וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי חיימוביץ' רמזה ש"עובדה" נעלמה בגלל הרייטינג; המציאות שונה

7.1.2018 / 11:37

"אני מציעה לך לצלצל לקשת ולשאול לאן נעלמה 'עובדה'" השיבה מגישת "המערכת" כשנשאלה מדוע הגיעה תכניתה לשפל רייטינג נמוך כל כך, תוך שהיא מדגישה את האומץ של מנכ"ל רשת בשידורה. ואיך עזרא נאווי שוב נכנס לתמונה?

מיקי חיימוביץ', אילנה דיין. ראובן קסטרו, יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
מיקי חיימוביץ', אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו, יח"צ

האם "עובדה" של קשת הועלמה על ידי הזכיינית מכיוון שבעידן שאחרי פיצול ערוץ 2 תכנית התחקירים לא הצליחה לספק את הסחורה ולהביא מספרים יפים? כך לפחות טוענת מיקי חיימוביץ', המגישה את תכנית התחקירים "המערכת" אצל המתחרים, רשת.

בראיון של חיימוביץ' עם כתב "הארץ" ניר גונטז' בסופ"ש האחרון היא התייחסה לשפל בהיקפי הצפייה שרשמה התכנית בשבוע שעבר. כאשר גונטז' התייחס לאפשרות שהערוצים ישדרו רק ריאליטי, היא אמרה "אני מציעה לך לצלצל לקשת ולשאול לאן נעלמה 'עובדה'". לשאלה של גונטז' - האם רשת לא פוגעת בך, ובנושאים החשובים שאת מביאה, בכך שהם משדרים את זה מול הריאליטי הכי חזק של קשת? - השיבה חיימוביץ: "אה, אולי. אבל גם בזה אפשר למצוא את האמירה שהיא לא מתביישת בתוכנית הזאת, ולא תחביא אותה. היא אומרת — אנחנו שמים תוכנית תחקירים חברתית בפריים טיים ועם זה מתמודדים. גם זו אמירה".

אז האם בקשת הקפיאו את "עובדה" כדי לשדר ריאליטי ולהמשיך להשיג אחוזי צפייה גבוהים? ראשית, יש לציין כי בזכיינית כבר הוציאו בעונות קודמות את "עובדה" לפגרה באמצע העונה: כך למשל, בעונה הקודמת התכנית יצאה לפגרה בין ה-26 בדצמבר עד ל-10 בינואר, ובין ה-11 בינואר עד ה-23 בינואר. לפני כן התכנית יצאה לפגרה בין ה-3 בדצמבר ל-17 בדצמבר.

שנית, בקשת צפויים להחזיר את "עובדה" לשידור כבר השבוע, ביום רביעי. גורם בקשת אמר כי נהוג להוציא את התכנית לפגרה במיוחד לפני שידור תחקיר מורכב וגדול, בדומה לתחקיר שיהיה משודר השבוע. בנוסף יש לציין כי התכנית עוקפת את "המערכת" - שמאז הפיצול הניבה נתונים נמוכים. גם בהשוואה למגה ריאליטי כמו ה"אקס פקטור" שהשיגה ממוצע של כ-15.1% ותכנית התחקירים של קשת עם ממוצע של כ-13.8%.

שוקן הבן נגד איל גונן

ואולם, בזאת לא תם הנושא. בתגובה לכתבה עם חיימוביץ, צייץ בנו של מו"ל "הארץ" רוני שוקן: "והכותרת שלי זה בכלל ההתחמקויות של אילנה דיין - המבוהלת, המתחבאת, שלעולם לא תתן דין וחשבון אמיתי או תתמודד עם מראיין לא קונבנציונלי ששם מראה מול הפרצוף. רוצה חיבוק ולצאת בסדר עם כולם. ככה מקבלים את תחקיר עזרא נאווי ואת טורי הקיצונים משני הצדדים".

חשבון הטוויטר של "מערכת עובדה" צייץ בתגובה: "לא ידענו שיש חובת התייצבות לפינה הזו. מבטיחים למסור לאילנה. מה עם ענייני פנים? גבוה-נמוך? תעביר רשימה מסודרת שלא נפשל שוב". לכך השיב שוקן: "מי זה ידענו? לאילנה דיין אין טוויטר אישי. ראיתי מו"לים שעונים בעצמם בטוויטר ומגנים על העיתונאים במערכת. זה שהמערכת עונה עבורה אומר עליה הרבה. לגוף העניין, חובת ההתייצבות היא כשפונים אליה".
בתגובה השיבה "מערכת עובדה": "הקונספט של מאמר מערכת לא חתום זר לך? בכל אופן החשבון שלנו הוא חשבון מערכתי ומופעל על ידי אנשי התכנית. את התגובה האחרונה כמו זו כותב עורך התכנית אייל גונן. לצערנו אילנה לא כ"כ אוהבת לכתוב בחשבונה. נוסיף את זה לרשימת המטלות שאתה משית עלינו".

מקשת נמסר בתגובה: "כמתוכנן, עובדה יצאה לחופשה אחרי פתיחת עונה חזקה של חמש תכניות שעוררו הד גדול. מתוכנן, היא תחזור השבוע עם תחקיר של עמרי אסנהיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully