וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור הישראלי צד את תשומת הלב של הטלוויזיה הצרפתית

4.2.2018 / 12:20

המפיקה הראשית ומנהלת הרכש ושיתופי הפעולה של חטיבת הדיגיטל של כאן הוזמנה לפאנל על "היצירה הדיגיטלית הישראלית" שהתקיים בפסטיבל הסרטים FIPA בצרפת שנחשב לאחד מהפסטיבלים החשובים לקולנוע וטלוויזיה. מה עמד על הפרק?

מלך זילברשלג. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מלך זילברשלג/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בתאגיד נרשמו לא מעט תקלות ובעיות מאז ההקמה, אבל לא ניתן להתעלם מההצלחה של חטיבת הדיגיטל - כאשר יש מי ששם לב לכך אפילו מעבר לים. הנה דוגמא חיה לכך: הילה גברון, המפיקה הראשית ומנהלת הרכש ושיתופי הפעולה של חטיבת הדיגיטל, הוזמנה והשתתפה ביום שישי האחרון בפאנל על "היצירה הדיגיטלית הישראלית" שהתקיים בפסטיבל הסרטים FIPA בביאריץ, צרפת. פסטיבל FIPA, שנחשב לאחד מהפסטיבלים החשובים לקולנוע וטלוויזיה, התמקד השנה ביצירה הקולנועית, הטלוויזיונית והדיגיטלית הישראלית.

בפאנל השתתפו יורם הוניג מהמיזם לקולנוע ירושלים (שתומך ומשתף פעולה עם חטיבת הדיגיטל בפרויקטים שונים), זיו נווה מקרן גשר (שהתחילה בפרויקט VR עם יוצרים בעלי מוגבלויות) ויוצרת הסרטים הדוקומנטרים עדי לביא (כרגע עובדת על פרויקט VR על העלמותו של ים המלח). את הפאנל הנחה Bertand le Delezir שהוא ה- Audiovisual attache at the French Embassy in Tel Aviv.

גברון פתחה את הדיון בסקירה על חטיבת הדיגיטל של כאן, הייחודיות שלה בנוף הדיגיטל הישראלי והיותה הגוף המוביל בתחום היצירה הדיגיטלית בארץ. היא הציגה מספר פרויקטים שעלו בפלפורמות הדיגיטליות במהלך 2017, בין השאר הוקרנו הפרק הראשון של הסדרה הדוקומנטרית "חמושת", פרק בסדרה "דוקותיים" ואת הסרטון של מלך זילברשלג על הבגדים השונים של אנשי העדה החרדית. בהמשך הדיון (שהתמקד במימון פרויקטים דיגיטלים) הציגה גברון את האתגרים העומדים בפני החטיבה ב-2018 ובמיוחד הטיפול בטכנולוגיות החדשות (VR ו-AR) שעדיין מאוד יקרות ולא נגישות לכלל הציבור.

מכיוון שגם בצרפת מתקיים עכשיו דיון נוקב לגבי השידור הציבורי, הצרפתים מאוד התעניינו במצבו היחודי של תאגיד כאן - בסגירתה של הרשות, הקמת התאגיד החדש והקשיים שעומדים בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully