וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה לדאגה בחדשות 2? ברשת דוחפים לחקיקה - שתפחית את תקציבה

30.1.2018 / 14:42

לוואלה ברנז'ה נודע כי גורמים בכירים בחברה הפעילו בתקופה האחרונה לחצים על ח"כ יואב קיש, יו"ר הוועדה המשותפת כלכלה-כנסת, במטרה לשנות את תקצוב חברת החדשות ולהפחית אותו משמעותית

אבי צבי. אודי פורטל, מערכת וואלה! NEWS
אבי צבי/מערכת וואלה! NEWS, אודי פורטל

הדרמה מאחורי הקלעים סביב עתידה של חברת החדשות מגיעה לשיאה בימים האחרונים, כשברקע הדיונים בוועדה המשותפת כנסת-כלכלה על טיוטת חוק ההסדרים הכוללת רפורמה בשוק התקשורת. המלחמה הנוכחית בין קשת לרשת מתנהלת כרגע על תקציב חברת החדשות המשותפת לשני הערוצים, שבטווח הקצר תישאר בבעלותם עד להחלטה לאיזה ערוץ תימכר. לוואלה ברנז'ה נודע כי ברשת מנסים להוריד את תקציב חברת החדשות מ-90 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל. ככל הידוע כרגע, בקשת מעוניינים להשאיר את התקציב כמו שהוא.

כזכור, לפני הפיצול הוחלט בסיכום בין קשת לרשת ש"התכנית הכלכלית" תשודר בקשת, והמהדורה הלילית ברשת. בדקה ה-90 לפני הפיצול מנכ"ל רשת אבי צבי ניסה למנוע את המהלך, כשהבין כי הסיכום הזה לא יטיב עם הזכיינית בלשון המעטה, שכן "התכנית הכלכלית" מהווה מקפצת רייטינג למהדורה המרכזית - ואולם המהלך לא צלח והסיכום המקורי יצא לפועל.

יונית לוי. חדשות 2,
יונית לוי/חדשות 2

המטרה של רשת: הסדר שיעקוף את הסתירה בחוק

מצד אחד, חוק הפיצול קובע שהתקציב של חדשות 2 לא יפחת מהתקציב שאושר לה בשנת 2011 – כאשר אז התקציב היה גבוה יותר – ומצד שני, חוק הרשות השנייה בעניין האחזקה המשותפת בחברת החדשות לא מאפשר לחלק את התקציב בצורה דיפרנציאלית

ברשת הבינו בדיעבד כי "הוויתור" על המהדורה הכלכלית פגע בהם קשות ברייטינג - כאשר הרצועה המקדימה למהדורה המרכזית, וגם המהדורה עצמה, מפסידות לקשת באופן ניכר. זאת כאשר אפילו ערוץ עשר מצליח לעתים לעקוף את חדשות רשת. בינתיים צבי התפטר מדירקטוריון חדשות 2 ובמקומו מונתה לדירקטוריון היועצת המשפטית של רשת אילאיל לבנת. בדצמבר אף פורסם ב-TheMarker כי רשת דורשת כי המימון המשותף שלה ושל קשת לחברת החדשות ייקבע באופן יחסי לרייטינג של כל ערוץ, ולא שווה בשווה כפי שהיה עד כה. ואולם, בקשת דחו את ההצעה בטענה כי היא מנוגדת לחוק.

קיימת סתירה בחוק בנוגע לתקציב של חברת החדשות: מצד אחד, חוק הפיצול קובע שהתקציב של חדשות 2 לא יפחת מהתקציב שאושר לה בשנת 2011 - כאשר אז התקציב עמד על כ-90 מיליון שקל. מצד שני, יש רף השקעה מינימלי בחברות החדשות בישראל שעומד על 68 מיליון שקל, כך שעד כה קשת ורשת השקיעו כאמור מעל הרף המינימלי שנדרש על פי חוק. בנוסף, יש לציין כי חוק הרשות השנייה בעניין האחזקה המשותפת בחברת החדשות לא מאפשר לחלק את התקציב בצורה דיפרנציאלית.

לאחר שברשת הבינו שמבחינה חוקית הם לא יכולים לשנות את החלוקה של ההשקעה בתקציב חברת החדשות, גורמים בכירים בחברה, בהם לבנת, הפעילו בתקופה האחרונה לחצים על ח"כ יואב קיש, יו"ר הוועדה המשותפת כלכלה-כנסת, במטרה לשנות את תקצוב חברת החדשות ולהפחית אותו. על פי גורם המעורה בפרטים, מדובר בהפחתה מ-90 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "בלי קשר לדברים שמצוינים בידיעה, רשת 13 סבורה כי בעולם תחרותי בו יש שידורי חדשות מכל עבר ובכל פלטפורמה אין מקום כלל לקבוע את סכום ההשקעה".

טרם התקבלה תגובה מקיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully