וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" מציג: שלמי 10 אלף שקל + מע"מ - ותשברי את "תקרת הזכוכית"

25.1.2018 / 15:20

ממידע שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ב"הארץ" מציעים לנשים להופיע במוסף מיוחד תחת השם "נשים פורצות דרך ב-70 שנה למדינה" - בתשלום. אמצעי השכנוע: ראיונות עיתונאיים שישובצו בו, ביניהם של דורית בייניש וקרנית פלוג - שכלל לא ידעו כי משתמשים בשמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 18:30)

שבירת "תקרת הזכוכית" גובה מחיר גבוה מנשים המעוניינות לפרוץ קדימה בתחומים שונים, בין אם מדובר על הקרבת חיי המשפחה לטובת הקריירה או אפילו במקרים מסויימים ויתור על אימהות וזוגיות או דחייתם לשלב מאוחר יותר בחיים. ואולם, מתברר שלפי קבוצת "הארץ" לא נדרש הרבה על מנת לפרוץ את "תקרת הזכוכית", בסך הכל תשלום של 10 אלף שקל + מע"מ.

ממידע שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ב"הארץ" מציעים לנשים מסויימות להופיע במוסף מיוחד, בדירוג של נשים פורצות דרך - תמורת תשלום. המוסף "נשים פורצות דרך ומעוררות השראה ב-70 שנה לקיומה של המדינה" צפוי להתפרסם ביום האשה הבינלאומי שייערך בחודש מרץ. מלבד המרואיינות שישלמו עבור השתתפותן במצעד היוקרתי, המוסף אמור לכלול ראיונות עם נשים בולטות ממגזרים שונים, ביניהן ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, דורית בייניש, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ועוד.

קרנית פלוג בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
מנוף לתוכן שיווקי. פלוג/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

"ראיון ייחודי וממוקד"

הכתבה עם המרואיינות בתשלום כוללת "ראיון ייחודי וממוקד שבו תוכל המשתתפת לספר על החזון שלה, הישגיה ועל הדרך שלה לשבירת 'תקרת הזכוכית'"

הכתבה עם המרואיינות בתשלום כוללת "ראיון ייחודי וממוקד שבו תוכל המשתתפת לספר על החזון שלה, הישגיה ועל הדרך שלה לשבירת 'תקרת הזכוכית' ולאחיזה בעמדות מפתח בחברה הישראלית", כך הוסבר לנשים שהוצע להן להשתתף במוסף תמורת התשלום. הכתבה תתפרס על עמוד שלם ותכלול לצד הריאיון גם את תמונה של המרואיינת.

ב"הארץ", כך נראה, השתמשו בשמותיהן של פלוג, בייניש ושאר הנשים הבולטות - כדי לשווק את המוסף עבור נשים אחרות שרוצות להשתתף בדירוג וצריכות לשלם על כך - ואולם האם אותן נשים ידעו על כך?

באשר לבייניש, מבדיקת וואלה ברנז'ה מתברר כי למרות שהשתמשו בשמה בהליך המכירה, לא רק שלא ידעה שמדובר בתוכן שיווקי, ושהם משתמשים בשמה בהליך המכירה של המוסף - היא אף לא התחייבה עדיין סופית כי תשתתף במוסף, ובאיזה אופן.

בנוגע לפלוג, בדוברות בנק ישראל אמרו היום לוואלה ברנז'ה כי היו מודעים לכך שמדובר במוסף תוכן שיווקי, והדגישו שהריאיון של הנגידה הנו תוכן מערכתי ולא יינתן בעבורו תשלום, זאת בהתאם למדיניות הבנק שאיננו משתתף במוספי תוכן שיווקי. עם זאת, בבנק ישראל לא ידעו כי ב"הארץ" משתמשים בשמה של הנגידה לשיווק המוסף עבור מרואיינות בתשלום.

בנוסף לכך, שי דורון, דובר בתי הדין הרבניים, סיפר לוואלה ברנז'ה כי התקשרה מפיקה מ"הארץ" והציעה להם כתבת ראיון במוסף עם הסמנכ"לית של בתי הדין הרבניים. לטענתו, רק לאחר שהפרטים בין הצדדים סוכמו, המפיקה אמרה שהכתבה בתשלום. דורון אמר: "היא עשתה זאת בצורה מניפולטיבית, מילא היא הייתה מציגה זאת כתוכן שיווקי - אבל כשמנסים 'לערבב' את הצד השני, זה לא לעניין". לסיכום אמר, "כשמדובר בגיליון הנשים המובילות - שהוא למעשה בתשלום - זה מעיד על שיקולי עריכה שערורייתיים ולא נקיי כפיים, וזה חבל. דווקא מעיתון איכותי כמו 'הארץ' אני מצפה ליושר לפחות בדברים האלו".

טרם התקבלה תגובה מ"הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully