וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממון" יישאר מוסף עצמאי; "רון ירון שם את כל כובד משקלו בנושא"

21.1.2018 / 13:10

עובדי "ממון" יכולים לנשום לרווחה לעת עתה: לאחר קרב הענקים בין בכירי קבוצת ידיעות, הוחלט סופית שהמוסף הכלכלי יצומצם אך יישאר כמוסף עצמאי - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מה עומד מאחורי המהלך וכמה עמודים יכלול המוסף הרזה? הנה הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורם בקבוצה אמר לוואלה ברנז'ה כי "הפיילוט של הכנסת 'ממון' לעמודי החדשות לא צלח, וגרר תלונות רבות של אלפי מנויים"

לאחר קרב הענקים בין בכירי קבוצת ידיעות, הוחלט סופית שמוסף "ממון" יצומצם אך יישאר כמוסף עצמאי - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לאחרונה הוחלט כי המוסף הכלכלי יצומצם ל-7 עמודי תוכן, פלוס עמוד מודעה או יותר, בהתאם לצורך. למרות הצמצום, עובדי "ממון" יכולים לנשום לרווחה לעת עתה, שכן המוסף יישאר עצמאי ולא יוכפף ל"כלכליסט" או לעמודי החדשות.

כזכור, בנובמבר האחרון פורסם בוואלה ברנז'ה כי מוסף "ממון" של ימי ראשון הופחת לאחרונה ל-8 עמודים בלבד, כאשר הנפגע הבלעדי הוא מדור המחשבים. עד נובמבר, מדור "דיגיט" הכיל 6 עמודים ובנוסף אליו היו ב"ממון" 5 עמודים לידיעות החדשותיות (כולל השער). ואולם, מוסף "ממון" בימי ראשון הכיל 8 עמודים בלבד מנובמבר, כאשר מדור המחשבים הוקטן באופן קבוע ל-2-3 עמודים. כעת, ההחלטה לצמצם את "ממון" ל-7 עמודי תוכן תוחל על כל המוסף באופן קבוע. ואולם, לא צפוי שינוי ב"ממון" של ימי שישי.

גורם בקבוצה אמר לוואלה ברנז'ה כי "ב'כלכליסט' ובהנהלת הקבוצה היו מעוניינים שממון יוכפף ל'כלכליסט', כאשר הצעד היה גורר פיטורים של חלק גדול מאנשי 'ממון' - אבל הוא לא הצליח בין היתר כי רון ירון שם את כל כובד משקלו נגד המהלך".

רון ירון. אביגיל עוזי,
ממונו בידו. רון ירון/אביגיל עוזי

הפיילוט כשל

בדצמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי אחת האפשרויות הנבדקות היא להכניס את המוסף הכלכלי הוותיק לעמודי החדשות, וצפוי פיילוט כאשר חלק מהמנויים יקבלו את המוסף מוטמע בתוך עמודי החדשות למשך תקופה מסוימת, ועל בסיסם תיבחן הצלחת המהלך. ואולם הפיילוט לא צלח, ולוואלה ברנז'ה נודע המהלך אף גרר תלונות של אלפי מנויים. אופציה נוספת שעמדה במרכז הדיונים של ראשי הקבוצה הייתה כאמור העברת האחריות של "ממון" לידי מערכת "כלכליסט" - מהלך שגם נפסל.

בנובמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בקבוצת ידיעות מתכננים מהלך קיצוצים נוסף כשהפעם על המוקד המוספים והמדורים הכלכליים. גורם בקבוצה המעורה בפרטים אמר אז כי "יש כרגע קונצנזוס שהשינוי הדרמטי בקבוצת ידיעות צריך להתרחש במוספים ובמדורים הכלכליים - "ממון", "כלכליסט" ו-ynet כלכלה". בינתיים בקבוצת ידיעות נערכים לפיטורים של כ-25 עובדים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

מאבק הכוחות בין ידיעות אחרונות קיים כבר שנים ואף החריף עם המעבר לראשל"צ. כזכור בעוד שתקני הקבוצה כולם אוחדו עם ynet, "כלכליסט" שמר על כוחו כמוסף נפרד במשך שנים ולא נכנס תחת האינטגרציה של "ידיעות אחרונות". דוגמא בולטת למתח המובנה בקבוצה הובאה בוואלה ברנז'ה לפני כשנתיים כאשר פורסם כי עובדי "כלכליסט", שעברו למבנה החדש עוד לפני שאר עובדי ידיעות אחרונות, גילו כי השטח שהוקצה להם קטן באופן משמעותי מזה שקיבלו יתר זרועות הקבוצה. גם החדרים של עורכת "כלכליסט" גלית חמי ושל המייסד ומו"ל העיתון יואל אסתרון, קטנים ביחס לאלו של העורכים בקבוצה, בוודאי ביחס לחדר רחב הידיים של רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות".

טרם התקבלה תגובה מ"ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully