וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס ביקר בכותל - עיתונאים בשורה הראשונה; עיתונאיות מאחור

23.1.2018 / 14:08

לקראת הביקור ברחבת הכותל הוכן מקום מיוחד לעיתונאים שמסקרים את הביקור; העיתונאיות הוצבו בחלק ששייך לרחבת הנשים, ולא יכלו לסקר את הטקס ברחבת הגברים; כתבים שנכחו במקום: "היחס המפלה מרתיח ולא הולם מדינה מודרנית". הקרן למורשת הכותל: דוחים את הטענה

מייק פנס בביקור בכותל המערבי, 23 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מייק פנס בביקור בכותל המערבי, 23 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
"אני לא אוהבת שמגבילים אותי בעבודה שלי רק בגלל שאני אישה. זה לא מתאים לי וזה לא מקובל בעולם המודרני. היחס המפלה כלפי נשים הוא מרתיח ולא הולם מדינה מודרנית"

הביקור של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ממשיך לספק כותרות, לא רק לכתבים המדיניים והפוליטיים, אלא גם למדורי התקשורת. לאחר ששר התיירות זעם אתמול על הסיקור של "הארץ", היום הגיע תורן של העיתונאיות לזעום - כשלהן יש סיבה מוצדקת.

לקראת הביקור ברחבת הכותל הוכן מקום מיוחד לעיתונאים שמסקרים את הביקור - עיתונאים מהארץ ומארה"ב. העמדה שנבנתה בשבילם נבנתה משני עברי המחיצה שברחבת הכותל, כאשר מדובר במחיצה שמשתמשים בה ביומיום כדי להפריד את המתפללים. העיתונאיות הוצבו בחלק ששייך לרחבת הנשים, מה שהוביל לכך שהן לא יכלו לדווח על הנעשה ברחבת הגברים - בגלל שהעיתונאים היו שם, עם ציוד צילום רב וחסמו את שדה הראייה. רק לאחר שחלק מהעיתונאיות זעמו על כך ואף צייצו בטוויטר בנושא, הביאו להן כיסאות כדי שיוכלו לעמוד עליהם ולראות את הטקס.

כתב שהיה במקום אמר לוואלה ברנז'ה כי "העיתונאיות מהארץ ומחו"ל זעמו על ההפרדה. הן טענו שזה שיש הפרדה בין המתפללים זה דבר אחד, אבל להפריד עיתונאים שהגיעו לפה, בהזמנה של הבית הלבן וגורמים מממשלת ישראל, כדי לסקר את האירוע - זה לא מקובל. בטח לא בביקור של סגן נשיא ארה"ב, המעצמה הליברלית".

כותל עיתונאיות. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אזור החלוקה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הכתבת הפוליטית של גלובס טל שניידר אמרה לוואלה ברנז'ה: "אני לא אוהבת שמגבילים אותי בעבודה שלי רק בגלל שאני אישה. זה לא מתאים לי וזה לא מקובל בעולם המודרני. היחס המפלה כלפי נשים הוא מרתיח ולא הולם מדינה מודרנית". מוקדם יותר שניידר צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הפרדה בכותל המערבי. הנשים תקועות בהפרדה ולא יכולות לצלם, לעבוד. נשים עיתונאיות הן אזרחיות סוג ב. הצלמות האמריקאיות מתחממות על נציגי הבית הלבן בטירוף. כל הגברים עומדים בסבבה שלהם וחוסמים לנו את קו הראייה".

מהקרן למורשת הכותל נמסר בתגובה כי: "במטרה ליצור נגישות מירבית לכלי התקשורת השונים במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל, לעיתונאיות ולעיתונאים כאחד, הוקמו 2 במות זהות ברחבת התפילה- בעזרת הנשים ובעזרת הגברים. בדיוק כפי שהיה בעת ביקורו של נשיא ארה"ב בכותל המערבי במאי 2017. אנו דוחים כל ניסיון להסיט את הדיון מביקורו החשוב והמרגש של סגן נשיא ארה"ב ורעייתו בכותל המערבי".

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, התייחסה למקרה ומסרה: "אם לאפליית נשים בישראל היה מרכז כובד, אז המרכז הזה נמצא בכותל. היום הדירו שם עיתונאיות בכירות מהארץ ומהעולם, שנאלצו לחוות מה קורה לאשה שמאתגרת את המונופול החרדי בכותל, גם אם היא רק מחויבת למלא את תפקידה העיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully