וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הקיצוצים בידיעות יוצאת לדרך: 25 עיתונאים יפוטרו ברבעון הקרוב

7.1.2018 / 12:25

פרסום ראשון: במכתב שנשלח היום על ידי ועד העיתונאים לעובדי "ידיעות אחרונות", והגיע לידי וואלה ברנז'ה, מפורט כיצד הם מתכננים להילחם בתוכנית הקיצוצים הרחבה

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

בקבוצת ידיעות מתכוונים לפטר 25 עיתונאים ברבעון הראשון של 2018 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. במכתב שנשלח היום (ראשון) על ידי ועד העיתונאים לעובדי ידיעות אחרונות, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, מפורט כיצד מתכננים להילחם בארגון בתוכנית הקיצוצים הרחבה בקבוצה עליה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

בוועד מאיימים כי לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים ארגוניים ועיצומים שיבהירו את נחישותם למנוע פגיעה משמעותית בעובדים, הן במהלך פיטורים והן במהלך שינוי חישוב השכר. בוועד אומרים כי "תקופת החסינות מ'פיטורי צמצום' עליה הוסכם עם ההנהלה מסתיימת החודש. פנינו להנהלה בדרישה לדעת האם מתוכננים שינויים מבניים (כמו איחוד מערכות) או קיצוצים בזמן הקרוב. קיבלנו תשובה שנכון לרגע אין כוונה לערוך שינויים ארגונים-מבניים".

ואולם, בוועד מציינים כי בפגישה שנערכה בשבוע שעבר הודיעה ההנהלה כי בכוונתה לבצע פיטורי צמצום של כ-25 עיתונאים ברבעון הראשון של 2018. "חשוב להדגיש, אנחנו רק בתחילת המו"מ ולא נאפשר מהלך פיטורין עד למיצוי המו"מ" - טוענים בוועד.

בנוסף, בוועד מציינים את השינוי הצפוי בחישוב השכר של עובדים, עליו פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, ואומרים כי כל רכיבי השכר צריכים להיות כלולים בהפרשה לזכויות סוציאליות, ואי הפרשה מהווה פגיעה בעובדים. זאת לאחר שההנהלה הודיעה כי ברצונה לשנות את שיטת החישוב ולבטל את תשלום השעות הנוספות הגלובלי לעיתונאים, מלבד לצלמים ולכתבים. בארגון טוענים כי ההנהלה מעוניינת לבטל את התשלום הגלובלי של השעות הנוספות ולהעביר רק 65% ממנו לשכר הבסיס.

במקביל, ההנהלה רוצה לפי הוועד לנהל רישום של שעות העבודה בפועל, כמתחייב בחוק, כאשר שעות נוספות ישולמו על בסיס חישוב יומי. בארגון מציינים כי המהלך אמנם יביא לכך שכל או רוב מרכיבי השכר יחושב בהפרשות הסוציאליות ואולם בפועל הוא יביא להקטנת שכר הנטו.

טרם התקבלה תגובת "ידיעות אחרונות" לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully