וככל שתתקבל בה החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של קבוצת ערוץ 20".

לסיכום, ב-RGE אומרים כי "אלה אמירות שאין להן מקום, ושעשויות להיות להן השלכות שישפיעו גם על קבוצתנו, בין היתר, בקשר עם המכרז דנן ולהסב לנו נזקים אדירים. עניינו של מכתבנו זה, בבחינת קול קורא לכבוד השר, כי ימנע מליצור ולו מראית עין של התערבות בשיקול דעתה של המועצה ושל העומדת בראשה, אשר מונתה על פי חוק לדון בעניינים האמורים". בקבוצה מבקשים שקרא יבהיר בדחיפות את הדברים שאמר ו"יתנער מכל פרשנות כזו או אחרת או דברים כאלה ואחרים שיהיו ויראו בהם כהתערבות של הדרג הפוליטי בדרג המקצועי, בין היתר, בכל הנוגע למכרז דנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully