וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה כלכלי מטעם ביהמ"ש: "הסכומים שערוץ הספורט דורש מיס מפלים ובלתי הוגנים"

31.1.2018 / 14:08

הסכסוך הארוך בין קבוצת RGE לחברת יס נמשך, כאשר הפעם בחברת הלוויין טוענים כי ערוץ הספורט חייב לה כספים. זאת לאחר חוות דעת מטעם מומחה כלכלי שמונה לבדוק את הנושא. RGE: "על יס בכלל לשלם לנו"

ספורט 5. אתר רשמי
ספורט 5/אתר רשמי

הסכסוך הארוך והמתוקשר בין קבוצת RGE לחברת יס נמשך, כאשר הפעם בחברת הלוויין טוענים כי ערוץ הספורט חייב לה כספים. זאת לאחר חוות דעת מטעם מומחה כלכלי שמונה לבדוק את הנושא עבור בית המשפט, הטוען כי הסכומים שערוץ הספורט דורש מיס "מפלים ובלתי הוגנים". ואולם, ב-RGE טוענים בכלל כי לפי חוות הדעת - על יס לשלם להם 48 מיליון שקל.

כזכור, עבור שידור משחקי מכבי ת"א ביורוליג ומשחקי ליגת העל - ערוץ הספורט דרש מחברת הלוויין תוספת שנתית של 63 מיליון שקל (בנוסף ל-60 מיליון שקל שיס משלמת לערוץ מדי שנה). ואולם, ביס טוענים כי בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט לפני כחודש נטען כי לפי המודל שבו יס רוכשת את ערוצי הספורט - הערוץ הוא זה שחייב לחברה כספים ואינו זכאי לתוספת התמורה שדרש ממנה.

הסכסוך בין החברות החל לפני כשנה, כאשר RGE החשיכה את ערוץ הספורט ביס ומנעה את הצפייה במשחקי היורוליג. חברת הלוויין פנתה לבית המשפט שהעניק צו מניעה (שעדיין תקף) האוסר על RGE להסיר תכנים משידורי יס. בתגובה, RGE פנתה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לפצל את שידוריה, כך שתוכל לשדר את המשחקים בהוט ולא ביס. במועצה השיבו כי על מנת לפצל את השידורים של ערוץ הספורט, ובעצם להסירם מיס, על RGE להוכיח כי התנאים שבהם הציעה ליס לרכוש את ערוצי הספורט הם הוגנים ובלתי מפלים. בחוות הדעת נטען כי הסכומים ש-RGE דורשת מיס מפלים ובלתי הוגנים.

עוד נטען בחוות הדעת כי לפי המודל שבו יס רוכשת כיום את ערוצי הספורט, הסכום הכולל שערוץ הספורט רשאי לדרוש מיס נע בין 42 ל-64 מיליון שקל, וכי בעצם ערוץ הספורט חייב ליס 18 מיליון שקל לשנה, ועל פי התרחיש האופטימי ביותר עבורו זכאי לתוספת של 4 מיליון שקל בלבד. בינתיים בית המשפט דחה בתחילת החודש בקשה של RGE לחייב את יס לשלם לה "תשלום ביניים" עבור התכנים הנוספים, עד להכרעה בהליך וכל עוד צו המניעה תקף.

מקבוצת RGE נמסר בתגובה: "המומחה קיבל הוראות מבית המשפט כיצד לבצע את שיטת החישוב ובהתאם לשיטה זו הגיע למסקנה כי על יס לשלם בנוסף 48 מיליון שקל. אך בינתיים יס ממשיכה לנצל את ספקיה לקוחותיה ובית המשפט לשדר תכנים מבלי לשלם עליהם. אנו משוכנעים כי בית המשפט ישים בהקדם סוף להתנהלות יס".

* גילוי נאות: yes קשורה בקשרים עסקיים עם וואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully