וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת חירום בכאן: "היחס לעובדים מחפיר"

31.1.2018 / 11:45

פרסום ראשון: בצל הסכסוך בתאגיד, החלו בהנהלה בהליך דירוג לעובדים - כחלק מיישום צמצומים בחברה. בארגון העיתונאים זועמים ומבקשים לא לשתף פעולה עם המהלך, כשבמקביל פנו לביה"ד בבקשה לצו מניעה נגד הקיצוצים. בצהריים נערכה במודיעין אסיפת חירום

מערכת וואלה!
"במקרים רבים הנהלת התאגיד מתנהלת בצורה יותר גרועה מהנהלות בכלי תקשורת מסחריים. אנחנו נתקלים בחומה של אטימות. מתייחסים פה לאנשים בצורה לא סבירה"

(עדכון 15:42)

בארגון העיתונאים פתחו בחזית נוספת מול הנהלת התאגיד, ומבקשים מהעובדים - כולל מנהלים בדרג ביניים - שלא לשתף פעולה עם מהלך המישוב שנדרש מהם, כשבמקביל הארגון פנה היום (רביעי) לבית הדין האזורי בבקשה לצו מניעה נגד מהלך הקיצוצים המתוכנן ב"כאן בהרצה".

במכתב שנשלח אתמול מועד הפעולה וארגון העיתונאים לעובדי התאגיד, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב כי מנהלי התאגיד הנחיתו הוראה לפתוח ב"הליך הערכת עובדים", במסגרתו כל עובד צריך למלא משוב עצמי שבו עליו לציין את חולשותיו, ולאחר פגישה עם המנהל הישיר שלו התפקוד שלו אמור לזכות בציון. "ההנהלה תיארה בפנינו את ההליך כ'דיאלוג פתוח בין מנהלים לעובדים', אבל אנחנו חזרנו והפצרנו בהנהלה לשנות את דרך המישוב ואת עיתוי המהלך", לפי הארגון.

בארגון אומרים כי הסבירו להנהלה ש"במסגרת יחסי העבודה העכורים שיש כיום בתאגיד, מדובר במהלך פוגעני שמעלה את מפלס החרדה, מייצר אצל העובדים את התחושה שהם נדרשים לספק למעסיק את עילת הפיטורים שלהם ושופט אותם באופן מוקדם מדי ושטחי מדי". ואולם, "לדאבוננו ההנהלה התעלמה מהפצרותינו ובחרה להוציא לדרך את הליך המישוב באופן חד צדדי, בדיוק כפי שקידמה גם מהלכים אחרים".

עוד טוענים בארגון כי מכיוון שרוב עובדי התאגיד נמצאים פחות משנה בתפקידם - לא עבר מספיק זמן כדי לבצע להם הערכות פורמליות ומשמעותיות לתפקודם בעבודה. בנוסף נכתב כי מדובר בתקופת הקמה והרצה - תקופה קשה לעובדים, שרובם עדיין מתמודד עם סגירת מקום עבודתם הקודם, רשות השידור. לסיכום אומרים בארגון כי "הליך הערכת העובדים" מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים פוגעניים שמבצעת ההנהלה.

עיתונאי התאגיד ונציגי ארגון העיתונאים קיימו בצהריים אסיפת הסברה בדסק במודיעין. נציג הוועד, תומר שלפניק, אמר שזה צעד ראשון מתוך שורה של צעדים ארגוניים שיקרו בימים הקרובים. יאיר טרצ'יצקי, יו''ר ארגון העיתונאים, אמר: "במקרים רבים הנהלת התאגיד מתנהלת בצורה יותר גרועה מהנהלות בכלי תקשורת מסחריים. אנחנו נתקלים בחומה של אטימות. מתייחסים פה לאנשים בצורה לא סבירה. אנשים עזבו מקום עבודה לטובת התאגיד והיחס לאנשים האלה מחפיר. העובדים פה ירקו דם לטובת השידור הציבורי. ניסינו לנהל הידברות והם לא קולטים. אי אפשר לקבל את זה".

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים
"התנהלות התאגיד נעשית בצורה חד-צדדית, מעל ראשה של נציגות העובדים, בניגוד לכל דין, ובניגוד לחובות המוטלות על מעסיק - על אחת כמה וכמה ממעסיק שהוא מעסיק ציבורי"

במקביל, היום פנו ארגון עיתונאים וועד עיתונאי התאגיד לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לצו מניעה. בבקשה שהוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של הארגון, עוה"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי, מבקשים הארגון והוועד כי בית הדין ייתן צו שימנע מהנהלת התאגיד לבצע כל שינוי מבני לרבות פיטורים, שינוי בהיקפי משרה, הפחתות שכר וכן שייקבע דיון דחוף במעמד הצדדים. בנוסף, הארגון והוועד מבקשים לקבל מידע ונתונים לגבי השינויים המתוכננים על ידי ההנהלה וכי ינוהל משא ומתן כמתחייב בדין. בבקשה מצוין כי הארגון והוועד פנו לפני ימים אחדים במכתב דחוף למנכ"ל אלדד קובלנץ, אך למרות בהילות העניין - הוא לא השיב.

בבקשה הם מתארים את התנהלות הנהלת התאגיד, כאשר בין היתר, בישיבה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגים מנציגות העובדים למנהלת מחלקת משאבי אנוש, נמסר להם כדרך אגב כי בכוונתם להביא לשורה של שינויים מבניים וארגוניים במחלקות שונות - שיכללו פיטורים במספרים דרמטיים והפחתת היקפי משרה.

"יש לציין כי הודעה זו של המשיב, 'אגב אורחא' במסגרת ישיבת שוטף, באה כשבוע לאחר שהתקיימה ישיבה בין נציגות העובדים לבין הנהלת המשיב בה הכחישה הנהלת המשיב שבכוונתה לערוך שינויים מבניים", נכתב. עוד צוין בבקשה: "התנהלות התאגיד נעשית בצורה חד-צדדית, מעל ראשה של נציגות העובדים, בניגוד לכל דין, ובניגוד לחובות המוטלות על מעסיק - על אחת כמה וכמה ממעסיק שהוא מעסיק ציבורי".

מ"כאן בהרצה" נמסר בתגובה: "מעבר לשידור ציבורי איכותי ועצמאי, תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות. אנו מאמינים בחשיבותה של העבודה המאורגנת ונמצאים בקשר הדוק ובהידברות עם ועד העובדים. עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולתם של מנהלי התאגיד לקבל החלטות שמטרתן להיטיב ולייעל את העבודה בתאגיד, ולהבטיח את קיומו העתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully