וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על החוק למימון תחקירים ע"י תוכן שיווקי: "מחטף ציני"

29.1.2018 / 11:25

במכתב שנשלח ע"י האחודה לאורח חיים בריא בישראל, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, דורשים חבריה לבטל את הליך החקיקה שיאפשר לממן תכניות תחקיר על ידי חברות מזון. מיקי חיימוביץ': "החוק שאושר חוצה כל גבול של ציניות ושל אטימות"

מיקי חיימוביץ'. אביב חופי
מיקי חיימוביץ'/אביב חופי

האחודה לאורח חיים בריא בישראל דורשת מח"כ יואב קיש וחברי הוועדה המשותפת כלכלה-כנסת לבטל את הליך החקיקה שיאפשר לממן תכניות תחקיר על ידי חברות מזון.

במכתב שנשלח אתמול (ראשון) על ידי האחודה, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב כי החוק שאושר בשבוע שעבר נוגד את האינטרס הציבורי, וכי העברתו באישון הלילה מהווה "מחטף חקיקתי ציני". על המכתב חתומים מגישת תכנית התחקירים "המערכת" מיקי חיימוביץ; פרופ' איתמר רז, נשיא עמותת מהיום הפורום לאורח חיים בריא בישראל; ד"ר חגי לוין מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל בהסתדרות; וד"ר דורית אדלר ראש ועדת ההיגוי של הפורום הישראלי לתזונה בר קיימא. בנוסף, גם פורום ועדי ההורים היישוביים עומד מאחורי המכתב.

לפי המכתב, "ציבור הצרכנים בישראל קורא לח"כ יואב קיש ולשאר חברי הוועדה המשותפות כלכלה-כנסת לבטל את האישור שניתן באישון לילה ובמחטף בשבוע שעבר למימון תכניות תחקיר על ידי חברות מזון תעשייתיות. החוק שאושר חוצה כל גבול של ציניות ושל אטימות, ודאי לנוכח המצב הבריאותי של אוכלוסיית המדינה, להווה ידוע לכם חברי הכנסת הנכבדים כי מדינת ישראל מתמודדת עם תחלואה קשה, שהולכת ומחריפה ומתרחבת, כתוצאה מהשמנת יתר וממגפת הסוכרת".

עוד נכתב: "במקום שאתם כמחוקקים תפעלו לאסור תוכן שיווקי של מזון מזיק המדיה (וגם של סיגריות ושאר טובין הפוגעים בבריאות), בתכניות בזמן צפיית ילדים (נושא שעומד בפתח ועדה מטעם משרד הבריאות) ובכלל התכניות באשר הן, הרי שבפועל, פעלתם כשליחים בשירות חברות תעשייתיות. אנו נציגי הארגונים החברים באגודה לאורח חיים בריא מבקשים שתתנו את הדעת: איזה אינטרס ציבורי חשוב יותר - בריאות הציבור או מאזני החברות?".

לסיכום נכתב: "המחטף החקיקתי הזה מבהיר מעל לכל ספק את נחיצות החוק, שיאסור תוכן שיווקי של מוצרי מזון מזיק, בדומה לחוק איסור פרסום מוצרי טבק. אנו קוראים לכם לכנס מחדש בדחיפות דיון של הוועדה המשותפת כדי לבטל את החוק יוצא הדופן שאישרתם".

המכתב נשלח כאמור לאחר שביום רביעי בלילה החליטה הוועדה המשותפת כי אין בעיה חוקית לאשר שידור תוכן שיווקי בתוכניות תעודה - כאשר בפועל הדבר אומר שאין מניעה שתוכניות תחקירים יקבלו מימון ישיר לצורך יצירה ושידור של תוכן פרסומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully