וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים לאלקבץ: התואר "כתבת שטחים" - נקיטת עמדה

3.1.2018 / 13:51

פורום דוברי הרשויות ביו"ש ערך אתמול סיור בגלי צה"ל ונפגש עם מפקד התחנה, שמעון אלקבץ. כצפוי, אחד הנושאים שעלו בפגישה היה היחס של התחנה הצבאית ליו"ש

שמעון אלקבץ כנס אילת. אודי פורטל,
שמעון אלקבץ כנס אילת/אודי פורטל

פורום דוברי הרשויות ביו"ש ערך אתמול (שלישי) סיור בגלי צה"ל ונפגש עם מפקד התחנה, שמעון אלקבץ. כצפוי, אחד הנושאים שעלו בפגישה היה היחס של התחנה הצבאית ליו"ש.

בהקשר הזה, דוברי הרשויות ביו"ש טענו בפגישה כי אם הכתבת מוגדרת ככתבת שטחים – אז הטייטל שלה מביע דעה מסויימת. הם העלו את העניין בפני מפקד גלי צה"ל ואף ביקשו מאלקבץ לשנות את השם לכתבת יו"ש או כתבת ההתיישבות. אלקבץ לא התייחס לעניין בפגישה, וגורם שנכח בפגישה אמר לוואלה ברנז'ה כי "ספק רב אם זה אכן ישתנה".

בנוסף לכך, בפגישה אלקבץ אמר כי יש מקום לשינויים בתחנה, וחזר שוב על אמירתו כי הוא הופך את התחנה לבית של החיילים. הגורם אמר כי בסך הכל הפגישה התנהלה ברוח טובה, ואלקבץ היה מאוד נחמד אליהם. מי שליווה את הדוברים לאורך כל היום וערך להם סיור באולפנים הוא ערן אליקים, המגיש בתחנה.

במאי האחרון הבהיר המפקד הקודם של התחנה, ירון דקל, לעורכי החדשות כי יש להשתמש במילה "השטחים" כדי לתאר את הגדה המערבית. דקל אמר בזמנו: "אני מעדיף במקום 'הגדה המערבית' (ביטוי שאומץ על-ידי הפלסטינים והשמאל) לכתוב פשוט 'השטחים'. לדוגמה: שר הביטחון אסר על הפלסטינים להיכנס לישראל מהשטחים". בתחנה הבהירו כי לא מדובר בהוראה חדשה אלא בתזכורת שנשלחה מחדש בשל השימוש שנעשה בביטוי באחת התוכניות.

טרם התקבלה תגובה מאלקבץ. טרם התקבלה תגובה מפורום דוברי הרשויות ביו"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully